Opslaan op bureaublad werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239564

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik kan bij tijden geen enkel Wordpad of Word document opslaan op het bureaublad op mijn laptop.
Soms lukt het dan ineens 5 minuutjes even wel maar dan is het weer een dag mis.
Ik kan het document bv wel in mijn documenten opslaan en dan verplaatsen naar het bureaublad, maar ik vind dit toch echt niet kunnen. Het besturingssysteem van de laptop is:

Windows Vista Home Premium

Er is zogoed als geen overbodige software ( wat standaard werd meegeleverd op de laptop )
meer aanwezig op het systeem. Ook is de laptop virus en trojan vrij ( tenminste volgens Avira Antivir
PersonalEdition Classic en AVG Anti-Spyware )

De laatste updates zijn geïnstalleerd.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen bij het weer kunnen opslaan op het bureaublad.

-edit

Ik zie nu dat ik zelfs niet meer kan opslaan in mijn documenten

/edit

Dank.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 239564 op 16-11-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Dit is een heel vage beschrijving.
Hoe merk je dat je niet kunt opslaan?
Wat krijg je voor foutmeldingen?
Op welke manier sla je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk gelijk ook een wat FileMon zegt op het moment dat je een bestand op het bureaublad probeerd op te slaan.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
sam.vimes schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:11:
Dit is een heel vage beschrijving.
Hoe merk je dat je niet kunt opslaan?
Wat krijg je voor foutmeldingen?
Op welke manier sla je op?
Dat had er inderdaad bijgemoeten.

Als ik via de toetsencombinatie CTRL-S een nieuw document probeer op te slaan, kies ik in het "Opslaan als" venster voor het bureau-blad. Dan vul ik een documentnaam in en klik ik op opslaan, maar Word (pad) weigert dan het document op te slaan. Hoe vaak ik ook op de opslaan knop klik. Ik krijg geen foutmelding(en) Het is net of zien de programma's het bureaublad niet. Ditzelfde gebeurt als ik probeer op-te-slaan via bestand en dan opslaan als.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Anoniem: 239564 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:16:
[...]

Dat had er inderdaad bijgemoeten.

Als ik via de toetsencombinatie CTRL-S een nieuw document probeer op te slaan, kies ik in het "Opslaan als" venster voor het bureau-blad. Dan vul ik een documentnaam in en klik ik op opslaan, maar Word (pad) weigert dan het document op te slaan. Hoe vaak ik ook op de opslaan knop klik. Ik krijg geen foutmelding(en) Het is net of zien de programma's het bureaublad niet. Ditzelfde gebeurt als ik probeer op-te-slaan via bestand en dan opslaan als.
Probeer in Word eens de background saves uit te zetten wil soms nog wel eens helpen. Verklaard echter niet waarom de problemen ook in wordpad optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Herby schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:44:
[...]

Probeer in Word eens de background saves uit te zetten wil soms nog wel eens helpen. Verklaard echter niet waarom de problemen ook in wordpad optreden.
Voorlopig lijkt het probleem weg. Ik heb een snelkoppeling op het bureaublad van een website die ik aan favorieten had toegevoegd verwijdert welke ik een beetje begon te wantrouwen. Nu kan ik weer zonder problemen Wordpad en Word documenten opslaan op het bureaublad. Ik zal je tip onthouden mocht het weer beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 239564 op 16-11-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Als je echt denkt dat het daar aan ligt zou ik een scannen op virussen en spyware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Herby schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 00:17:
Als je echt denkt dat het daar aan ligt zou ik een scannen op virussen en spyware.
Nou ja zeg! het is weer helemaal terug. Ik heb alles nu zo'n beetje geprobeert. Ook met een gratis filemonitor bezig geweest. Kan niet eens meer in mijn documenten opslaan. Bedankt Microsoft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ben geen MS fan (in groot tegendeel zelfs) maar dit klinkt nou niet echt als een Microsoft probleem, maar meer als een zgn. PICNIC (problem in chair, not in computer) haha :)
Ik durf het zo te noemen omdat je het hebt over een snelkoppeling van internet enzo. ;)

Kijk eens even rustig wat er nou mis gaat.
  • Speelt het alleen in Word(pad)?
  • Naar welk fysieke pad verwijst het Bureaublad?
  • Als het probleem er niet altijd is, op welk moment gaat het mis dan?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1