Heb net mijn pc geupgrade met wat nieuwe spulletjes, maar heb dus nou een probleem met starten
bij een koude start, fans draaien hdd's ook en lijkt op te starten maar monitor blijft uit (op standby).
Dus hoor geen ook piepjes en komt dus niet eens voorbij post. Als ik hem dan weer herstart met aan/uit knop(reset knop werkt dan niet) dan start hij gewoon goed door en werkt dan perfect. Wat me verder ook opvalt is dat mijn dvd speler dan geen stroom krijgt maar brander wel.
Het vreemde is dus dat als ik hem zo rond de 8-10 uitlaat dat ie dan wel goed door start maar na zo'n 13-14 uurtjes niet meer. lijkt me toch dat ie na 8 uurtjes wel is afgekoeld.
hier mijn specs:
Q6600 Core 2 quad @ stock
MSI-P6N Sli Platinum
2 gig Kingston DDR2-800
7800Gt graka
2x sata hdd
Creative x-fi
OCZ 450W voeding
Wat ik al heb geprobeerd:
met zo min mogelijk hardware
Cmos gecleared, laatste bios versie stond er al op
alles opnieuw ingebouwd, kabels nagekeken
Geheugen omgewisseld, met 1 reepje geprobeerd
wat ik dus nog kan proberen is een andere voeding maar heb op het moment geen andere om te testen, maar heb nu een ocz 450w voeding dat lijkt me toch goed genoeg voor mijn systeem, voltages zijn voor de rest ook goed.
iemand nog een idee met wat ik nog kan proberen?
bij een koude start, fans draaien hdd's ook en lijkt op te starten maar monitor blijft uit (op standby).
Dus hoor geen ook piepjes en komt dus niet eens voorbij post. Als ik hem dan weer herstart met aan/uit knop(reset knop werkt dan niet) dan start hij gewoon goed door en werkt dan perfect. Wat me verder ook opvalt is dat mijn dvd speler dan geen stroom krijgt maar brander wel.
Het vreemde is dus dat als ik hem zo rond de 8-10 uitlaat dat ie dan wel goed door start maar na zo'n 13-14 uurtjes niet meer. lijkt me toch dat ie na 8 uurtjes wel is afgekoeld.
hier mijn specs:
Q6600 Core 2 quad @ stock
MSI-P6N Sli Platinum
2 gig Kingston DDR2-800
7800Gt graka
2x sata hdd
Creative x-fi
OCZ 450W voeding
Wat ik al heb geprobeerd:
met zo min mogelijk hardware
Cmos gecleared, laatste bios versie stond er al op
alles opnieuw ingebouwd, kabels nagekeken
Geheugen omgewisseld, met 1 reepje geprobeerd
wat ik dus nog kan proberen is een andere voeding maar heb op het moment geen andere om te testen, maar heb nu een ocz 450w voeding dat lijkt me toch goed genoeg voor mijn systeem, voltages zijn voor de rest ook goed.
iemand nog een idee met wat ik nog kan proberen?