KPN Experia Box en Apple

Pagina: 1
Acties:
  • 1.585 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Jongens,

Ik heb even gezocht in dit topic, maar daar vind ik vrijwel alleen oudere informatie.

Ik wil Internet van KPN met Interactieve TV van KPN bestellen en krijg daar een Experia Box of SpeedTouch 780 bij.

KPN wil er niets van weten als ik vraag of het met Apple samenwerkt. Ook een monteur wist niets...

Mijn vraag is of jullie, als er iemand is met hetzelfde modem, veel moeite hadden het aan te sluiten.

Mijn wens is het liefst draadloos, maar als het wél werkt met een ethernetkabel, dan is dat niet anders!

Graag jullie ervaringen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:53
Wij hebben een ST 780 en ik ben totaal niet tevreden over het apparaat. KPN wil nog wel eens in de 780 gaan rommelen, met als resultaat dat we al onze instellingen weer kwijt zijn en alle poorten in de firewall weer mogen configureren.

In vergelijking met vroeger werkt hij een stuk beter, maar nog niet zoals ik het zou willen zien.

Mijn iMac staat in verbinding met het ding via ethernet en wifi en werkt beide gewoon. Daar zul je dus heen problemen hoeven verwachten ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je wilt weten of je kunt internetten op je Mac met die modems? Natuurlijk kan dat, ethernet en 802.11g zijn gewoon standaarden welke horen te werken op je Windows PC, je Linux doos, je Wifi telefoon, je Nabaztag en dus ook je Mac. Waarom denk je dat dit niet zou kunnen?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Datafeest schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:42:
Je wilt weten of je kunt internetten op je Mac met die modems? Natuurlijk kan dat, ethernet en 802.11g zijn gewoon standaarden welke horen te werken op je Windows PC, je Linux doos, je Wifi telefoon, je Nabaztag en dus ook je Mac. Waarom denk je dat dit niet zou kunnen?
Najah, je hoort vreemde verhalen, ik wil niet dat ik eerst vanalles moet instellen om vervolgens weken aan de telefoon te hangen met een helpdesk-medewerker die er niks van snapt. Puur omdat ik een Apple heb en zijn een Windows-ding ondersteunen!

Maar wat jullie betreft niet onmogelijk?

Moet je trouwens poorten openzetten? Nu werkt het, zonder poorten te hebben ingesteld, allemaal prima, wat betreft downloaden etc.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Poorten opzetten : ja
Werkt het prima : ja, want ethernet

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:54:
[...]

Najah, je hoort vreemde verhalen, ik wil niet dat ik eerst vanalles moet instellen om vervolgens weken aan de telefoon te hangen met een helpdesk-medewerker die er niks van snapt. Puur omdat ik een Apple heb en zijn een Windows-ding ondersteunen!

Maar wat jullie betreft niet onmogelijk?

Moet je trouwens poorten openzetten? Nu werkt het, zonder poorten te hebben ingesteld, allemaal prima, wat betreft downloaden etc.
Stel dat je internet niet werkt en je moet de helpdesk opbellen heb je kans dat zo'n kerel eerst wil controleren of je computers zelf wel in orde zijn. Als je net zo'n knakker aan de lijn hebt die helemaal niks van OS X weet zou hij het ook niet controleren, wat dus lastig kan zijn. Dat zul je met iedere ISP hebben, niet specifiek met KPN en deze twee modems. Maarja, is dat een probleem? Neuh :p

Dus gewoon lekker bestellen en je nergens zorgen om maken.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:07
De experiabox werkt gewoon met Apple. Je moet alleen op een gegeven moment een instelling iets anders zetten dan wat Apple standaard aangeeft (volgens mij herkend ie hem als WPA, maar het moet WPA2 zijn ofzo)
Het staat uitgelegd op www.macmiep.nl, volgens mij onder het kopje draadloos. Ik heb hem aan de hand van die site bij een kennis werkend gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Werkt inderdaad net zo goed als een windows pc, alleen wordt het gewoon niet ondersteund door de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215024

experia box en st780 is het zelfde apparaat vroeger was dat een siemens tegenwoordig een speedtouch.
bedraad is het geen probleem alleen draadloos via een aiport is het lastig in te stellen omdat niet veel mensen weten hoe dat werkt ;) ( ook bij helpdesk) dan moet je net een apple kenner aan de lijn hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 07:59
Anoniem: 215024 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:41:
experia box en st780 is het zelfde apparaat vroeger was dat een siemens tegenwoordig een speedtouch.
bedraad is het geen probleem alleen draadloos via een aiport is het lastig in te stellen omdat niet veel mensen weten hoe dat werkt ;) ( ook bij helpdesk) dan moet je net een apple kenner aan de lijn hebben
Dan weet jij toch ook wel dat Apple in principe bij 2e lijns support hoort.
Eerste lijn ondersteunt het niet, tweedelijns wel. Dus ja, je krijgt een knakker aan de lijn die niks van Apple weet. En nee, hij gaat niet elke dag met je lopen kloten, hij verbind je gewoon door. Klaar.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205470

Experia Box werkt gewoon goed met Apple. Ik heb hier zowel een MBP als een iMac staan en totaal geen problemen mee. Was ook simpel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Murcielago schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:03:
[...]

Dan weet jij toch ook wel dat Apple in principe bij 2e lijns support hoort.
Eerste lijn ondersteunt het niet, tweedelijns wel. Dus ja, je krijgt een knakker aan de lijn die niks van Apple weet. En nee, hij gaat niet elke dag met je lopen kloten, hij verbind je gewoon door. Klaar.
Wat een onzin, 2e lijn ondersteund helemaal geen apple bij de IPB helpdesk. Apple mag wel passief ondersteund worden door 1e lijns medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarryL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 18:29

HarryL

127.0.0.1

Jep werkt gewoon hoor!
2e lijn ondersteunt het idd niet.
1e lijn mag het idd passief ondersteunen maar 99.5% van de collega's ondersteunt het niet.
Zelf ondersteun ik de mac wel omdat ik weet waar de info te vinden is...

I have gone to find myself, if I get back before I return, Please keep me here! PSNID: djmagich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DjMaGiCh schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:19:
Zelf ondersteun ik de mac wel omdat ik weet waar de info te vinden is...
Deel je het met ons?

Ik twijfel namelijk of ik ADSL Direct 3MB met Interactieve TV wil bestellen... vind alleen de 3MB erg duur i.v.m. Telfort/Tiscali 20MB, dat is de enige twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is inmiddels wel duidelijk dat de Experia Box ook gewoon met Apple's werkt, ook al wordt dat niet officieel ondersteund :)

Voor welk internetabonnement je moet nemen kun je eventueel in Internetproviders en Hosting terecht.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.