Sinds vorige week heb ik een raar probleem met OS X Leopard. Om de paar minuten freezen muis/keyboard even voor een seconde of vijf. Er zit geen regelmatig interval tussen. Ik heb de freezes niet kunnen herleiden tot een bepaald programma; ook na een reboot treedt dit op. Ik heb slechts 3 programma's (mail/firefox/safari) dan in gebruik; maar stuk voor stuk afgesloten blijft het nog steeds optreden.
Ook een aantal resident tooltjes heb ik uitgezet, maar kan het nog niet herleiden; het probleem blijft aanwezig.
De activiteitenweergave laat op het moment van de freezes geen hoge CPU activiteit zien, behalve een enkele keer waarbij 'kextcache' na de freeze veel activiteit laat zien. In relatie hiermee kan ik echter weinig over kextcache vinden.
Ik heb vanochtend naar 10.5.1 geupdate en het probleem blijft aanwezig.
Iemand een idee hoe ik verder zou kunnen monitoren?
Ook een aantal resident tooltjes heb ik uitgezet, maar kan het nog niet herleiden; het probleem blijft aanwezig.
De activiteitenweergave laat op het moment van de freezes geen hoge CPU activiteit zien, behalve een enkele keer waarbij 'kextcache' na de freeze veel activiteit laat zien. In relatie hiermee kan ik echter weinig over kextcache vinden.
Ik heb vanochtend naar 10.5.1 geupdate en het probleem blijft aanwezig.
Iemand een idee hoe ik verder zou kunnen monitoren?