Toon posts:

HP Laserjet 4 plus toner vervangen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heee hee,

We hebben hier een oud bakbeest staan. De wel bekende HP LaserJet 4 Plus en ik heb via internet een goedkope versie van de 92298A toner gekocht. Ik heb het een paar keer gecheckt en het is volgens mij echt de juiste toner.

Nu ben ik opzoek naar een handleiding voor het installeren van deze toner, maar er zat ook niets bij. Ook kan ik geen handleiding voor deze printer vinden.

Het lijkt erop dat de oorspronkelijke toner die erin zit bestaat uit 2 delen en dat 1 deel eraf moet en op de nieuw toner bevestigd moet worden om het geheel te laten passen. Helaas zijn de plaatjes op de zwarte toners erg onduidelijk en snap ik er echt niets van. Ik krijg de 2 delen ook niet uit elkaar.

Iemand hier meer ervaring mee. Toch wel erg vreemd dat ik hier niets over kan vinden op google. Al gezocht op "HP laserjet 4 plus toner installation", "92298A installation guide" en zelfs "HP laserjet 4 plus manual download". No luck ;(

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Das toch gewoone en kwestie van de kap eraf, dat grote zwarte ding eruit en de nieuwe toner erin? Dat ding bestaat echt niet uit twee delen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel. Er lijkt ook op het eerste plaatje iets te staan van schudden. De toner die ik eruit haal is ook veel groter dan de 92298A die ik thuisgestuurd heb gekregen. Hij is vooral in diepte kleiner, de breedte klopt wel.

• gerritman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Het schudden van de toner voor het plaatsen moet je doen om de inhoud goed los te maken.
V.w.b. het plaatsen: boven deksel open doen, toner aan de voorkant omhoog en er naar de voorzijde uit trekken. Het plaatsen gebeurt in de omgekeerde volgorde.
Bij vervangende expl. van deze toners (lees ander merk) wil de diepte inderdaad nog weleens iets anders zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door gerritman op 16-11-2007 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij lijkt er gewoon totaal niet op. De breedte klopt wel en er zitten ook wel 2 ronde uitsteeksels aan, maar ook het insteken voelt totaal anders dan de oude toner.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Alles oranje dingen uit de toner getrokken? :)
Maak anders eens een foto van de nieuwe en de oude?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het is in iedergeval zo dat hier op het forum waarschijnlijk honderden mensen zijn die ervaring hebben met een Laserjet 4 ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me idd op dat nog niemand hetzelfde heeft meegemaakt, want ik neem aan dat veel mensen de veel goedkopere toners via internet bestellen (scheelt zo de helft van de prijs). Ik zal eens foto's maken.

Dat lint heb ik nog niet losgetrokken, want ik krijg hem er niet eens in :P

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:09
http://www.nationwidetone...98A-Toner-Cartridge.shtml

volgens mij staat op het plaatje op deze site zelfs nog een leesbare handleiding

[ Voor 36% gewijzigd door sjongenelen op 16-11-2007 18:18 ]

you had me at EHLO

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De laserjet 4 gebruikt dezelfde toner als de laserjet 5 (die ik thuis heb staan).
Bij deze printers zit de toner en drum ineen, dus je hebt ook maar 1 ding wat je moet vervangen.

Wat heb je nou gekocht? Zeker weten dat je de juiste hebt gekocht?

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-11-2007 18:22 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-02 21:02

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:15:

Dat lint heb ik nog niet losgetrokken, want ik krijg hem er niet eens in :P
Als je dat lint niet lostrekt zul je 'm er ook nooit in krijgen....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 21:33

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Hier kun je de service-manual vinden, misschien heb je er iets aan :)

Ik heb zelf ook een Laserjet 4 Plus, de toner gaat er hier makkelijk uit en in.

Edit

Pagina 4-7 "Instaling the Toner Cartridge" :)
Pagina 4-9 "Non-HP Toner Cartridges" :P

[ Voor 16% gewijzigd door Basti504 op 16-11-2007 19:31 ]

...

Pagina: 1