[Vista] Gele Telefoon Configuratiescherm

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 13:17

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Na een update (denk ik weet ik niet zeker), heb ik in mijn configuratiescherm in klassieke weergave er een gele telefoon met rood uitroepteken bij gekregen zonder naam erbij. Ook kreeg ik de melding na de update dat de licentie was gewijzigd? Weet iemand misschien wat de telefoon betekent en ook de melding licentie gewijzigd??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je misschien een screenshot plaatsen? Het zou natuurlijk een softwareprogramma kunnen zijn. Kijk eens voor de zekerheid je 'configuratiescherm -> software' na als je niets vreemds ziet.

(Kan het niet zoiets zijn als telefonie via de PC?)

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 16-11-2007 08:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 13:17

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img146.imageshack.us/img146/424/telefoonuc3.th.jpg

Ik zie voor de rest niks raars staan in me softwarelijst, heb hem nu ook maar aangeklikt, maar er gebeurt niks zo lijkt.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Leek de melding die je kreeg op de melding die in dit kb artikel http://support.microsoft.com/kb/931699 ?

De workarounds die daar staan beschreven klinken niet heel erg nuttig trouwens. Het beste is denk ik om eerst te achterhalen welk programma dit veroorzaakt iig. Ieder programma dat een icon in het controlpanel plaatst doet dit normaliter met behulp van een cpl file. Ik weet niet precies hoe het in vista geregeld is (en of dit uberhaupt nog bestaat in vista), maar in windows xp staan deze .cpl files in de directory c:\windows\system32.

Wat je kunt doen: zoek files met extensie .cpl op je systeem, en kijk welke een afwijkende datum hebben (de cpl's van windows zelf zullen waarschijnlijk allemaal dezelfde datum hebben). De .cpl's met afwijkende datum behoren tot programma's die je geinstalleerd hebt. Dan is het alleen nog een kwestie van uitzoeken welke .cpl bij dat prachtige gele telefoontje hoort ;) Dit kan je evt doen door op de filename.cpl te zoeken op google. Als je eenmaal weet welk programma erbij hoort, deze uninstallen. Als je geen programma kunt vinden zou je evt kunnen posten welke cpl files op jouw systeem staan, dan kunnen we misschien nog wat verder zoeken. En als dat niet helpt kan je altijd nog de betreffende cpl weggooien, zodat je tenminste verlost bent van dat telefoontje :+

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Trouwens, aan de brakke grafische weergave van dat icon te zien is het geen standaard Vista onderdeel, maar lijkt het eerder een 3rd party software ding.
Vista-eigen icons zien we veel gelikter uit en scalen beter bij de veel grotere icon size.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 22:29
Persoonlijk vind ik het icoontje er niet echt betrouwbaar uitzien, je zou bijna denken dat het een dialer is, maar die werken volgens mij allang niet meer :P
Pagina: 1