[ATV]Kan wat ik wil? Of koop ik een Onkyo Dock?

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik zit er nadat ik begin dit jaar voor het eerst een mac gekocht heb zwaar aan te denken om AppleTV aan te schaffen.
Echter ik kan op de Apple site (die imho wat betreft informatie echt zuigt) niet vinden wat ik wil weten en ook google heeft niet specifiek het antwoord wat ik zoek.

Wat wil ik: ik heb mijn MCE de deur uit gedaan (windows wordt op mijn werklaptop na langzaam naar buiten gebonjourd ;) ) daarvoor heb ik digitale TV + een HD recorder gekocht. Prima zou je zeggen. Alleen mijn MCE had ook al mijn mp3's er op staan, en dat was wel handig alles vanauit 1 systeem.

Dat gaat dus nu niet meer, nu vraag ik me dus af wat de beste manier is om mijn mp3's via mijn home entertainement set af te spelen.

Optie 1.
Ik koop een Onkyo iPod dock. Deze sluit ik aan op mijn Onkyo receiver en op de TV en ik kan mijn muziek luisteren wanneer ik wil vanaf mijn iPod en mijn vriendin haar muziek wanneer zij wil van haar iPod. Simpel, snel en georganiseerd. Goedkoop ook trouwens wat voor 100 euro kun je niet sukkelen.

Nadeel: We kunnen nooit een shuffle doen van 'al onze muziek'. En films kijken moet nog via het ouderwets branden en in de dvd speler

Optie 2.
Ik koop een apple TV. stream alles vanaf mijn apple en haar (windows) laptop. Foto's zetten we op de ATV. Ik weet alleen niet of ik van twee verschillende locaties tegelijkertijd kan streamen. Ook worden er weinig video formats ondersteund (ik wil niets gaan hacken).
Maar het is wel een mooi ding, met mooie features.

Nadeel: Duur, gecompliceerd en ik weet niet of het de beste oplossing is. Ook moeten er dan meerdere apparaten aan staan.

(tijdens het schrijven kom ik eigenlijk steeds meer nadelen tegen van ATV). Zijn er ook nog voordelen voor de ATV die ik over het hoofd zie, behalve de gadget waarde :+

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
geen ervaring met ATV hier maar ik ben wel blij met m'n kensington dock (audio only). Inderdaad de simpelheid... Je hoeft niet je TV aan te doen om een muziekje te luisteren, laat staan nog eens 2 computers (compu met muziek + ATV)

Wel zoek ik nog naar een manier om video naar de TV te sturen. Ik denk dat ik een NAS koop met ingebouwde mediaserver en op den duur zo'n network player

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-02 22:05
911GT2 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:21:
Optie 2.
Ik koop een apple TV. stream alles vanaf mijn apple en haar (windows) laptop. Foto's zetten we op de ATV. Ik weet alleen niet of ik van twee verschillende locaties tegelijkertijd kan streamen. Ook worden er weinig video formats ondersteund (ik wil niets gaan hacken).
De Appe TV kan van meerdere Machines met iTunes streamen. Synchroniseren (zoals je met je foto's wilt doen) kan vanaf 1 machine.
Video's moet je inderdaad omzetten naar .mp4 maar dit gaat supersnel met bijv. visualhub.
Nadeel: Duur, gecompliceerd en ik weet niet of het de beste oplossing is. Ook moeten er dan meerdere apparaten aan staan.
Het is wel duur, maar gecompliceerd is het niet. Het is het enigste apparaat dat mijn vriendin kan bedienen, en zij heeft al moeite met de tv op het video kanaal zetten.
(tijdens het schrijven kom ik eigenlijk steeds meer nadelen tegen van ATV). Zijn er ook nog voordelen voor de ATV die ik over het hoofd zie, behalve de gadget waarde :+
Het enigste nadeel wat ik kan aanhalen is dat je video's na het downloaden moet omzetten.
Verder is het apparaat stil/passief gekoeld, en tech noob proof. ;)

En hij speelt HD 720p af! HDTV kijken zonder bluray of hd-dvd

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:32

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat misschien ook kan voor je mp3's, is deze op je HD recorder zetten.
Er zijn tegenwoordig apparaten met een jukebox functie.

En als het puur om de mp3 gaat, zou ik geen ATV kopen, maar erder de onkyo dock.

De 720p van de ATV vind ik persoonlijk ook een nadeeltje, ik heb nu zoiets van HD is wel leuk, maar doen dan maar FULL hd. Dus 1080p, en dat kan de ATV dus niet. Dit is natuurlijk ook weer afhankelijk van de tv die je hebt...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

Airport Express misschien een optie? AE kan volgens mij zelfs met een optische kabel aan je een versterker gehangen worden, mocht je die kwalitiet willen.

Gebruik hetzelf ook (alleen dan met tulp stekkers). Werkt chill! Draadloos muziek en internet tegelijk _/-\o_

• Llewy
  • Laatst online: 08:31
En wat vind ej van XBMC? Dat kost je ook ongeveer 100 euro.. Vreselijk lelijke behuizing, maar bouw er wat leuks omheen en je hebt de simpelste oplossing met de meeste mogelijkheden ;)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:23:
Airport Express misschien een optie? AE kan volgens mij zelfs met een optische kabel aan je een versterker gehangen worden, mocht je die kwalitiet willen.

Gebruik hetzelf ook (alleen dan met tulp stekkers). Werkt chill! Draadloos muziek en internet tegelijk _/-\o_
Dat kan die Onkyo dock ook 8) Maar airport express moet ik altijd streamen, en dus meerdere apparaten hebben,
Llewy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:37:
En wat vind ej van XBMC? Dat kost je ook ongeveer 100 euro.. Vreselijk lelijke behuizing, maar bouw er wat leuks omheen en je hebt de simpelste oplossing met de meeste mogelijkheden ;)
Ik heb al een 360 dus XBMC lijkt me wat achterhaald.

Ik heb intussen al een dock besteld, en ik kwam toevallig vandaag ook dit tegen, dat heb ik ook maar gekocht voor op de slaapkamer 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.jvc.no/images/photo/107611_nx-ps1e.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door 911GT2 op 17-11-2007 22:46 ]

• Llewy
  • Laatst online: 08:31
911GT2 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:42:
[...]

Dat kan die Onkyo dock ook 8) Maar airport express moet ik altijd streamen, en dus meerdere apparaten hebben,

[...]
Ik heb al een 360 dus XBMC lijkt me wat achterhaald.

Ik heb intussen al een dock besteld, en ik kwam toevallig vandaag ook dit tegen, dat heb ik ook maar gekocht voor op de slaapkamer 8)
[afbeelding]
Veel plezier ermee! Maar een xbox is niet achterhaald als je een 360 hebt hoor ;) Ligt eraan waar je 'm voor gebruikt. Ik heb ze beide en als ik er eentje zou moeten missen dan werd het de 360, om z'n veel beperktere mogelijkheden.
Pagina: 1