canon s9000 met lampjes die kripperen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• benprint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 12:06
beste tweakers,

IK heb een canon s9000 a3 printer met de volgende storing: Het lampje op de bovenkant knippert 7 keer orange en dan even groen en knippert dan weer 7 keer orange ect. nu dacht ik van de catrigde's zijn leeg en heb er toen nieuwe (wecare) in gekocht maar, dit lost niets op ik heb via google gevonden dat je de printer ook kunt resetten en heb dit gedaan. Maar dit levert ook niets op hij blijft maar knipperen. Nu las ik op internet dat er in de canon s9000 geen imitatie catridge's kunnen maar dit weet ik dus niet. Als ik de bak eruit haal waar de catridge's inzitten en ik zet dan de printer weer aan dan blijft het lampje wel gewoon groen branden. Misschien weet iemand van jullie hoe ik dit op kan lossen.
Als ik zou weten waarom die lampjes knipperen (errorcode) dan zou ik al geholpen zijn want dan weet ik wat ik kan doen.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
De error codes staan gewoon in de handleiding van de printer, die je ook kan downloaden van de site van Canon. Lijkt mij ook de meest logische plek om dit soort gegevens terug te vinden. Defective printer head dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Coffeemonster op 16-11-2007 17:03 ]

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Verwijderd

Kan het zijn dat de inktkussens vol zijn ? Dat kan je met een eenvoudige reset weer opgang doen, maar je loopt dan wel het gevaar dat je printerbak na een tijdje spontaan begint over te lopen van de inkt. De S9000 kan zeer goed werken met namaakpatronen, omdat er geen chip op de originele patronen zit. Zo lang mogelijk houden zou ik zeggen en eventueel de spons uitbouwen en een nieuw setje erin steken (verkrijgbaar op ebay) en je kunt weer jaren verder. De nieuwste A3+ printers van Canon werken alleen met die vervelende chips, waardoor het inktniveau na het navullen gewoon verdwijnt.