[LCD][EL] TFT kapot, zekering doorgebrand? (foto)

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik heb een tft monitor waarvan de backlight niet meer functioneert, het is een 5+ jaar oude Belinea 10 15 30.

Ik heb geen kennis van elektrotechniek maar ik heb 'm open gemaakt en zag op de inverter een zekeringetje die me iets te zwart lijkt? Zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://i15.tinypic.com/6jkocq1.jpg

Is er zo te zeggen dat de zekering moet worden vervangen?

Verwijderd

Als zekeringen vanzelf door zouden fikken wel, maar dat doen ze niet en dus zit het probleem elders en heeft de zekering ervoor gezorgd dat het hele ding niet in de fik is gevlogen ;)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je kunt er een nieuwe 1,5 ampère zekering opzetten maar of die dan lang meegaat is een 2e.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:18:
Als zekeringen vanzelf door zouden fikken wel, maar dat doen ze niet en dus zit het probleem elders en heeft de zekering ervoor gezorgd dat het hele ding niet in de fik is gevlogen ;)
Kan dat zijn veroorzaakt door de videokaart? Dit is namelijk één van twee dezelfde monitoren die allebei op deze videokaart kapot zijn gegaan (het backlight dan). Of misschien het stroomcontact?

Maar volgens jullie is de zekering dus waarschijnlijk wel doorgebrand? Moet ik op zoek naar een nieuwe gelijk uitziende F1.5A zekering of zijn daar nog verschillende types in?

[ Voor 18% gewijzigd door TweakV op 15-11-2007 23:38 ]