Toon posts:

Bijna alle games traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Heel vervelend dat ik jullie hier mee ga lastig vallen, maar ik krijg bijna geen enkele game meer lekker werkend op mijn systeem. Ik zal een en ander toelichten.

Systeem specs:
  • Intel Core2Duo 6750 @ 3,2ghz
  • 2048 corsair TwinX 6400 (2x1024)
  • Asus P5B-E Plus (p965 chip)
  • BFG 7900GT 256mb
Besturingssysteem:
Windows Vista 32bit Ultimate

Naar mijn weten zijn alle drivers geupdate en netjes geinstalleerd. Ook directx is geupdate naar de november versie. Ook heb ik al de hotfix van windows vista geinstalleerd die games als Company of Heroes beter zou moeten laten draaien. (soort geheugen fix)

Probleem:
Bij oa deze games heb ik ongeveer 1 a 2 fps
  • Company of Heroes
  • Splinter Cell: Double Agent
  • Need for Speed ProStreet
  • Soldier of Fortune III (ja 3 :P)
Games die wel lekker lijken te draaien:
  • Crysis (alles medium en shadows low)
  • Bioshock (al ben ik er van overtuigd dat het soepeler kan met mijn systeem...)
  • Timeshift (zelfde verhaal als bioshock)
Ik vind het heel lastig uitleggen maar games als Company of Heroes hebben het vlekkeloos gedaan op ditzelfde systeem. Maar het voelt alsof er nu ergens een rem op zit en mijn videokaart gebypassed wordt door de games.

Iemand een idee? |:(

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Chipsetdrivers wel geïnstalleerd? Lijkt mij een puur softwarematig probleem..tenzij je de power-cable naar je videokaart niet hebt verbonden.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart is netjes aangesloten en mijn drivers zijn netjes geinstalleerd, waaronder ook die van mijn chipset.
Ik denk dat je gelijk hebt met een softwarematig probleem. Maar dan natuurlijk de vraag, welk probleem? :P Ik hoopte dat er andere mensen waren misschien in een gelijke situatie die de snelle oplossing zouden weten.
Maar bedankt voor je suggestie in ieder geval.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:13

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik vind het vreemd dat je juist in de wat meer vereisende games wel acceptabele framerates haalt.
Welke versie van de NVIDIA drivers staat geinstalleerd?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Ik zie dat je 3.2ghz draait misschien dat je bord je pci-e snelheid naar 1x heeft gegooid? ipv 16x

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind het zelf ook ontzettend bizar. Ik heb nu de nieuwste beta van Nvidia draaien. De 169.09 moet dat zijn dacht ik. Maargoed, ik hoop snel de 8800GT in handen te hebben want ik heb toch ergens het vermoeden dat het een compatibiliteitsprobleem is met mijn 7900GT, Vista en de games die ik speel. Want anders zou Crysis toch ook niet draaien denk ik.

Maar bedankt zover voor de ideeen :) Lastig probleem wel he :P Weinig reacties ook :D Wel fijn, want dan is het probleem in ieder geval niet zo simpel dat iedereen een antwoord heeft.
Pagina: 1