Toon posts:

nVidia v.s. aTi: maakt crossfireX het verschil?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In de wereld van videokaarten zal je altijd moeten kiezen tussen een ATi Radeon en een nVidia Geforce. Vandaag heeft ATi zijn 2 nieuwe modellen geintroduceerd. Al zijn ze niet zo goed als hun tegenhanger - de 8800GTS niet meegerekend - De Geforce 8800 GT. Toch, als je de lagere prijs meeneemt, presteren ze behoorlijk goed.

Vanaf nu zullen alle schijven van ATi crossfireX aankunnen. Dit houd in dat je verschillende videokaarten van ATi met elkaar kunt combineren. Tot 4 stuks maximaal. Dit in tegenstelling tot nVidia's SLI waarbij alleen de duurdere kaarten tripleSLI aan kunnen.

Dit heeft als voordeel dat je je systeem elke keer kan upgraden, met een kaart die in jou budget past, en je vorige laten zitten. Waardoor je systeem beter wordt, dan als je de oude kaart weg zou gooien. En als je moederbord geen 4 pci-e sloten heeft, kan je het met 2 ook doen.

Dus nu is de vraag, toch ATi kaarten kopen, die opzichzelf iets slechter zijn, maar doordat je vaker een nieuwe kan kopen (goedkoper) en de oude kan houden, toch winst behalen, of nVidia kaarten kopen, en of elke keer 1 nieuwe, en de oude eruit, of nog minder vaak 2 nieuwe, of nóg minder vaak, 3 nieuwe.

Ik wil de TS nog uitbreiden met benchmarks, cijfers, enc. als er wat meer bekend is over hoe 4 kaarten samenwerken, wat voor winst hierbij behaald worden. Toch graag alvast jullie meningen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij heb je bij ATI alsnog wel dezelfde GPU nodig. Een HD2900 gaat niet samen met een HD 3870 volgens mij. Misschien dat een HD 3870 en 3850 nog wel samengaan vanwege dezelfde chip, maar zelfs dat betwijvel ik. Het komt er meer op neer dat je verschillende merken kan combineren.

offtopic:
Verder kun je beter ATI of ATi neerzetten, aTi leest wel heel raar :+. Overigens is het ook NVIDIA en niet NVIDEA.....

Verwijderd

Topicstarter
beide aangepast,bedankt.

en, dan heb ik het verkeerd begrepen, ik begreep juist dat je (wel pas vanaf de huidige generatie) elke kaart met elkaar zou kunnen combineren.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 20:09 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Doh, je hebt wel gelijk idd: nieuws: ATi lanceert nieuwe logo's; Crossfire wordt Crossfire X

Was ff aan het twijvelen met een post laatst op GoT. Ben idd benieuwd, een onboard GPu zou misschien ook wel als Physix processor kunnen worden ingezet (de DX10 versies dan waarschijnlijk).