Toon posts:

probleem met portforwarden linksys am200

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg noob op dit gebied en ook met google kon ik niets nuttigs vinden. Verder zit er nog een server tussen mijn compu en de modem.

Ik wil graag een poort open zetten om beter gebruik te kunnen maken van utorrent. Ik ben naar www.portforward.com gegaan en daar de tutorial van de linksys am200 aangeklikt.

Ik ben tegen twee problemen aangelopen:
1) De guide vertelt me dat ik een statisch ip adres moet aanmaken. Er is een guide om dit te doen (www.portforward.com/networking/static-xp.htm) en die heb ik dan ook gevolgt. Ik heb dan nu ook een statisch ip adres, maar niet een die begint met 192.168.1.xxx. wat volgens de guide wel nodig is.

2)Volgens de guide kan ik de instellingen van mijn modem/router bekijken door het ip adres van de router in te vullen in de adresbalk van mijn internet browser. Verder zegt de guide dat dit standaard 192.168.1.1 is. Bij mij werkt dit niet (ik krijg een "kan geen verbinding maken" pagina in firefox). Ik ook geen idee wat dit ip adres dan wel is of hoe ik hierachter kan komen.

Ik hoop dat iemand mij hier me kan helpen...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat voor 'server' zit er tussen je computer en je modem, dat wil zeggen: welke functie vervult 'ie?

Als hij de netwerken tussen je modem en je PC scheidt, kun je (zonder de server (router?) juist geconfigureerd te hebben) inderdaad niet je modem benaderen door het IP-adres daarvan in een browser op de PC in te tikken.

Enkele vragen dus om mee te beginnen:
1. Wat doet die 'server', en direct daaruitvolgend: waarom zit 'ie tussen je PC en je modem?
2. Waarom lukt het niet om een 192.168.1.xxx-IP in te stellen op je PC?
3. Wat gebeurt er als je je PC direct op de modem aansluit en het IP-gebeuren opnieuw probeert?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...