Problemen met RAID installatie

Pagina: 1
Acties:

• fishtank
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Hallo,

Ik heb RAID aangezet in het BIOS van mijn Gigabyte GA-G33M-DS2R/S2 moederbord maar krijg problemen. Opvallend is dat tijdens het booten hij (denk ik) gaat kijken welke RAID devices er op de SATA poorten zitten (begint met melding als BUS#00, DEVICES#1F, FUNCTION:...") dit duurt een minuutje en dan gaat ie door.

Ik heb 1 raid array gedefinieerd van 2 samsung 500 GB harddisks. Daarnaast heb ik op de 6 SATA poorten nog 1 WD 750 GB en 1 SATA DVD-RW zitten.

Probleem is nu dat ik dus eerst een minuut moet wachten voor hij door gaat en daarna tijdens installatie van windows het blue screen of death krijg.

Herkent iemand dit probleem?

Gr, VIS

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
Heb je wel Windows raid drivers geïnstalleerd via een floppy? Als je dat niet hebt herkent windows je raid array niet en kan je dus een bsod krijgen.

Als je dat al gedaan hebt, probeer eens een andere Windows install cd. Je windows kan ook gewoon brak zijn.

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:08
en... is het nog gelukt?

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
BSOD krijg je ook als je de verkeerde raid drivers probeert te installeren tijdens windows install

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Wat is je foutmelding? Er zijn een hoop BSOD's, dus het helpt als je dit even aangeeft.