Ik heb weer eens een uniek probleem.
Ik heb tijdelijk een moederbord (MSI G31M) die draait op een g31 chipset van intel, van het moederbord gebruik ik de onboard videokaart. Ik heb een samsung 226BW 22'' breedbeeld tft. Het moederbord heeft alleen een analoge vga uitgang.
Wat is het probleem: de optie van de resolutie 1680x1024 1050 staat er niet bij, alle andere resoluties wel inclusief breedbeeld resoluties die hoger zijn.
Wat heb ik gedaan:
- driver van moederbord fabrikant geinstalleerd (MSI)
- driver van intel website geinstalleerd
- in bios geadresseerde geheugen aangepast tot maximum van 256Mb
- het programma powerstripe geinstaleerd en mee wezen experimenteren
- driver van monitor geinstaleerd
- gegoogled naar opties, helaas niets behalve handmatig 1680x1024 1050 toevoegen in driver (werkte niet)
heb ik nog andere opties; lijkt me nl. een sterk verhaal dat intel de optie 1680x1024 1050 'vergeten' is
Ik heb tijdelijk een moederbord (MSI G31M) die draait op een g31 chipset van intel, van het moederbord gebruik ik de onboard videokaart. Ik heb een samsung 226BW 22'' breedbeeld tft. Het moederbord heeft alleen een analoge vga uitgang.
Wat is het probleem: de optie van de resolutie 1680x1024 1050 staat er niet bij, alle andere resoluties wel inclusief breedbeeld resoluties die hoger zijn.
Wat heb ik gedaan:
- driver van moederbord fabrikant geinstalleerd (MSI)
- driver van intel website geinstalleerd
- in bios geadresseerde geheugen aangepast tot maximum van 256Mb
- het programma powerstripe geinstaleerd en mee wezen experimenteren
- driver van monitor geinstaleerd
- gegoogled naar opties, helaas niets behalve handmatig 1680x1024 1050 toevoegen in driver (werkte niet)
heb ik nog andere opties; lijkt me nl. een sterk verhaal dat intel de optie 1680x1024 1050 'vergeten' is
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag