Toon posts:

xbox 360 + pc op 1 DVI ingang

Pagina: 1
Acties:
  • 1.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Hebben jullie enig idee hoe ik mijn xbox 360 en pc op 1 lcd tv kan aansluiten met maar liefst 1 DVI-I ingang?

Momenteel heb ik een DVI-Switch aangeschaft en het volgende geprobeerd:

De pc sluit ik direct aan op de switch met een DVI-I Single link kabel. En mijn xbox 360 via de AV-VGA HD kabel met daartussen een VGA naar DVI-I Adapter.

Helaas als ik probeer te switchen met deze DVI switch, van pc naar xbox360, dan herkent het beeldscherm mijn 360 niet.

Hoe kan dit? Theoretisch gezien moet dit toch lukken?

Het vreemde is, wanneer ik mijn xbox 360 direct op mijn lcd-tv aansluit met die dvi adapter ertussen, dan werkt het wel.

Alle hulp en uitleg is welkom!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb echt precies het zelfde probleem.

Ook een lcd met één dvi ingang en een dvi switch.

Ook bij mij herkend de lcd via deze configuratie de xbox360 niet, maar weer wel als ik hem direct(met vga naar dvi converter) aansluit op de lcd?

Wie weet de oplossing hiervoor?

gr Ed

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 13:31
Het spijt me dat ik het topic nu nog omhoog kick, maar ik heb dus ook hetzelfde probleem. Misschien iemand die een oplossing weet.

Edit:
Hier nog een quote uit het xbox 360 ervaringentopic van mij, waar alles wat duidelijker staat.
Ik zit met een probleem. :(

Ik heb mijn Xbox360 met de vga kabel van microsoft op mijn monitor aangesloten. Op deze monitor zit mijn pc ook aangesloten, waardoor ik steeds de kabels moet wisselen. Daarom heb ik een vga switch gekocht. Maar nu werkt alleen mijn computer daarmee, als ik mijn xbox 360 erop aansluit dan werkt het niet. Hij werkt wel als ik hem direct op mijn monitor aansluit. Ik ben er wel achtergekomen dat de xbox 360 bij het opstarten checkt of er de kabel is aangesloten op een scherm, want als dit bij opstart niet is gedaan, dan verschijnt er ook geen beeld meer, als je dat dan nog doet. Maar het probleem is dus dat hij wel direct op mijn monitor werkt, maar niet via de vga switch, tenzij ik hem eerst direct op de monitor aansluit en daarna loshaal en op de vga switch aansluit, zonder de xbox 360 uit te zetten.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Deze vga switch heb ik: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...e=STRK:MEWN:IT&ih=021
Wat me in ieder geval duidelijk is, is dat de Xbox360 in het begin checkt of de vga kabel is aangesloten op een scherm, als hij dat niet is en je start hem op en vervolgens sluit je de kabel aan, dan geeft hij geen beeld en moet je opnieuw opstarten. Ik denk dat daar het probleem ligt. Want als ik hem eerst direct op de monitor aansluit, de xbox opstart en dan de vga kabel losmaak en op de vga box aansluit, dan werkt hij wel. Dus als hij vanaf begin af aan op de vga box zit, dan heb ik het idee dat de xbox denkt dat hij niet aangesloten is, als je hem opstart.

[ Voor 104% gewijzigd door danielkraak op 20-04-2008 17:33 ]