Voor het testen van een applicatie krijgen wij als tester een backup van een productiedatabase (DB2). Echter is deze database zo groot dat het voor ons onwerkbaar is. Nu ben ik opzoek naar een betaalbare /opensource oplossing om een backup/unload van een DB2 database uit te kleden, met behoud van de constraints enz....
Als voorbeeld ik heb een database mete tabel persoon en hier hangen meerdere tabellen aan.
In de backup/unload die ik krijg aangeleverd zitten 10.000 personen en van deze backup zou ik alleen 200 personen met hun gerelateerde gegevens willen laden in de testomgeving.
Zelf heb ik rondgezocht op het internet maar weinig gevonden.
Als laatste oplossing is waarschijnlijk wel een querie te schrijven rekening houdend met alle constraints enz.. maar dit is zeer onwenselijk.
Iemand een idee??
Als voorbeeld ik heb een database mete tabel persoon en hier hangen meerdere tabellen aan.
In de backup/unload die ik krijg aangeleverd zitten 10.000 personen en van deze backup zou ik alleen 200 personen met hun gerelateerde gegevens willen laden in de testomgeving.
Zelf heb ik rondgezocht op het internet maar weinig gevonden.
Als laatste oplossing is waarschijnlijk wel een querie te schrijven rekening houdend met alle constraints enz.. maar dit is zeer onwenselijk.
Iemand een idee??