debian

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:17
Ja...de naam van dit topic is kort maar krachtig. Ik hoor van alle kanten dat debian dé linux distro bij uitstek is. Ik heb al diverse distibuties geinstalleerd en dat ging allemaal makkelijk enzo. Maar wat me opvalt is dat het bij al die andere distro's vrij duidelijk is wat je moet downloaden. Gewoon een iso'tje naar binnen slurpen, fikken en installeren. Maar bij debian vind ik dat nogal onduidelijk. Ik vind overal verschillende files en versies!
Waar kan ik de iso's downloaden van de nieuwste versie?

Verwijderd

ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/debian-cd/2.2_rev0/i386/
Hier staan de iso's van de laatste stable version(revision 0 welliswaar, 2 is de nieuwste, maar das kleine update). De nieuwst versie is geloof ik woody (2.4?) alleen die is dus unstable en die wil je denk ik niet.

• MinddiggerNL
ok thanx...ik had ze ook inmiddels al zien staan op de ftp van de uttwente. maar wat zijn die nonus cd's? wat is het verschil?

Verwijderd

Ik denk dat dat CDs zijn die buiten de US zijn gemaakt ivm. crypto laws. Die bevatten dus crypto software denk ik.

• MinddiggerNL
ah zo...nou dan neem ik de normale wel...bedankt voor de url

Verwijderd

debian is inderdaad niet zo duidelijk en zo "crappy" als andere distro's! De kracht van debian is dat je moet weten wat je aan het doen bent!

>:)

• MinddiggerNL
Op dinsdag 13 februari 2001 17:11 schreef natas het volgende:
debian is inderdaad niet zo duidelijk en zo "crappy" als andere distro's! De kracht van debian is dat je moet weten wat je aan het doen bent!

>:)
niet zo duidelijk dat is waar....niet zo crappy? ik vond die andere niet echt crappy eigenlijk :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Om een debian cd-image te kunnen maken moet je al 'into it' zijn. Ze stellen namelijk geen images ter download beschikbaar ivm met de enorme server load die daarmee samen gaat. Ze hebben een bepaald systeem waarmee je van de normale mirrors (met de gewone bestandjes dus) pakketjes kunt dl'en en als image op je compu binnenhalen. kijk maar eens op http://cdimage.debian.org/ .

Verder heb je de nonus (rare naam...) file nodig.

Ohja, debian heeft een geniaal package systeem. Ideaal!

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
Je kunt van debian ook gewoon isotjes downloaden hoor. No problem. En er zijn altijd twee versies van de eerste CD, namelijk een normale en een non-US. Die laatste moet je hebben, op de normale versie staan geen dingen als openssl en ssh.

Verwijderd

Je kan de debian ISO's gewoon downloaden, via cdimage.debian.org, ik heb zelf ook een recente mirror draaien (2.2r2).
Je hebt in principe genoeg aan cd1 (nonus). Via deze cd kan je een complete install doen en eventueel de rest (van cd2 en cd3 heb je maar heel weinig nodig) via het netwerk downloaden.
Voor een Amsterdam mirror:
http://212.72.55.195/archive/debian-2.2-cdimages/2.2r2/
Hier staan de nieuwe intel, alpha, sparc en ppc iso's.
iso's.

• MinddiggerNL
Op dinsdag 13 februari 2001 20:27 schreef markjanssen het volgende:
Je kan de debian ISO's gewoon downloaden, via cdimage.debian.org, ik heb zelf ook een recente mirror draaien (2.2r2).
Je hebt in principe genoeg aan cd1 (nonus). Via deze cd kan je een complete install doen en eventueel de rest (van cd2 en cd3 heb je maar heel weinig nodig) via het netwerk downloaden.
Voor een Amsterdam mirror:
http://212.72.55.195/archive/debian-2.2-cdimages/2.2r2/
Hier staan de nieuwe intel, alpha, sparc en ppc iso's.
iso's.
aha...ok. dan ga ik zo eens ff kijken of je servertje snel is. zijn dat de iso's van die r2? ik kon alleen op andere servers nl. r0 vinden...ga ze zo proberen te downloaden. als je zegt dat je aan cd1 genoeg hebt pak ik die wel alleen. de rest doe ik dan inderdaad wel via de kabel :)

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:26

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

wat me zo lullig lijkt is dat het allemaal i386 is... terwijl je een i686 hebt! zijn daar die sources cd's voor?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

i686 gebruikt de i386 architecture. Dus voor i386 en hoger moet je gewoon de 1386 versie hebben :)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

idd
en als je per se alles optimized wilt hebben voor i686 (of wat dan ook), dan recompile je gewoon... hint: "pentium-builder" is een handige package .

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1