Toon posts:

[XP] Probleem met icons programma's installeren in C:\WINalg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik was bezig met een unattended installatie van programma's te maken. Een van de wensen hiervoor was dat de programma's geinstalleerd zouden worden in C:\WINalg.

Ik gebruik het Windows Post Installation (WPI) script om de installaties te starten en ik gebruik AutoIT om sommige installaties te automatiseren. :)

Het probleem is als volgt, om de programma's te installeren in C:\WINalg vervang ik in het register tijdelijk de standaardwaarde (C:\Program Files\) naar C:\WINalg. Dit wordt na de installatie weer terug gezet naar de standaardwaarde.

De programma's installeren stuk voor stuk in de goede map, maar bij nadere controle blijkt dat windows de iconen van de snelkoppelingen stomweg uit C:\Program Files\ wilt halen.
Op het moment dat je een van deze programma's wilt starten, vind Windows opeens het icoontje terug.

In het snelkoppelingsscherm staat ook mooi dat de begin locatie C:\WinALG\<PROGRAMMALOCATIE> is, maar dat 't bestand dat hij opent C:\Program Files\<Programmalocatie> is. Dit corrigeert zich ook na het starten van het programma.
Het is helaas niet doenbaar om handmatig 20 programma's met de hand te starten, een batchscript om ze te starten werkt namelijk ook niet.

Ik heb verschillende programma's gebruikt zoals TweakUI en IconPackager om de Icons te "rebuilden". Helaas geen resultaat.

Weet iemand hier een oplossing voor? :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus je hebt %PROGRAMFILES% als bestaande system variable zoals die terug te vinden is tijdelijk veranderd naar je eigen dir?

Maar wat verwacht je dat Windows dan doet als je dat weer terugverandert ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou verwachten dat de icoontjes gewoon van het 'installatiepad' uitgaan, en niet van een hardcoded "C:\Program Files\".

Bij de hierop volgende installaties neemt windows gewoon "C:\Program Files" weer als standaardmap.

Althans zo zou ik het willen ;) Verder is het op te lossen om alle shortcuts handmatig 1 maal te starten ( op een of andere manier komt windows er dan achter dat het "C:\WINalg" moet zijn, mischien moet ik zoeken naar een manier om dit te forceren? ) :) Maar ik hoop dat we dat niet blijvend hoeven te doen ;)

De programma´s werken wel, alleen de icoontjes worden fout weergegeven :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 15:42 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:05:
Ik zou verwachten dat de icoontjes gewoon van het 'installatiepad' uitgaan, en niet van een hardcoded "C:\Program Files\".
als je de system variable %programfiles% gewijzigd hebt naar C:\winalg werken ze dan weer wel?

Zo ja, dan gebruiken ze de %programfiles% waarden, en aangezien je die weer terug veranderd hebt naar c:\program files is het verklaarbaar dat ze niet werken.

Als je zaken in een afwijkende lokatie van de standaard wil zetten dan zal je juist die eerder moeten hardcoden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Eerlijk gezegd verander ik %programfiles% niet, maar de registersleutel "ProgramFilesDir". :)

Eventjes proberen of als'k de waarden terug zet ze dan wel werken :) Als ik de waarden van de ProgramFilesDir terug zet naar C:\WINalg werken ze wel. Rest mij de vraag waarom windows als je ze 1 maal start toch merkt dat ze in C:\WINalg staan. :) Dit is namelijk ook blijvend na een restart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 15:57 ]