Toon posts:

default keyboard instellen op WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik werk bij een bedrijf waar we werken met Dutch keyboards, maar nu gaan overstappen op US-International. Veel laptopgebruikers zijn al over naar US_International, maar soms springt een keyboard terug naar Dutch, vooral als er iets misgaat met het profiel.

Ik heb me al gek gezocht via Google, maar kan niets vinden. Weet iemand hoe ik het Dutch-keyboard in zijn geheel uit de Registry verwijder? Dutch moet ergens staan, XP springt namelijk nooit terug naar bijvoorbeeld Frans toetsenbord. Verwijzingen waar dit binnen Windows geregeld word zou ik ook enorm apprecieren.

Merci.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Het overspringen gebeurt als de CTRL+ALT combinatie ingedrukt word. Naar mijn weten kun je bij de taalinstellingen in je config.scherm Nederlands verwijderen, en VS (internationaal) als standaard stellen, op miraculeuze wijze springt het OS alsnog over op Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Daar kan ik het inderdaad instellen en dat doe ik ook keurig.

Het probleem is juist dat na opnieuw inloggen soms US-International daar helemaal verdwenen is en er alleen een Dutch toetsenbord staat. Ik moet dan US toevoegen Dutch verwijderen enz.

Ik denk dat er ergens in de Registry een setting staat voor dat Dutch Keyboard (Zeer waarschijnlijk ergens bij default user of local machine), aangezien er nooit een een foutief Frans toetsenbord tevoorschijn komt.