Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mIRC] Lezen/Schrijven/Vervangen

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-11 14:47
Doordat ander topic gesloten is een tweede poging

De code zoals ik hem op moment heb.
De bedoeling is om bepaalde functies die in mirc zitten in een custom menu te maken ipv alle menu's te doorlopen ook wilde ik er een paar eigen items bij hebben dus was al een eind op weg maar werd iets of wat on overzichtelijk.
Nu wilde ik alle variabelen in een ini bestand hebben en ben tot onderstaande code gekomen (een gedeelte de rest heeft geen toegevoegde waarde)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
on *:load: { 
  .description
}

on *:start: { 
  .description | { $ini(customsettings.ini,0) }
}

alias description {
  echo -si4 rightclick menu for setting your options........
}

menu channel,query,status {
  -
  ---Custom settings---:.
  .All ( $+ %varall $+ )
  ..On: set %varall ON | writeini -n customsettings.ini variable All %varall
  ..Off: set %varall OFF  | writeini -n customsettings.ini variable All %varall
  .AutoOP ( $+ %varaop $+ )
  ..On: set %varaop ON | writeini -n customsettings.ini variable AutoOP %varaop
  ..Off: set %varaop OFF  | writeini -n customsettings.ini variable AutoOP %varaop
  .Greet ( $+ %vargreet $+ )
  ..On: set %vargreet ON | writeini -n customsettings.ini variable Greet %vargreet
  ..Off: set %vargreet OFF  | writeini -n customsettings.ini variable Greet %vargreet
  -
}

Nu is het probleem dat ik het niet voor elkaar krijg de variabelen opnieuw in te lezen.

Ik zou b.v. elke waarde ( .All ( $+ %varall $+ ) ) met een readini kunnen doen maar dat is waste of code denk ik en $ini() zou alle waardes moeten lezen in file customsettings.ini maar struikelt op 0.

Ook een probleem waar ik geen antwoord op gevonden heb is de ini file op de plaats van het bijbehorende script bestandje te houden, elke keer wordt deze in de root geplaatst en om nu de locatie hard erin te kloppen is ook wat.

p.s: Misschien dat iemand me tegelijkertijd kan wijzen naar een site met eventuele uitleg hoe een positie bepaling in een ini/txt te realiseren voor het maken van zeg maar een database.

var1 link1
var2 link2
var3 link3
etc..

Er kan elke keer een item bij komen of weg vallen door bv "/add var4 link4" maar hoe kan ik de file zelf doorlopen of er niet al een item bestaat en de waarde daarvan aanpas of eventueel verwijder?
Dit is geen script request ;)

[ Voor 194% gewijzigd door een moderator op 16-11-2007 14:16 ]

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 14:22
Hier heb ik een script staan dat ik voor mIRC gemaakt heb.

Zitten onderandere dezelfde functionaliteiten in, misschien heb je er iets aan.... :)

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• schumi2004
Piels schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:26:
Hier heb ik een script staan dat ik voor mIRC gemaakt heb.

Zitten onderandere dezelfde functionaliteiten in, misschien heb je er iets aan.... :)
Thanks, heb er eens doorheen gelopen maar in jouw script ben heb je ook elke var apart binnen gehaald met een readini.
Ik hoopte eigenlijk met alleen $ini alle variabele te kunnen ophalen ipv van elke var opnieuw.

Zit nu al ff te spelen met mijn knutsel werkje maar 1 ding snap ik niet.
Ik heb op moment alleen maar een menu met ON OFF functie. Maar elke keer als ik script unload/load of mirc restart komt ie terug met de waardens zoals ik ze ingesteld heb.
bv
OFF
OFF
ON

of

ON
OFF
ON

Voor mijn gevoel kan hij deze waardens niet weten aangezien ik ze alleen maar wegschrijf en niet op nieuw ophaal.
Ik verwachte bij een restart of unload/load van het nu kleine stukje script dat iig de waardens zoals ze in menu verschijnen leeg zijn zoals hij eerste keer deed
Dus
---Custom settings---
All ()
AutoOP ()
Greet ()

En niet
---Custom settings---
All (ON)
AutoOP (OFF)
Greet (ON)

Iemand idee hoe dit kan?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dit is geen scriptrequest
Oh? Mooi, bekijk dan aub de quickstart nog eens en geef wat extra informatie over wat je nu zelf al hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte. Je post nu alleen je code en geeft aan wat er niet werkt maar dat is niet hetzelfde ;)
Iemand idee hoe dit kan?
Geen idee. Welke code doet dit? Zelf al aan het debuggen geslagen? Een ini file doorlezen met mIRC is zo moeilijk nu ook weer niet.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• schumi2004
Ik ben nu tot deze oplossing gekomen

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
on *:start: { 
  .description
  %varall = $readini(customsettings.ini,variable,All)
}
alias description {
  echo -si4 rightclick menu for setting your options........
}
menu channel,query,status {
  ---Custom settings---:.
  All ( $+ %varall $+ )
  .On: set %varall ON | writeini -n customsettings.ini variable All %varall
  .Off: set %varall OFF  | writeini -n customsettings.ini variable All %varall
}

imo is dat de enige manier om var's in te lezen als mIRC gestart wordt of script unload/load wordt, vraag me alleen af of dit niet teveel performance problemen geeft als je zo'n 20 items heb en of er niet een nettere manier is.
Voor nu moet ik het hier maar even mee doen het lijkt te werken dus

Die search and replace in ini file ben ik nog even mee aan het stoeien
Creepy schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:18:
[...]
Geen idee. Welke code doet dit? Zelf al aan het debuggen geslagen? Een ini file doorlezen met mIRC is zo moeilijk nu ook weer niet.
Dat ie dus schijnbaar var's vast houd als script unloaded en loaded wordt of bij een mirc restart
Er wordt geen ini file geladen onstart of iets dergelijks dus snap het niet helemaal hoe dit mogelijk is, wellicht dat mIRC zelf waardens vast houd ergens

[ Voor 23% gewijzigd door schumi2004 op 16-11-2007 14:50 ]

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-11 13:44
mIRC onthoudt alle %vars (zie script editor en dan variables)
zover ik me kan herinneren

• schumi2004
Spike1506 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 15:25:
mIRC onthoudt alle %vars (zie script editor en dan variables)
zover ik me kan herinneren
Dat wist ik niet, zou betekenen dat je nooit waardens opnieuw hoeft in te lezen.
Dus mijn readini is overbodig.
Pagina: 1