Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gears of War] wargame-g4wlive.exe has encountered a problem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:36
Ik heb Gears of War voor PC gekocht vorige week en krijg na het opstarten vaak binnen een minuut de volgende windows error:

wargame-g4wlive.exe has encountered a problem and needs to close

Het spel crasht dan naar de desktop (blijft wel draaien) en is, als ik de error message niet sluit, meestal wel weer te maximaliseren daarna zodat ik verder kan spelen. Soms crasht het spel door deze foutmelding ook volledig.

Ik heb verschillende oplossingen gevonden op google zoals:
- disable windows firewall
- reinstall windows live
- Enable UPnP (wat het ook moge zijn) in windows xp

Niet van dit alles werkt helaas. Ik draai Windows XP professional en heb een X1900XT met calalyst 7.10 driver, directx9 november.
Iemand een oplossing?

anathema

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Ja als je een G15 keyboard hebt moet je even zonder dat keyboard proberen, het is heel bizar maar loste mijn (en bij meer mensen) probleem wel op.

Je kan hier nog meer lezen erover:
http://utforums.epicgames.com/forumdisplay.php?f=15

Wat ook schijnt te helpen is driver uninstall, safemode boot en driver cleaner draaien, dan omega drivers installeren.

• anathema
Ik heb geen G15 keyboard, dus dat is het niet. Verder heb ik diverse forums er op na gelezen en het het lijkt allemaal toch wel neer te komen op die windows live service van microsoft. Mensen roepen van alles in die epic forums hierover, maar een eenduidige oplossing lijkt er nog niet te zijn.
Ik moet ook elke keer als ik de game opstart inloggen op mn live account (automatisch inloggen werkt niet) en blijkbaar heeft ie daarna af en toe moeite met de connectie en komt dan die foutmelding. Echt belachelijk sowieso..... moeten inloggen om singleplayer te kunnen spelen (anders saved ie niet), maar als het dan ook nog es niet werkt is het wel heel vervelend!

Ik zal morgen ook es naar de driver kijken inderdaad. (aangezien catalyst 7.11 dan ook uit is hoop ik)

anathema

• anathema
Ik heb die omega drivers ook geprobeerd (met driver cleaner oude verwijderd) en dat verhielp het probleem niet. Integendeel, het spel haperde nu ook nog eens dus heb de normale 7.10 weer geinstalleerd.
Ik las ook dat een firewall/virus scanner ervoor kan zorgen dat je niet op live in kan loggen en dat daarom de foutmelding komt. Inloggen is bij mij echter geen probleem.. dat gaat goed, maar de foutmelding komt na een minuutje alsnog. Af en toe crasht het spel ook zonder foutmelding en lig ik er helemaal uit.
Nog iemand suggesties?

anathema

Verwijderd

Ik stuit op hetzelfde probleem. Iemand die een oplossing weet?