[Vista] processen geven hoog cpu verbruik*

Pagina: 1
Acties:
  • 989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240472

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

os is vista premium

me cpu verbruik in ruststand schommelt tussen de 15 en 80% in taakbeheer is geen programma actief.
op me scherm zie je dan constant of er iets wil opstarten maw een flikkerent rondje (in xp de zandloper)

er zijn tussen de 98 en 102 processen actief in taakbeheer terwijl er maar 20 programma`s opstaan.

ik denk dat er iets opgestart wil worden zonder dat ik een handeling pleeg.

Wie kan me verder helpen.

processer is een e6750
moederbord gigabyte p35 ds3
4x1 gb geheugen
2 sata schijven
1 ide schijf
videokaart sparkle 8600 gt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als er zo gigantisch veel processen draaien begin dan maar eens met een virus en spyware scan. Zoveel proggies die draaien kan nooit goed zijn. Op dit moment draaien er bij mij 47 processen en dan draai ik ook behoorlijk wat.

Edit: Ik draai dan wel XP en geen Vista. Misschien dat er bij Vista standaard meer processen draaien.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb avg en nod32 al laten draaien

hitman pro gaf ook niets.

Heb ook van alles de laatste drivers.

Zit over een herinstallatie na te denken,alles is pas 1 maand oud.

misschien rare vraag maar zou het moederbord corrupt kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Bij Vista draaien inderdaad meer processen standaard. Maar tussen de 98 en 102 is absurd.
Doe achtereenvolgens:
• Een virusscan.
• Een spywarescan.
• Loop MsConfig (Start->Run->Msconfig) langs op nutteloze regels. Als je twijfelt, haal dan de namen door google.

Gooi Hitman Pro er gelijk af. Die installeert zoveel meuk, dat maakt het haast alleen nog maar erger. :/

offtopic:
Sorry Out. :X Schandalig inderdaad. :+

[ Voor 23% gewijzigd door _the_crow_ op 16-11-2007 15:29 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan ook natuurlijk Process Explorer even downloaden van Microsoft. Is helemaal gratis en laat zien welke processen er allemaal draaien :)

offtopic:
kraaitje, dat je dit niet hebt aangeboden zeg :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga maandag direct aan de slag zit nu met me laptop in Belgie tot Zondag.

Ik meld me Maandag weer voor verslag,

maar iemand een idee waarom dat rondje op me buro blad om de paar seconden komt?
p.s er staan bv in taakbeheer 5 maal hetzelfde proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 240472 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:32:
Ik ga maandag direct aan de slag zit nu met me laptop in Belgie tot Zondag.

Ik meld me Maandag weer voor verslag,

maar iemand een idee waarom dat rondje op me buro blad om de paar seconden komt?
p.s er staan bv in taakbeheer 5 maal hetzelfde proces.
En dat process heet SvcHost toevallig? Dat is een host (de naam zegt het al) voor services. Niks om je druk over te maken over het algemeen. Er zijn wel eens virussen die die naam gebruiken om niet op te vallen. Maar als je op virussen gescanned hebt, is dat wel redelijk uitgesloten.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 16-11-2007 15:35 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nee andere naam,heb het zo niet bijdehand,maare me accu is leeg van de laptop.

alvast bedankt

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Probeer eens alle programma's die je niet nodig hebt af te sluiten, en kijk dan of ie beter loopt. Er zijn een hoop laptop fabrikanten die standaard stapels proggie's installeren op een laptop. Misschien heb jij zo'n laptop.

Dat rondje dat je in beeld ziet is van Vista en betekend dat ie iets aan het doen is.

Edit: Owja, hehe. Las net dat ie met zijn laptop aan het werken was en dacht niet meer aan de specs in de TS.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

PilatuS schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:47:
Probeer eens alle programma's die je niet nodig hebt af te sluiten, en kijk dan of ie beter loopt. Er zijn een hoop laptop fabrikanten die standaard stapels proggie's installeren op een laptop. Misschien heb jij zo'n laptop.
Het gaat wel om een desktop. ;)
Daarnaast vermoed ik dat de TS dit systeem zelf in elkaar heeft gezet, dus van de standaard irritante programma's heeft de TS, denk ik, geen last. Misschien des te meer van alle meuk die bij de printer/videokaart/geluidskaart meekomt en dan niet te vergeten de 'update-processen' van ongeveer elk programma. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik draai er altijd een stuk of 60 waaronder al 6 svchost.exe's ( rest is 30 users + 30 system ), CPU is dan rond de 15% ( 550 MB van de 2 ( eigenlijk 4 ) GB in gebruik )

msconfig intypen bij uitvoeren, dan kun je ook even kijken wat er allemaal opstart bij aanvang.
Verder zijn sommige processen helemaal niet zo erg en nemen eigenlijk niet veel in beslag. Maar als je dan weer alles gaan optellen, draai ik mijn pc liever 'Light'.

Heb ook superveel auto-startup's uitgeschakeld. Zet zelf de programma's die ik wil gebruiken wel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 16-11-2007 16:03 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wat mij het beste lijkt is 1 voor 1 processen en applicaties afsluiten en na iedere kijken hoe de PC loopt. Het kan zijn dat je 1 iets afsluit en dat het probleem dan weg is, dan weet je ook gelijk wat precies voor het probleem zorgde.

Vervolgens idd via msconfig dat gene verwijderen zodat ie niet meer opgestart wordt samen met Vista.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 16-11-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 19-06 22:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft dus niets met hardware te maken...

Move PMG -> WC

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titeledits waren goedkoop bij de Aldi vandaag.

oftewel: ik heb de titel maar even wat aangepast conform de policy hier

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
systeem is in elkaar gezet door een computer bedrijf wat goed aangeschreven staat;
had al na 1 dag de c schijf defect een samsung 166 is direct een nieuwe ingezet.

het is een desktop kast is antec 3

waar mee ik deze berichten verstuur is vanaf me laptop.

Maandag avond kom ik hier op terug.
Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar was ik weer,heb uiteindelijk vista opnieuw er op gezet en tot nu toe alles goed en stabiel.

heb nu 82 processen lopen en 4 programma`s en cpu verbruik is 5%

maar bedankt voor het meedenken,

René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 240472 schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:27:
Daar was ik weer,heb uiteindelijk vista opnieuw er op gezet en tot nu toe alles goed en stabiel.

heb nu 82 processen lopen en 4 programma`s en cpu verbruik is 5%
Afgezien dat het stabiel is, vind ik 82 processen wel erg veel. Daar kan vast wel iets van weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm.. inderdaad. Ik heb er in rust zo'n 62 lopen, en dan draait er VMware en SQL2005 op.

Ach, beetje finetunen moet een heel eind komen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb nu 6 toepassingen open en 87 processen en nihil cpu gebruik,ben tevreden.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp.

p.s mag slotje op.

René
Pagina: 1