Externe HDD

Pagina: 1
Acties:

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09-2025
Hallo,

Ik ben aan het rondkijken voor een externe harde schijf, maar had er eigenlijk nog wat vragen over.

-Kan ik het beste met of zonder voeding nemen? Ik gebruik hem voornamelijk voor back-ups en voor het opslaan van grote bestanden (films e.d.). Die films zal ik er dan rechtstreeks naar toe downloaden met een snelheid van max. 750 kb/s.

-Ik neem aan dat via de voeding over het algemeen 5400 rpm is?

-Zijn er nog andere belangrijke dingen waar ik op moet letten bij de aankoop? Ik heb eens gehoord dat een aluminium behuizing beter is voor de koeling, maar is dat hard nodig op 5400 rpm?

-Als ik op school o.i.d. ben wil ik deze schijf op mijn andere computer. Kan ik deze delen en hoef ik hem niet elke keer opnieuw te delen als ik hem eraf koppel? Ik maak gebruik van Hamachi dus dan is het wel handig als ik ook op die bestanden kan komen.

Dan kan ik even mijzelf beter orrienteren op wat voor een ik moet nemen.

Met vriendelijke groet,
Frank

Nightshadow

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

-Voedingen hebben geen ronddraaiende delen en daarmee hebben ze dus nooit een RPM waarde.
Voedingen hebben Watts vermogen.
Een voeding heb je altijd nodig als je een 3.5" harddisk in de behuizing hebt zitten.
2.5" harddisks kunnen vaak (maar niet altijd) op de stroom van je USB poort werken.

- Aluminium is steviger en koelt beter. Als je het niet voor de koeling doet, doe het dan voor stevigheid.

- Delen is afhankelijk van Windows. VOlgens mij blijft je share niet bestaan als je de schijf tijdens een draaiende windows afkoppelt of aankoppelt.
Je schijf zal altijd tijdens het werken van Windows aan moeten staan om de share te behouden.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09-2025
Dat snap ik, maar ik bedoel de HDD die erin zit ;)

Maar je raad dus aan eentje met extra voeding te kopen en aluminium behuizing?

[ Voor 45% gewijzigd door nightshadow999 op 16-11-2007 12:36 ]

Nightshadow

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Wat wil je zelf? Lijkt me handig als je eerst voor jezelf weet of je een 2,5" of 3,5" harde schijf nodig vind. Als je erg veel opslagcapaciteit nodig hebt is 3,5" intressanter, als 80GB al meer dan voldoende is kan je net zo goed voor een 2,5" gaan omdat het een stuk kleiner is. Door geringere stroomverbruik zal ie minder warmte veroorzaken en ze zullen redelijk tegen temperaturen kunnen. In laptops is de warmteafvoer ook niet altijd perfect. Ik heb zelf net een 160GB 2,5" gekocht voor ongeveer dezelfde doeleinden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04