Toon posts:

[2003] Printserver naar bestand*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing voor volgend probleem:

Wij hebben hier verschillende computersystemen (flightsimulatoren) waar pagina's afgedrukt kunnen worden door klanten. Nu gebeurt dat voor elk systeem naar een aparte (netwerk of seriële) printer. Ik zou graag alles naar één printer sturen wat op zich nog te doen lijkt. Maar om minder papier te verspillen, regelmatig worden zinloze afdrukken gemaakt en gewoon in de vuilbak gegooid, zou ik de printserver graag naar een bestand laten afdruken. Deze bestanden zouden dan in een map komen en op vraag van de klant kunnen we de gewenste pagina's afdrukken. Alles centraal en minder milieubelastend.
Ik dacht eraan gewoon een windows printserver te gebruiken maar hoe print ik dan eerst naar een bestand en hoe zit het met bestandsnamen? Ik dacht aan printen naar pdf met adobe acrobat professional maar kan deze ook automatisch printen op een server?

Misschien heeft iemand hier er wat meer ervaring mee?

Grtz

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kijk eens naar pdfFactory, afdrukken naar pdf gaat en volgens mij kun je ook bestanden laten nummeren op datum en tijd

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:21
Niet helemaal een software matige oplossing, maar er zijn genoeg printers met een mailbox waar je de print eerst expliciet moet vrijgeven voordat deze geprint wordt (zelfs mogelijk met een code voor beveiligd printen).

Bij een klant waar ik zat stonden deze er ook en daar hebben ze uiteindelijk flink bespaard op papier. De papierbakken naast de printer konden ook vervangen worden door kleine bakken.

Misschien een dure oplossing in dit geval, maar je kunt het wel meenemen in je opties.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 15:06

Muggie

8 pm

Canon printers kunnen secured printen, deze kun je inrichten zoals hierboven beschreven.

Indien je echt een software oplossing wil dan zou ik kijken naar een netwerk pdf print mogelijkheid (pdf factory bijvoorbeeld, ook zoals hierboven gemeld).

PSN: mug_8pm

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Over welk OS spreken we hier?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een interessant programma gevonden: www.printdistributor.com.
Ik ben aan de slag geweest met de demo en ik heb een test-servertje gemaakt met mijn desktop-pc. Alle pc's in het netwerk kunnen afdrukken naar een PDF-bestand (of andere extensie naar keuze). Naam van het bestand kan samengesteld worden uit een hele lijst factoren zoals datum, tijd, gebrukersnaam enz... Net wat ik nodig had.
Er kunnen ook programma's gerund worden bij elke taak en zo denk ik eraan om een VB-programma te schrijven dat automatisch een melding geeft bij een nieuwe afdruktaak in de lijst en mss een cliënt-versie om eenvoudig af te drukken enz...
Uiteraard moet het bedrijf eerst nog goedkeuren...
Als OS dacht ik aan windows NT4.0 omdat we daar nog verschillende licenses voor hebben en omdat het wel stabiel om 24-7 te draaïen...
Nu moet ik nog een manier vinden om de verschillende systemen (linux, sun, serieel ...) te laten afdrukken naar een gedeelde windows-printer... Ik heb geen ervaring met servers e.d. maar een mens leert elke dag bij :-)

Grtz

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 17:35

alm

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:38:
Ik heb ondertussen een interessant programma gevonden: www.printdistributor.com.
Als OS dacht ik aan windows NT4.0 omdat we daar nog verschillende licenses voor hebben en omdat het wel stabiel om 24-7 te draaïen...
NT4.0 zou ik niet meer gebruiken, wordt niet meer ondersteund en bovendien is het de vraag of je het werkend krijgt op hedendaagse hardware. Die Windows NT4.0 licenties zijn ondertussen wel afgeschreven...

Bovendien, dat programma wat je opgeeft ondersteund het ook niet meer, dus NT4.0 is zowiezo geen optie meer.
Nu moet ik nog een manier vinden om de verschillende systemen (linux, sun, serieel ...) te laten afdrukken naar een gedeelde windows-printer... Ik heb geen ervaring met servers e.d. maar een mens leert elke dag bij :-)
Je kan met Windows Server 2003 de UNIX printservices gebruiken om vanaf Linux/UNIX systemen te kunnen printen via je Windows Server.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. NT4.0. Eigenlijk heb ik er geen ervaring mee, ik weet alleen dat we dit gebruiken voor bepaalde simulatie-pc's en dat het dag en nacht stabiel draait en nauwelijks een reboot nodig heeft. Ik was wel van plan om een oude recuperatie pc te gebruiken. Maar als het programme er niet op draait...
Windows 2003 server... Eens kijken welke systeemeisen deze stelt...

Grtz

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus nog niet zeker... Ik test het programme eens met NT4.0, als dat niet naar behoren werkt, ga ik eens uitpluizen hoe server 2003 draait op een oude(re) machine en dan gebruik ik die, of misschien windows 2000 (waarom ook niet?)

Grtz

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat ook 2000 EOL (end of life) is.
Niet verstandig om op die basis zonder extended supportcontract een softwareplatform te bouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt dus toch windows 2003 server. We hebben hier een data-server staan waarop het demo-programma nu draait. Bestanden worden feilloos van printtaak naar bestand geconverteerd. Werkt perfect. Volgende stap is de print-services uitzoeken zodat ik van de verschillende systemen naar de virtuele printer kan printen.

Verwijderd

Topicstarter
Het programma draait op de server en ik heb zo een 'virtuele gedeelde printer' aangemaakt op de win 2003 server. Nu wil ik van de linux-machines en sun afdrukken naar een IP-adres. Volstaat het om gewoon af te drukken naar de win2003 server waar deze printer als default staat ingesteld of moet er nog wat geconfigureerd worden? Het probleem is dat ik dat niet zomaar kan testen.
Waar vind ik die linux-printservices terug?

Edit:
Ik heb geprobeerd de virtuele server een IP-adres als poort toe te kennen maar daarna staat de printer 'ofline' weergegeven. Is dit de juiste manier?

Grtz

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 18:03 ]

Pagina: 1