Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[AS3] Is er een event bij veranderen van frame?

Pagina: 1
Acties:

• whistler
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 21:39
Op een bepaald frame in m'n applicatie voeg ik een image gallery uit een class toe met addChild(etc). Als ik vervolgens naar een ander frame ga blijft m'n image gallery staan en dat moet niet.

Nu zou ik in het menu bij elke event listener kunnen controleren of de gallery defined is en zo ja, hem verwijderen. Maar kan dat niet handiger? Is er iets van een event dat wordt gefired op het moment dat je van frame verandert, en waar moet ik dat aan vast hangen? In de Flash documentatie kan ik het niet vinden.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Programmeer je true AS3.0? Kan me namelijk niet voorstellen dat je de < 3.0 onEnterFrame() EventHandler niet kent en dus kan opzoeken in de help wat de 3.0 equivalent is ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• whistler
Ja, maar nog niet zo lang en ik heb nooit AS2 gedaan. Een listener hangen aan enter_frame ken ik inderdaad, maar voor zover ik het begrijp 'vuurt' die alleen zolang het frame geladen is en kan ik er dan wat mee doen.

En in dit geval moet er nu juist iets gebeuren als ik van het frame weg navigeer, namelijk een removeChild(). Kan dat ook via die enter_frame, en hoe dan?

• whistler
Weet niemand dit? In het menu controleren of de variabele bestaat om hem dan alsnog te verwijderen lukt niet ivm variable scope. Maar er moet toch wel een manier zijn om een child te verwijderen als je naar een ander frame gaat? Mijn hele site is klaar behalve dit onderdeel :(

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lees m'n post en kijk eens in de reference... Er staat een kant en klaar voorbeeld nl ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.