Imac, PS3, HP Pavillion
Lees hier: nieuws: Nieuwste firmware PS3 lijkt problemen op te leveren
Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?
Ten tweede denk ik dat de nieuwe firmware 2.0 er niets mee te maken heeft, want die post op de frontpage is gebaseerd op enkele gevallen. En op het PS3-forum hier heeft niemand er last van.
Denk eerder dat je dvd-lade gewoon kapot is en daarom niets meer leest. Dat probleem komt wel vaker voor en is ook een bekend probleem bij Sony.
[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 16-11-2007 00:38 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
1. Dit is een firmware probleem, sommige spellen(schijnt een lijstje te zijn) verzieken, de software id PS3.
2. Fysieke schade, door gebruik slechte discs kan ook (FIFA oa).
Als system restore niet werkt, kan je hem terug brengen. Ik heb de 60gb kit met Motostorm en Fall of man. Speelde ook PoP voor de PS2 erop.
Mag hem terug brengen naar Dixons, krijg direct een nieuwe. Wel pluspuntje voor Dixons, ik was daar trouwens de eerste met een klacht.
edit:typo
Imac, PS3, HP Pavillion
Verwijderd
Had je trouwens nog System Restore geprobeerd voor je hem terugbracht naar de Dixons?AI0003 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:46:
Als system restore niet werkt, kan je hem terug brengen. Ik heb de 60gb kit met Motostorm en Fall of man. Speelde ook PoP voor de PS2 erop.
Imac, PS3, HP Pavillion
Verwijderd
Heb het zelfde probleem gehad met mijn fonkelnieuwe PS3, van nog geen maand oud, met alle nieuwste updates.
Ik had alleen het spel Conan gespeeld. Ik heb wat demo's geinstalleerd en wat DVDs gekeken. Conan was al een paar keer vastgelopen, maar ik dacht dat het gewoon een zeer slecht geprogrammeerd spel was.
De laatste keer dat ie vastliep herkende de PS3 daarna helemaal niet disks meer (geen games, geen CDs en geen DVDs). Harde schijf geformatteerd (low level) en weer geprobeerd. Heb de console opgestuurd en wacht nu tot hij terugkomt (15 werkdagen)
Die gasten bij Sony roepen ook allemaal maar wat. Mijn vraag is uiteraard: is het probleem nu straks verholpen? Het korte antwoord: Nee.
Ze hebben nog geen idee wat er aan de hand is of ze willen het niet vertellen. "misschien in de volgende update" of "met originele Sony games heeft u dit probleem niet". Heb je niets aan natuurlijk ik kon op het internet wel veel verhalen vinden van mensen die hetzelde hebben met Fifa en Call of Duty. Zelf een verhaal van iemand die em al 2 keer had opgestuurd, maar je weet natuurlijk nooit of dat waar is.
Misschien weet een van jullie meer van de achtergronden?
Bij Sony zeggen ze nu wel dat Assassin's Creed met de update geen problemen meer mag geven. Ik hoop dat binnenkort te kunnen bevestigen.
Conan blijft zolang in de kast... (toch bagger)
Verwijderd
Was gister blu-ray aan het kieken. Opeens hangt de film en nu laad de ps3 helemaal niks meer. De laad icon blijft bovenin in beeld staan. Hij leest geen cds/dvd/blurays of whatever. Ding is 3 weken oud:(
Verwijderd
Tot nu gebruikt voor wat spellen spelen, mediaserver en Blueray en dvd's bekijken.
overall weinig gebruikt nog dus, misschien 6 uur film gekeken. en 12 uur games (BD) gespeeld.
Eergsiteren firmware 2.41 geinstalleerd, zonder problemen.
Gisteravond Paradise City erin, kreeg ik een update (1.3?) van 350 mb binnen, Paradise city zag er frisser dan ooit uit. Paar uur gespeeld en PS3 uitgezet.
Vanmorgen een DVD erin, deze werd niet gevonden, Bluyray Earth erin idem dito.
Paradise city dan nog maar eens... ook niet gevonden...
Kortom is mijn PS3 BD drive nu overleden ? Of zijn er nog trucjes om e.e.a weer te fixen.Heb uiteraard PS3 van de stroom gehad, uit en aan etc etc...
Als iemand nog bruikbare ideëën heeft dan hoor ik het graag!!
Ik heb net mijn PS3 geregistreerd voor overmatig lawaai tijdens het spelen, de ventilator gaat echt TE hard.reindevos schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:48:
Zelfde probleem hier. Ik lees ook nergen een remedie op de verschillende topics. ben zelf nu systeemherstel aan het uitvoeren (duurt 3,5u) en als dat geen resultaten oplevert moet ik hem opsturen naar Sony. Oktober 2007 gekocht, de 60gb. Mooi balen.
Als iemand nog bruikbare ideëën heeft dan hoor ik het graag!!
Ik ben 'm vanaf het moment dat ie aankomt bij Sony 15 dagen kwijt. Dus zo erg is het toch niet om 'm binnen te brengen?
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dito.. kwam ook af en toe een 800xxxxxxx code tegen, en aangezien alles dat begint met 800.. redelijk shit schijnt te zijn, mag ik em ook omruilen bij Sony.. lovely.reindevos schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 12:11:
Systeemherstel uitgevoerd, heeft geen enkel nut gehad. PS3 leest geen enkele disc meer. Geen games, geen blu-ray, nada nop. Nu opsturen naar Sony en hem in ieder geval 15 werkdagen kwijt maar naar verwachting een volle maand of (hopelijk niet) nog langer.
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Het valt mij wel op dat veel PS3 eigenaren dit probleem krijgen na iets meer dan een jaar gebruik te hebben gemaakt van de PS3. De garantie van 1 jaar is dus net verlopen. Ook ik heb de PS3 ongeveer 14 maanden nu ( 60 GB )
Bij mij liep hij vast in Uncharted ( gisteren lag het spel in de brievenbus, en een uur later me hele BR speler naar de klote )
Sony zal aangeven dat je dik moet betalen voor reperatie, omdat hij buiten de garantie valt. Maar als je door zeik en de zo geheten supervisor aan de lijn krijg, en hem vertel dat de firmware van Sony de veroorzaker is, en dat je daarom een gratis reperatie wil, lukt het in de meeste gevallen om dit voor elkaar te krijgen.
Een update op de firmware dat je speler weer werkend zal krijgen zal er vast niet komen.
En de kans is groot dat als je de PS3 naar Sony stuur je de PS3 rond de 2 maanden kwijt bent. Misschien een optie om www.consoleexpert.com in te schakelen. Die fixed hem binnen 30 minuten en kost je rond de 100 euro. Nieuwe BR speler wordt er in gezet.
Verwijderd
bij mij is het sinds gister zo dat hij geen games meer leest,
heel soms nog wel als je hem telkens er in en uit haalt
maar ik heb een vraag:
ik heb systeem restore nog niet geprobeerd maar als dat niet werkt moet je dan garantie op je ps3 hebben om hem naar sony te kunnen opsturen.
Verwijderd
nee, maar de kosten om hem te laten maken zullen niet laag zijn zeg maarVerwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 13:07:
blijkbaar meer mensen met dit probleem.
bij mij is het sinds gister zo dat hij geen games meer leest,
heel soms nog wel als je hem telkens er in en uit haalt![]()
maar ik heb een vraag:
ik heb systeem restore nog niet geprobeerd maar als dat niet werkt moet je dan garantie op je ps3 hebben om hem naar sony te kunnen opsturen.
dus je kan beter bellen met sony, die kunnen je wel het een en ander vertellen