Toon posts:

Is mijn adapter een 802.11n model?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het internetten met casema kabel zonder enige draadloze shit. Voor ons nieuwe huis wil ik met het oog op de toekomstige aanschaf van een laptop een router aanschaffen. Ik wil dan ook meteen draadloos met mijn desktop zodat ik geen draden hoef door te trekken naar boven. Ik heb mijn keuze al een beetje gemaakt, dus daar hoef ik geen hulp bij. Die vraag is immers al vaak genoeg gesteld.

Ik wil echter wel een 802.11n router (Lynksis N Home) aanschaffen ivm bereik e.d. maar kreeg van het winkelpersoneel te horen als de desktop ook draadloos wordt aangesloten deze tevens van een 802.11n adapter voorzien moet zijn.

Nu thuisgekomen check ik mijn netwerkadapter in apparaatbeheer en zie ik dat ik een Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller in mijn pc heb zitten. Ik heb echter geen flauw idee of deze 802.11n compatible is. Heb gegoogled, Marvell site bekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Iemand enig idee hoe ik hier achter kom, of deze kennis paraat heeft. Daarbij eigenlijk nog de vraag of het wel verstandig is een adapter van een ander merk te hebben. In de winkel hadden ze namelijk ook een N adapter van Linksys liggen (usb en pci).

Alvast bedankt

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-03 16:01

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk een onboard controller. Check je moederbord boekje eens.
En weet je wel zeker dat dat geen netwerkadapter is waar je gewoon een UTP kabeltje inplugt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:59:
Nu thuisgekomen check ik mijn netwerkadapter in apparaatbeheer en zie ik dat ik een Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller in mijn pc heb zitten. Ik heb echter geen flauw idee of deze 802.11n compatible is. Heb gegoogled, Marvell site bekeken maar daar werd ik niet veel wijzer van. Iemand enig idee hoe ik hier achter kom, of deze kennis paraat heeft. Daarbij eigenlijk nog de vraag of het wel verstandig is een adapter van een ander merk te hebben. In de winkel hadden ze namelijk ook een N adapter van Linksys liggen (usb en pci).

Alvast bedankt
Gigabit ethernet betekent bedraad... Dus geen wireless en ook geen 802.11n.

Kijk eens in je apparaatbeheer of je een andere netwerkkaart ziet, zo niet heb je geen wireless kaart geinstalleerd, of je hebt de drivers daarvoor niet goed geinstalleerd.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:30

lier

MikroTik nerd

De NIC die jij noemt is een wired nic (oftewel, de niet-draadloze netwerkkaart).
Vandaar dat je met deze kaart gigabit kan halen.

Twee opties: geef je systeem of ga op zoek naar de wireless adapter in je systeem.

:) 3 zielen...

[ Voor 4% gewijzigd door lier op 16-11-2007 14:05 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja, ik ben een verdwaald iemand hier. Zeker geen echte tweaker, meer een lurker. Al veel gelezen over routers hier op tweakers, alleen nog niet echt veel over adapters. Kon me ook al niet herinneren dat ik een aparte netwerkkaart had aangeschaft. Ik zei nog tegen de winkelier dat ik volgens mij geen kaart had en de ingang waarschijnlijk onboard zat op mijn moederbord, maar dat kon volgens de verkoper niet. Of hij had er nog minder verstand van dan ik of hij ging er vanuit dat ik al wireless bezig was.

Maar ieg bedankt, dan maar ook een wireless 802.11n adapter erbij nemen lijkt me zo.