Nvidia Driver BSODS

Pagina: 1
Acties:

• xenonNn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 13:35
Beste Tweakers,

Na een tijdje begon ik last te krijgen van blue screens page fault in non paged area. nu had ik iets gevonden dat het te maken had met nv4.display (oid).
Nu heb ik de oplossing die ze mij gegeven hebben uitgevoerd nog steeds geen effect.
Ik weet zeker dat het de drivers van nvidia zijn.. als ik me pc opstart na NOD32 wil hij de display icoontje onder de taalkbalk zette en dan krijg ik de BSOD.
Dan doe ik veilige modus (nergens lastvan) Unistall Driver Reboot = geen BSOD:(

ps heb al windows een keer gereinstalled

Vga 8800GTS
geteste driver 163.xx 169.xx

mvg Robert

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik weet dat je dit niet wilt horen maar ik gok dat je er niet vanaf gaat komen. De GeForce 6xxx kaarten hebben hetzelfde probleem en daar is tot op vandaag nog steeds geen oplossing voor. Deze BSOD's (nv4_disp.dll) waren voor mij zo ergerlijk dat ik daarom ben overgestapt op GeForce 7xxx kaarten die het probleem niet hebben. Je zou kunnen kijken of je de kaart nog voor garantie terug kunt doen, misschien dat een ander merk kaart het niet heeft.

• xenonNn
Ik snap het niet opeens na een nieuwe driver, en als ik dan die oude weer installeer dan krijg ik het ook opeen terwijl hi jdaarvoor gewoon goed gedraait heeft

Ik zeg altijd maar zoo............................................................................. dat is korter dan dierentuin

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik moet zeggen dat ik het met me 6800 ook wel gehad heb, nadat ik toen me stroomkabels even nagekeken had, was het probleem opgelost, in combinatie met de drivers, maar met me 8800 ultra heb ik nog geen problemen gehad. /edit: ik heb de 169.09 versie van de driver.

Dus misschien heb je er wat aan. Met stroomkabels nakijken bedoel ik niet alleen kijken of ze er goed inzitten, maar ook dat je het van de goede lijn van de voeding afpakt, zodat je behalve die grafische kaart er verder bijvoorbeeld niks meer op heb staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedy55 op 16-11-2007 12:16 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• xenonNn
hij doet het, maar voor hoe lang? ik heb me videokaart uit pci slot gehaald toen pc laten opstarten totdat hij uitgerateld was 1x op aan knop sluit hij automatisch af...
ik prik em erin start op ? wtf geen bsod:D het is nog wel een oude driver.. maar ben bang om weer nieuwe te installeren dat het nie weg gaat zit op 162.xx

bedankt voor de hulp

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-05 16:25
Driver uninstallen.
Daarna met Driver Cleaner alle overgebleven troep van nvidia verwijderen.

Probeer dan nu eens een nieuwe driver te installeren?

• xenonNn
BlackWhizz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:59:
Driver uninstallen.
Daarna met Driver Cleaner alle overgebleven troep van nvidia verwijderen.

Probeer dan nu eens een nieuwe driver te installeren?
had ik al gedaan :)... zelf cleane windows installatie..
het draait nu weer na pc opstarten zonder VGA en dan weer erin prikken.

Maar ik durf nie meer me driver eraf te halen :$

Pagina: 1