Toon posts:

Zoemend geluid Extreme Cooler Master 430 W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe voeding, om mijzelf voor te bereiden op de 8800 GT die ik morgen / maandag verwacht. Ik heb hem gister erin geinstalleerd (alles werkte, dus ik erg blij want het was de eerste keer dat ik een voeding verving ^^).

Echter is er is er 1 heel irritant iets. Als ik mijn muis beweeg maakt mijn computer een zacht, maar verstaanbaar zoemend geluid. Dit geluid wordt harder naarmate ik mijn scroll-wieltje op mijn muis gebruik. Dus tijdens het surfen op websites enzo waar bij ik moet scrollen krijg ik continu zo een zoemend geluid uit mijn PC waar ik helemaal krankjorem van wordt :+. Het doet zich alleen voor als ik mijn muis / scrollwieltje ook daadwerkelijk beweeg, verder is ie gewoon normaal stil.

Nu vroeg ik mij af, hoe ik dit:
- Kan verhelpen? het lijkt een kleine issue, maar het irriteert me tot op het bot
- Of dit wellicht lach aan de installatie? want alles doet het verder prima.

P.S. kheb mn muis la in verschillende USB-slots gegooid wat (uiteraard :P) geen verschil opleverde.

Alle suggesties zijn welkom!

Hielke

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 08:16 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe?

Door het een en ander uit te sluiten als het wel aan de hardware is. Gebruik bijvoorbeeld eens een Linux livecd om na te gaan als je het daar ook hebt. Ook zou je eens kunnen kijken als je het probleem nog hebt als je de oude voeding terugplaatst.

Kortom: sleutel eens wat met je hardware en software om te kijken waar het aan kan liggen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
misschien wel handig dat ik dat erbij had getypt --> met oude voeding = no problem. Had ik namelijk al geprobeerd (had al het gevoel dat ik iets over het hoofd zag bij mn eerste post O-) ). Maarja, alles werkt normaal en zou zo even niet kunnen weten waarom ie alsnog zoemt. Moet dan bijna wel een voedingprobleem zijn zou ik zo denken. Daarvoor nooit problemen gehad zoals dit.

als ik mijn hand op de achterkant van de voeding hou, en ik beweeg mijn muis / het scroll wieltje, voel ik duidelijk dat het gezoem van de hardware zelf komt, mja waar dat aan kan liggen 8)7 .

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 08:24 ]

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Heb hier een zelfde soort probleem. Allen hier is het zoem/piep geluid constant. Het geluid houd even op zodra de hardeschijf bezig is. We dachten eerst dat het de harde schijf was maar na die vervangen te hebben was die het toch niet. Toen HP maar weer gebeld bleek het uiteindelijk de voeding te zijn. Dus gewoon ff terug met die voeding als je het niet had met je oude voeding.

Verwijderd

Topicstarter
RMA gevalletje dus? =/, of is het niet via een andere weg te "fixen". Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat ik het alleen heb bij:

Scrollen op internetpagina's (voor de rest kan ik scrollen zonder lawaai)
Mn muis bewegen over internet buttons (weirde shit).

Voor de rest geen last van gezoem. Wel raar, ik weet nu echt niet meer waar ik het probleem moet plaatsen.