[2003] Vista failed to logon 2003 domain*

Pagina: 1
Acties:
  • 789 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• feroza29
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01-2018
Beste Tweakers,

Onlangs hebben we een laptop aangeschaft met Vista Bussines erop. Deze krijg ik niet aangemeld op onze Windows 2003 Server standard Edition. Het lokale station komt dan met de foutmelding dat de deze geen verbinding kan maken met de server...enz
Heb hierover al enig telefonisch contact gehad met een medewerker van MS (Vista support centre) Deze gaf toe, dat hij dit probleem niet kon oplossen, en verwees mij door naar een afdeling die zakelijke support verleend. Het kostenplaatje hiervan is niet misselijk !!

Hieronder even een overzicht van alle specs. En wat ik zoal geprobeerd heb.

Windows server 2003 standard edition met service pack 2 incl deze patch: windows server 2003-KB941761-x86-NLD (Op aanraden van een medewerker van MS)
Firewal staat uit. Pingen vanuit de server naar de Vista laptop gaat goed. Andersom kan ik alleen pingen op IP niveau, en niet op naam. Dit gaat tevens wel goed met een XP machine (DNS resolving)

Vista machine is voorzien van alle laatste updates...
Fire wall staat nu weer aan, heb dit uiteraard ook geprobeerd zonder.
In het eigenschappen menu van de netwerkkaart staat het DNS adres van de server ingesteld en verkrijgt automatisch een IP adres van de router. De internet verbinding werkt prima.

Heef iemand enig idee wat er mis is, of wat er evt niet goed ingesteld is?

Grtn, Daniel

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 14:26

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Lijkt mij een DNS probleem. Staan de instellingen gelijk onder XP en Vista (ipconfig /all) ?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• feroza29
CAP-Team schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:05:
Lijkt mij een DNS probleem. Staan de instellingen gelijk onder XP en Vista (ipconfig /all) ?
zal dit vanavond eens checken...bedankt!

• feroza29
Heb idd enige verschillen gevonden die ik eerst verder eens ga proberen aan te passen.

Hoop dat het meer resultaat zal geven.
CAP-Team schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:05:

Verwijderd

Heeft u dit probleem inmiddels al opgelost?

We hebben net hetzelfde probleem.

Onze Vista Business machines willen niet aanloggen op de Windows 2003 server,
terwijl dat met XP geen probleem is.

Als DNS op de clients staat het IP-adres van de server en als 2de adres dat van de provider.

Er wordt gewerkt met roaming profiles die we gekopieerd hebben van NT-server.

Alle hulp is welkom

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Eerst dat adres van die provider eens weghalen overal, dan rebooten. Zie dan eens of het gewoon werkt ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Demesse, keep in mind dat NT wel érg oud is, getuige ook het feit dat MS dat niet eens meer support! Vergeet dus ook niet dat NT geen AD heeft. Kan NT wel een domein draaien eigenlijk? :?
Volgens mij namelijk niet... Maar ik ben niet zo bekend met NT-server... :)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Roaming profiles van NT/2000/XP/2003 gaan ook niet zomaar werken met Vista inderdaad, ik neem aan dat je daar ook een migratiescript of iets dergelijks voor hebt gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 11:22
xp-2003 is toch ook nog gewoon NT?

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 21:20

_Arthur

blub

jwtje schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:44:
Natuurlijk niet. Indien iemand 'NT' roept, duid je daarmee op Windows NT 4.0 server of workstation.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
jwtje schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:44:
jawel, maar toch een behoorlijk afwijkende (nieuwere) editie. Totaal niet met elkaar te vergelijken imo. We proberen het hier zo duidelijk mogelijk te houden, daarom zien we bijvoorbeeld ook graag de versie van Windows in de topictitel :)

Mijn spoorwegfotografie

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

om het DNS verhaal te controleren kun je in de commandprompt

code:
1
nslookup <domein>
gebruiken.

b.v.:

code:
1
nslookup phibian.local

je krijgt dan
naam:
address: terug. controleer dat address het IP of IP's hebben van een DC/DC's.

je kunt daarna ook controleren op connectiviteit m.b.v.
pathping FQDN.van.server

voorbeeld
pathping david.phibian.local (in mijn geval)
Vista machine is voorzien van alle laatste updates...
Fire wall staat nu weer aan, heb dit uiteraard ook geprobeerd zonder.
In het eigenschappen menu van de netwerkkaart staat het DNS adres van de server ingesteld en verkrijgt automatisch een IP adres van de router. De internet verbinding werkt prima.
als je DNS van de vista machine naar de router wijst is dit natuurlijk harstikke fout. aanmelden via active directory gebeurt m.b.v. de DNS op de server. de DNS weet wat alle DC's/GC's zijn van je domein.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je SBS gebruikt (aangezien dit niet 100% duidelijk is), kan het misschien ook zijn dat je een update nog niet hebt geinstalleerd op de server: Windows Small Business Server 2003: Windows Vista and Outlook 2007 compatibility update

Mijn spoorwegfotografie

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
Roaming profiles worden gewoon aangepast naar een .v2 folder in de %userprofiles% path. Misschien geen rechten om daar een nieuwe map aan te maken?

Maar wat ik niet begrepen heb, kan je de pc in het domain zetten en krijg je dan foutmeldingen of kan je deze uberhaupt niet toevoegen?

Kijk inderdaad zeker na dat het DNS IP address van de Vista verwijst naar de server!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:21
feroza29 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:04:
Pingen vanuit de server naar de Vista laptop gaat goed. Andersom kan ik alleen pingen op IP niveau, en niet op naam. Dit gaat tevens wel goed met een XP machine (DNS resolving)
Die XP machiene hangt dan wel in je de AD neem ik aan, en heeft daarom de rechten om zichzelf te registreren in je DNS. Die Vista bak zal dat ook doen als hij lid is van je domain.
Oftewel, je moet eerst zien te achterhalen waarom je hem niet kan toevoegen.
En zoals eerder gemeld, zorg dat er alleen maar AD DNS servers uitgegeven worden..

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:55
Ik heb trouwens ergens gelezen ( denk Ct Magazine ) dat als één van je netwerkinterfaces een andere ip range heeft dan het domain de firewall terug op "Home" gezet word in plaats van domain! Dit kan dus ook gebeuren als je bijvoorbeeld een Bluetooth verbinding hebt die een ander range heeft! Disable eens alle andere interfaces behalve de netwerk kaart

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Pagina: 1