Toon posts:

Harde schijf wisselen tussen 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pc A en pc B. Beiden hebeen 1 harde schijf met windows xp erop. Ik wil de schijf van pc A in die van B steken (en omgekeerd). Ik steek dus die van A in B maar als ik die computer opstart krijg ik even het scherm van win xp te zien en dan start hij terug op nieuw op, telkens opnieuw. Komt die omdat er stuurprogramma's geladen worden voor hardware die niet in die pc zit? Zoja welke drivers moet ik zeker uninstallen? Of wat hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast erg bedankt!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Welke elementen hebben de computers gemeenschappelijk? Ik geloof dat vooral het processortype belangrijk is, omdat bij installatie slechts 1 HAL overgezet wordt, voor 1 bepaald type dus.
Kan je niet beter een virtuele machine gebruiken bijvoorbeeld? Er zijn wel andere besturingssystemen waar je dit wel makkelijker kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben eigelijk niets gemeenschappelijk. Ik weet ook niet wat HAL wil zeggen.
Bedankt voor je reply maar nu weet ik eigelijk nog niet hoe ik het moet aanpakken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit kun je alleen doen door windows te gaan herinstalleren. Soms wil het wel eens lukken te booten met een andere HAL, maar in de meeste gevallen gaat het gewoon compleet fout, zoals nu. Een reinstall is dan je beste optie.

Verwijderd

Het kan. Maar dan haal je jezelf veel ellende op je hals. Herinstallen is het makkelijkst.

FYI ik ben hier van AMD/AGP/ATA/Single Core naar Intel/PCI-E/SATA/Dual Core gegaan zonder herinstall van m'n XP :)

Trouwens als je bedoeling is puur om de schijven te wisselen dan zou je een 3e schijf moeten regelen die groot zat is. Dan ghost je disk 1 naar disk 3. Dan ghost je disk 2 naar disk 1. En dan ghost je disk 3 naar disk 2. Klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik dus doe. Ik start de pc op met een windows cd in de cdrom speler. Ik kies de c partitie en snelformatteren. De schrijf wordt geformatteerd, windows geïnstalleerd. Eénmaal opgestart sluit ik de pc terug af, steek ik de schijf in de andere pc en installeer ik de drivers die bij die pc horen.

Dat gaat werken?

Nogmaals bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:34:
Wat ik dus doe. Ik start de pc op met een windows cd in de cdrom speler. Ik kies de c partitie en snelformatteren. De schrijf wordt geformatteerd, windows geïnstalleerd. Eénmaal opgestart sluit ik de pc terug af, steek ik de schijf in de andere pc en installeer ik de drivers die bij die pc horen.

Dat gaat werken?

Nogmaals bedankt!
Nee, je moet niet zo moeilijk gaan doen. Gewoon installeren op de PC waarop je het gaat draaien. Dan weet je zeker dat het goed gaat en je pc niet gaat flippen door een HAL die afwijkt.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 20:10:
Ze hebben eigelijk niets gemeenschappelijk. Ik weet ook niet wat HAL wil zeggen.
Bedankt voor je reply maar nu weet ik eigelijk nog niet hoe ik het moet aanpakken.
Hardware Application Layer, het "laagje"/bestandje wat op je schijf komt te staan, welke de specifieke hardwaretaal omzet naar algemene besturingsysteemtaal (schrijf "echo", bereken 3 + 3, ..)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij kom je in dit soort situaties een heel eind als je de IDE/SATA controller in apparaatbeheer wijzigt in "standaard IDE controller" voor je de schijf in de andere PC hangt. Praktisch is dit in de gevallen die ik heb meegemaakt het meest van betekenis.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh wil niemand gewoon een image maken en overzetten ?

Iperf

Pagina: 1