IMAP mail op Windows Server 2003

Pagina: 1
Acties:

• Judge Duck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hallo,

Thuis heb ik een Windows Server 2003 staan welke geen DC is (dus zonder Active Directory etc).
Op deze machine draaien enkel wat applicaties en staan wat shared folders.

Wat ik voor elkaar wil krijgen is dat mijn mail van verschillende accounts wordt binnengehaald via
POP3 en vervolgens beschikbaar is via IMAP zodat ik overal bij mijn mail kan. Het instellen dat de
mail op de server blijft staan vind ik geen nette optie omdat ik dan alsnog op verschillende computers
mijn mail moet blijven beheren (mapjes sorteren en verwijderen). Het gebruik van webmail zou ook
een mooie extra zijn.

Uiteraard dacht ik gelijk aan Exchange, en heb dit inmiddels geïnstalleerd staan. Omdat ik de server
net tot een DC heb gemaakt, maak ik dus nog geen gebruik van users in de Active Directory. Echter heb ik nu geen idee hoe ik dit enorme pakket moet configureren om bovengenoemde te
bewerkstellen.

Wat is wijsheid in deze situatie? Is het mogelijk om mijn wens via Exchange te configureren, of is
het beter om hier een andere applicatie voor te gebruiken?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zo te lezen weet je totaal niet wat je aan het doen bent. Exchange installeren kan helemaal niet zonder domaincontroller, dus leg eerst eens duidelijk uit wat je hebt geprobeerd en wat je aan het doen bent.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Judge Duck
  • Niet online
Exchange is helemaal goed geïnstalleerd en de server is een DC, ik weet enkel niet hoe ik
Exchange moet configureren voor wat ik wil, en of het überhaupt wel mogelijk is.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Al eens gezocht op howto's?
Op GoT staan zelfs een paar erg mooie...

Windows Clients - Howto's and Guides

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Judge Duck
  • Niet online
Daar heb ik al doorheen gekeken maar kan niets vinden over het ophalen van mail via POP3 naar Exchange.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Judge Duck schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:48:
Daar heb ik al doorheen gekeken maar kan niets vinden over het ophalen van mail via POP3 naar Exchange.
Misschien zou je dan gewoon moeten concluderen dat dat niet kan ;)

Volgende stap: zoeken naar een oplossing (3rd party tool)? Hierover is echt zat geschreven op het forum. We verwachten dat je zelf moeite doet, en dat je duidelijk laat zien wat je al hebt geprobeerd, gezocht en gevonden. Laat ook je zoektermen zien, mogelijk kunnen we helpen die bij te schaven :)

Mijn spoorwegfotografie

• Mr. Happy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-12-2025
Kan wel, alleen zul je dan SBS moeten gebruiken. Daar zit een pop-connector bij.
MDaemon is wellicht een beter alternatief (en veel lichter).

[ Gathering of Tweakers ] [ GitHub ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mr. Happy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:58:
Kan wel, alleen zul je dan SBS moeten gebruiken. Daar zit een pop-connector bij.
MDaemon is wellicht een beter alternatief (en veel lichter).
Ware het niet dat dat weer een hele nieuwe investering zou zijn :P
Er bestaan ook losse pop3connectoren, bijvoorbeeld Popcon of efs, voor niet meer dan een paar tientjes heb je een pop3connector die veel meer kan dan de SBS connector. Peanuts vergeleken bij de kosten van 2003 enterprise/exchange enterprise.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1