Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Ik heb een Ipod nano. Sinds mei 2007 heb ik constant dat mijn in-ear doppen (philips, senheiser cx300 en creative ep-630) aan de rechterkant kapot gaan. Geluid is veel zachter en minder helder.

Dit is nu 4 keer voorgekomen. Hard in- of uitblazen op het oordopje helpt niet (membraampje zit dus op de goede plek)

Waar kan dit aan liggen. Het kan geen toeval meer zijn, 4x in enkele maanden en steeds aan de rechterkant. De Ipod staat altijd op laag volume en in het begin doen de doppen het goed en er komt rechts ook geen ander geluid door de doppen dan alleen de muziek zelf.

Af en toe zitten de doppen ook aan de laptop, welke ook geen hoog volume heeft.

Sloopt de Ipod oordoppen?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-11 17:10

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik denk toch dat het het membraantje is, ik moet zelf echt een enorme druk op de "kapotte" dop zetten om het membraantje recht te krijgen. En zo heb ik ze ook telkens weer gefixt terwijl ik ook al vaker dacht dat ze echt kapot waren.

Geloof me, die doppen zijn echt niet kapot. Het kan alleen wat moeite kosten om ze weer werkend te krijgen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:56
Ik heb dat probleem ook wel eens, die verbinding tussen de twee zijden is erg fragiel. Als je iets te hard trekt lijkt het losser te zitten. Ik heb dit twee keer gehad en dit opgelost door de kabel net boven en onder de verbinding te knippen en weer aan elkaar te solderen. Het ziet er natuurlijk na deze operatie minder mooi uit, maar ik wil mijn oordopjes waar ik best veel voor betal niet meteen vervangen.
Ik weet trouwens niet of ik duidelijk ben met die "verbinding", geen idee hoe ik het anders moet uitleggen.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Gaaf na een paar keer hard zuigen en druk oefenen leek het wat te veranderen. Maar keihard blazen hielp nog veel beter. Het is weer in orde!