Wireless desktop set: o.a. ongevoelige knoppen

Pagina: 1
Acties:

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Hallo,
Sinds mn oude vertrouwde Safeway muis het begeven heeft heb ik maar een compleet nieuwe wireless optical desktop set(wat een mondvol) gekocht. Het betreft de Microsoft Wireless Keyboard 2000 + bijbehorende Standard Wireless Optical Mouse. Met één ontvanger voor beide dus.

Het is de eerste keer dat ik naar draadloos ga. Echter ben ik wel wat probleempjes tegengekomen. Enkele problemen heb ik weten op te lossen (zoals onregelmatige scroll e.d.) door de drivers te installeren.

Maar wat ik vooral opmerk is dat ik toetsen langer moet indrukken voordat ik bv iets kan knippen en plakken. Ook als ik verschillende bestanden wil selecteren dmv de Control toets, kan ik niet veel selecteren aangezien hij de geselecteerde bestanden 'verliest'. Dit is zeer lastig en irritant.
Ik heb al bij alle instellingen gekeken maar daar staat niets bij, behalve bv de 'repeat rate' en 'delay rate'.

De batterijen zijn goed(nieuw) en de ontvangst is ook hoog.

Specs:

Windows XP 64bit.
Microsoft Wireless Desktop Set 2000
Mobo: Asus K8V-X

De set is er tegelijk met een nieuwe installatie van de OS erin gegaan, geen problemen met oude drivers dus.

Weet iemand waar deze problemen aan liggen?

bij voorbaat dank,

Pantalaimon.

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:19
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met de Logitech MX3200 desktop set. Een collega had er meteen al problemen mee (toetsen die niet werden geregistreerd) en zijn set laten vervangen door een bedrade set. Bij mij gebeurde hetzelfde na een paar weken.

De MX3200 heeft een kleine USB-ontvanger (maatje USB-stick), die eerst in een USB-slot achterop de flatpanel monitor zat, naast de aansluitingen van de kabels. Ik heb de ontvanger verplaatst naar één van de USB-poorten aan de zijkant van de monitor, waardoor het 'zicht' van het toetsenbord op de ontvanger beter is. Sindsdien heb ik geen problemen meer gehad van wegvallende toetsaanslagen.* Coffeemonster klopt af

Het kan goed zijn dat de afstand tussen je toetsenbord en je ontvanger te groot is of dat er iets in de weg zit (zoals bij mij de monitor). Probeer eens de ontvanger dichterbij te plaatsen en in het zicht van het toetsenbord. Misschien dat dit je problemen al verhelpt.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• Pantalaimon|A
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-05-2013
Dank je wel voor je reactie.
Maar mn ontvanger ligt echt 5 cm van mn muis en 20 cm van mn keyboard, dus het zou echt totaal vreemd zijn als hij dan al begint te flippen. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik te hoge eisen stel aan gevoeligheid(te snel willen werken)

Ik heb nu de ontvanger tegen het keyboard aan liggen. Zojuist heb ik het even snel nagekeken en hij functioneerde naar behoren. Even uittesten dus nog even.

Ik laat nog wel wat horen van me als ik er meer last van krijg. Anders ga ik misschien even terug naar de winkel, of neem andere stappen. Want op zo'n kleine afstand van een ontvanger zou hij niet zomaar geselecteerde bestanden mogen verliezen.

Maar ik heb wel een mooi voordeel van draadloos ontdekt :) Lekker lui vanuit je bed filmpjes enzo kijken, en niet telkens hoeven op te staan om dingen te veranderen :D :P