ik ben via http://www.planet.nl/plan...ontentid=890862/sc=cf1697 opeens gestuit op internet via het lichtnet en er zouden volgens deze site http://www.siemens-gigase...eaal-voor-jou/optie-1.htm snelheden van 300 mpbs gehaald kunnen worden, tevens lijkt het of er staat dat je alleen via deze wlan router en het lichtnet zonder tussenkomst van een provider en abonnement die snelheden kan halen (is natuurlijk to mooi om waar te zijn dus zal het hoogstwaarschijnlijk wel niet zo zijn). ik snap er niks van, heb er al flink op los gezocht op internet maar het is me niet veel duidelijker geworden. weet iemand hier misschien meer van?
Snelheden zijn voor een thuisnetwerk, niet het internet.
Waardeloos artikel, die 1e. De inleiding suggereert dat internetten via het lichtnet een alternatief is op het aloude inbellen, internet via de kabel en draadloos internet. Onzin dus. Het lichtnet gedeelte is slechts geschikt voor je LAN. Internet krijg je nog steeds thuis via de kabel/ADSL/inbellen.
Daarna gaat het artikel over de voor en nadelen van draadloos netwerk en dan opeens weer over glasvezel, wat 0,0 te maken heeft met het onderwerp.
Het is ook een soort advertentie lijkt mij.
Daarna gaat het artikel over de voor en nadelen van draadloos netwerk en dan opeens weer over glasvezel, wat 0,0 te maken heeft met het onderwerp.
aha bedankt voor de toelichting.
ik wist zelf al dat glasvezel naar mijn weten tot nu toe in nederland nog maar 100 mbps haalt dus 300 leek zowieso al veel.
ik wist zelf al dat glasvezel naar mijn weten tot nu toe in nederland nog maar 100 mbps haalt dus 300 leek zowieso al veel.
Met glasvezel zijn snelheden te halen van 10Gbit.skillet schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:02:
aha bedankt voor de toelichting.
Ik heb dit artikel niet gelezen, maar wat jij hier stelt klopt ook niet. Toevallig weet ik dat Essent al tijden experimenteerd met Internet via het electriciteitsnet, je krijgt dan gewoon een soort modem in je meterkast te hangen die het "Internet signiaal" van het electriciteitsnet af vilterd. Dus dit is weldegelijk mogelijk en daarbij een alternatief voor kabel of ADSL. (en inbelverbindingen, maar wie gebruikt die nog.)Jimster schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:00:
Waardeloos artikel, die 1e. De inleiding suggereert dat internetten via het lichtnet een alternatief is op het aloude inbellen, internet via de kabel en draadloos internet. Onzin dus. Het lichtnet gedeelte is slechts geschikt voor je LAN. Internet krijg je nog steeds thuis via de kabel/ADSL/inbellen.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
hier in nederland? die al aangeboden worden?DeepFreeze.NL schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:51:
[...]
Met glasvezel zijn snelheden te halen van 10Gbit.
Ja, maar in principe wordt dit alleen aangeboden bij zakelijke abonnementen. Bijvoorbeeld om verschillende locaties van bedrijven met elkaar te verbinden. Je kunt dit natuurlijk ook als consument aanschaffen, ik denk alleen niet dat de gemiddelde consument de graafkosten kan en wil betalenskillet schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:25:
[...]
hier in nederland? die al aangeboden worden?
Edit: Daarnaast zijn de maandelijkse abonnementskosten ook al gauw rond de 2000 euro en hoger.
[ Voor 9% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 16-11-2007 13:00 ]
Ter aanvulling van dit topic: Nieuwe powerline-apparatuur behaalt 400Mbps doorvoersnelheid
Pagina: 1