[CentOS] netwerk probleem? Of toch vmware?

Pagina: 1
Acties:

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:53
Inleiding
Sinds enkele weken probeer ik een Scalix server op te zetten in CentOS. (Linux magazine tip) Dit leek in eerste instantie allemaal gelukt, webinterface werkt en ben al aan het kl*ten met fetchmail om een en ander achter mijn @home verbinding aan de praat te krijgen.

Probleem:
De server is maar 50% bereikbaar op het netwerk. (ping) Smorgens start de virtual machine met Windows 2003 server (host) mee op en krijgt via de bridge functie een eigen ip op het netwerk. Soms doet hij het niet, soms wel. Rebooten heeft ook weer soms wel soms niet effect. Ik krijg gewoon geen reactie via ping. Als het wel werkt werkt het ook 100% in orde.

Ik kan er geen knoop aan vast maken, er zit totaal geen structuur in. Nu vroeg ik mij af of dit vmware gerelateerd kan zijn of misschien toch in de configuratie van CentOS zit.

Wat ik zelf heb geprobeert:
* 100x reboot, totaal geen structuur in probleem.
* Google, geen gelijksoortige problemen

Ik ben nog redelijk nieuw met linux en begin nu een beetje met commandline te werken dus dit is meer een leer projectje. (zo'n probleem maakt het ook wel intressant.)

• Supermario16
Om nog even een voorbeeld te geven:
Gister morgen, geen ping reply.
Vanmorgen: wel ping reply...

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:23

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Kan je kijken als hij het niet doet of centos een ip heeft gekregen ? Dit kan makkelijk in de console
met 'ifconfig'. Dit lijkt me al een eerste belangrijke stap in het probleem vinden.

Strava

Verwijderd

Als je het CentOS in vmware draait lijkt het me stug dat het probleem daar ligt. Het zou natuurlijk in vmware zelf kunnen zitten, of je host os.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je VMware tools wel geinstalleerd in het guest OS?

Alle proemn in n drek

• Supermario16
* VMware tools geinstalleerd
* Op het moment dat het niet werkt kan CentOS wel naar zichzelf pingen. (192.168.0.83) Dus ip adressering is goed. VMWare ook al een herinstallatie gegeven. Nu werkt het wel weer zonder problemen.

• Supermario16
Toch ma klein kickje :)
Pagina: 1