Spontaan '' uitgaan '' van systeem:

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Beste tweakers en aanverwanten.

Alleer eerst het probleem wat mij deze dag heeft geplaagd. Tijdens gamen, en nu laatst ook gewoon in '' idle '' windows was het zo dat mijn computer ( nog geen 2 weken oud ) gek ging doen,

> Beeldschermen gaan uit ( zowel tft en crt )
> De muziek die aanstond draait nog paar tellen door, gaat daarna haperen, laggen, hoe je het wil noemen
> Pc doet daarna niks meer waardoor ik gedwongen word de reset knop in te drukken

Opstarten gaat daarna prima. en windows geeft ook geen errors na het opstarten. alles is dus daarna zoals het hoort.

Dit probleem heeft zich nu 2x voor gedaan terwijl m'n CPU liep op 3.4 Ghz, voor zover ik weet stabiel, dit is getest door 8 uurtjes orthos, ( de kans dat er daarna nog erros komen lijkt me klein ) En het probleem heeft zich een keer voordedaan

De system specs:
> CPU: Intel Core 2 Duo 6750 G0 Stepping
> Mobo: Gigabyte P35 DS3R
> Memory: Corsair 800 Mhz XMS2 2 GB DD2 TWIN 2X Matched pair
> GPU: XFX 7900GS XXX 600 M ( stock speeds @ 600 / 1600 )
> Hdd's: Maxtor: 1 x 300 gb, 1 x 200 gb en 1 Seagate 500 gb ( m'n 4e in 2 maanden btw... )
> Random junk, 2 dvd branders Aerogate Fancontrol met 2 x 12 cm fans ( Titan op max 135/m3 per uur ) 1 x naamloos 12 cm, en 1 x papst 8 cm )

Wat heb ik zelf gedaan:
> De opstart en hang FAQ doorgelezen.
> Temps gechecked van m'n cpu, op 3.4 Ghz zijn deze idle rond de 40 en stressed nooit boven de 60 graden uitgekomen.
> Temps gechecked van gpu, op stock speeds loopt deze 50 graadjes idle, en rond de 90 stressed.
> Voltages bekeken met software ( niet super maar tis te proberen ) Daar kwam dit uit:

Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/volts.jpg
Note: temps van cpu weggehaald omdat ze niet kloppen

Nu viel mij die 12 volt lijn ook al op, lijkt me dat dit gewoon verkeerd gemeten word. Maar voor de zekerheid krijg ik morgen maatje over de vloer die even m'n lijntjes doormeet.

De vraag:
> Komt dit iemand bekend voor ?
> Weet jij nog wat te testen ?

Edit: Eventjes willekeurige hardware geupdate

[ Voor 3% gewijzigd door Fatal Mind op 16-11-2007 14:47 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die 12V lijn klopt sowieso niet, bij 11V start je bak al niet eens meer op, laat staan bij 2,75V.
In ieder geval, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. De PSU testen is sowieso verstandig om mee te beginnen, mocht dat niets opleveren dan zou ik met de rest van de troubleshooter beginnnen.

• Fatal Mind
  • Niet online
De Hangen en opstart probleem troubleshooter heb ik doorgenomen, Temps zijn het niet, een OC ook niet, Geheugen draait atm zelfs op maar 667 Mhz ipv 800. ( lijkt me ook geen reden voor shutdown ofzo )

Ik heb ook in m'n event viewer gekeken, ook daar stond niks boeiend in, een paar fouten omtrent het installen van een game wat niet goed ging.

Nu lijkt het ook wel weer normaal te gaan qua opstart gebeuren, maar ik zeg niet dat het probleem is opgelost, ik draai nu op volledige stock settings, als ie morgen weer goed is qua stabiliteit ( ik ga vanaaf orthos draaien op stock snelheden ) dan ga ik weer oc'en

[ Voor 28% gewijzigd door Fatal Mind op 15-11-2007 19:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fatal Mind schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:29:
De Hangen en opstart probleem troubleshooter heb ik doorgenomen,
Dat blijkt alleen niet echt uit je startpost, gezien je dan vast ook het brakke onderdeel was tegengekomen. Post eens de resultaten van iedere stap hier, dan is het een stuk makkelijker om te troubleshooten.

• Fatal Mind
  • Niet online
As you wish,

Introductie
Windows-related opmerkingen: Bij systeem fouten gekeken, geen errors gevonden behalve een paar fouten van het installen van een game, oftewel, lijkt me niet gerelateerd.

Voeding
Welk merk is het?
Het is een 400 Watt HuntKey voeding, lijkt me dat deze voldoende levert, als hij niet voldoende levert, start hij of niet of, of hij stopt ermee tijdens het gamen. Wel 1 keer gebeurd, maar hij heeft hetzelfde ook gedaan toen ik niet aan het gamen was. Mijn conclusie is dus dat hij gewoon in voldoende levert.

Levert het voldoende vermogen?
Aangezien dit het systeem is:
De system specs:
> CPU: Intel Core 2 Duo 6750 G0 Stepping
> Mobo: Gigabyte P35 DS3R
> Memory: Corsair 800 Mhz XMS2 2 GB DD2 TWIN 2X Matched pair
> GPU: XFX 7900GS XXX 600 M ( stock speeds @ 600 / 1600 )
> Hdd's: Maxtor: 1 x 300 gb, 1 x 200 gb en 1 Seagate 500 gb ( m'n 4e in 2 maanden btw... )
> Random junk, 2 dvd branders

Lijkt me dat dat in deze catagorieen valt:
Mid-range systeem (Athlon XP, P4): minimaal 300W.
High-range systeem (Athlon64, P4 Prescott, P4EE, Core2Duo): minimaal 350W.

Slaat het wel aan?
Computer gaan prima aan, ook aan opstart tijden etc is niks veranderd.

Zijn de spanningslijnen stabiel?
Punt van twijfel, door everest worden ze waarschijnlijk fout uitgelezen ( in ieder geval de 12 volt lijn... ) maar daar komt morgen iemand voor om ze eventjes door te meten en dus te kijken hoeveel er werkelijk uit die lijnen komt.

Moederbord:
De overklok die ik had heb ik terug gedaan naar z'n normale fsb ( 333 x 6/8 ) Probleem bleef zich vervolgens voordoen ( 1 keer )

Temperatuur met die oc was stressed 60 graadjes, en geen graad warmer ( gemeten met Core temp 0.95.4 )

Moederbord piept?
Geen piepjes, maar hij start ook prima op.

Conflicten?
Ook geen foutmeldingen te vinden ( zie hierboven ergens )

Merk/type-specifieke issues:
Mijn apparatuur word hier niet in genoemd.

Processor
Proc staat weer op originele snelheden, bios staat in principe weer zoals hij uit de doos kwam.

Temperatuur?
Temp is idle zonder oc 33 graadjes. niet boeiend dus.

Geheugen
Ondersteuning?
Ja, geheugen word ondersteund, als dit niet zo had geweest had de hele pc niet eens opgestart waarschijnlijk ?

Overgeklokt/agressieve timings?
Geen OC meer aanwezig. Geheugen draait atm zelfs lager als dat hoort ( waarschijnlijk omdat hij niet op 2.1 volt draait, maar op 1.8 ( standaard voor gigabyte mobo's ) Ook dit lijkt me het probleem niet, geheugen en proc waren stabiel op 3.4 Ghz met geheugen op 1.8 volt.

Slechte reepjes?
Geen idee, zijn nieuw maar dat zegt niet veel, ik ga vanacht orthos draaien, en dan morgen ochtend / morgen avond draai ik memtest

Videokaart
Overgeklokt? Temperatuur?
Geen oc door mij aanwezig, alleen door XFX stock uit fabriek.

Temp van het geval is 50 graden idle, en rond de 90 onder stress ( crysis )

IDE/SCSI:
Ik heb 1 dvd brander, maar dat lijkt me persoonlijk niet relevant. Hij brand prima, ook lezen geen probleem.

Ik hoop dat dit beetje is wat je bedoelt ? heb een en ander weggelaten omdat het niet relevant is.
Meer info needed ? feel free to ask !

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik weet het niet zeker maar volgens mij is je +2,5V lijn ook niet goed. Correct me if im wrong!!!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:45

Sebazzz

3dp

Aantal dingetjes:
- Meet je voeding eens na met een echte multimeter (uiteraard op 'Volts' zetten, niet op 'Ampere' :+ )
- Hunskey klinkt niet als een A-merk (ik kan het fout hebben)
- Hoewel gigabytes tolerand zijn met geheugen, kan verkeerd geheugen zorgen voor omvallende bits, dat heb ik een keer gehad met een ASUS icm met 2 GEIL(e) reepjes.
- Je stressed is wel hoog, hoewel je kaart het mag hebben, is het hoog.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fatal Mind
  • Niet online
@ Zalmanluci: Ja ook dit had ik gemerkt, maar aangezien m'n 12 volt ook niet goed uitgelezen word, kan ik die waardes niet vertrouwen.

@ Sebazzz:
> De voeding word word morgen doorgemeten door een maat ( ivm zelf niet hebben van meter.... tis erg, i know :P )
> Ik zie het ook niet veel in winkels / sites, zou best een B tje kunnen zijn om het zo maar te kunnen zeggen, en ik heb hem ook al minimaal 3 jaar, dus het zou best kunnen dat ie op is.
> Kortom, het geheugen op de volgens corsiar benodigde 2.1 volt zetten ?
> Ja videokaart is idd hoog, maar ik kan d'r niet veel meer aan doen, d'r zit een stock koelertje op wat toch echt 100 % draait onder stress, en dan draait er ook nog een 12 fan vanaf de zijkant op.

Fansysteem:
Aan de voorkant van m'n NZXT Lexa kast: een 12 cm fan in lucht inzuigt.
Aan de zijkant ook een Titan fan 12 cm die intake is,
Aan de achterkant een titan fan 12 cm die outtake is
Aan de bovenkant een Papst 5 cm die ook outtake is.

Alle fans draaien op '' medium '' snelheden, en er zou dus in principe genoeg airflow moeten zijn.

Bedankt voor je bericht !

[ Voor 18% gewijzigd door Fatal Mind op 15-11-2007 21:17 ]

Verwijderd

Vorige week gelijkaardig probleem gehad. Bij mij was het echter software gerelateerd: een update van Acrobat Reader/Writer die de hele pc in de soep deed draaien met gelijkaardige symptomen: winamp die haperde, dan helemaal uitviel en vervolgens windows die crashte. Reset was ook de enige uitweg.

Nu lijkt het mij wel waarschijnlijk dat uw voeding het niet meer kan trekken... zeker niet als je de boel wilt overklokken, 3 HD's, 2 DVD writers, 4 casefans en wat weet ik nog allemaal niet ... hij kan misschien wel het nodige wattage leveren, maar als dat niet stabiel is, gaat je pc hangen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 21:42 ]

• Fatal Mind
  • Niet online
Tja, het zou best kunnen dat m'n voeding aan het einde van z'n leven is.

Maar hoe kan het dan dat hij vorige week geen problemen heeft gehad ? Ik heb vorige week ook games gespeeld, misschien omdat ie te hard belast word dat hij nu hard achteruit gaat ofzo ?

Verwijderd

Wel dit kan je eenvoudig even testen. Trek alles wat overbodig is even uit... ik denk dan aan die DVD branders, één of twee harde schijven, alle PCI kaarten buiten je grafische kaart, alle overbodige usb apparaten, kortom alle overbodige dingen. Laat je pc (niet overklokt) runnen en stress hem met orthos bvb een hele nacht... overklok hem dan weer naar de waarden die je vorige week had en laat hem opnieuw stressen (weliswaar nog altijd zonder de extra apparaten). Als de voeding nu wel alles kan trekken en alles blijft verder rustig bollen, is hij niet stuk, maar gewoon niet krachtig/stabiel genoeg.

Oh btw, heb je de extra stroomlijn naar je grafische kaart aangesloten?

Om op je vraag te antwoorden, het kan gerust zijn dat je voeding op de limiet zat en nu om de een of andere reden net iets minder stroom kan leveren of krijgt geleverd (door bvb veel elektrische apparaten in huis die tegelijk aanstaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 22:15 ]

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:14:
Wel dit kan je eenvoudig even testen. Trek alles wat overbodig is even uit... ik denk dan aan die DVD branders, één of twee harde schijven, alle PCI kaarten buiten je grafische kaart, alle overbodige usb apparaten, kortom alle overbodige dingen. Laat je pc (niet overklokt) runnen en stress hem met orthos bvb een hele nacht... overklok hem dan weer naar de waarden die je vorige week had en laat hem opnieuw stressen (weliswaar nog altijd zonder de extra apparaten). Als de voeding nu wel alles kan trekken en alles blijft verder rustig bollen, is hij niet stuk, maar gewoon niet krachtig/stabiel genoeg.
Da's wel een intressante insteek,
ff denken, usb gaat niet, alleen maar usb muis en toetsenbord ( heb niks anders qua ps2 poort liggen helaas, misschien maar eventjes zoeken )
Andere pci kaarten heb ik niet, dvd branders kunnen er natuurlijk zo uit,
Maar ik ga eens kijken!
Oh btw, heb je de extra stroomlijn naar je grafische kaart aangesloten?
Ja die is aangesloten, maar je brengt me wel op een idee, misschien dat die 12 volt lijn te zwaar belast word ? ik ga eventjes kijken wat er nog meer op die draad hangt :P
Om op je vraag te antwoorden, het kan gerust zijn dat je voeding op de limiet zat en nu om de een of andere reden net iets minder stroom kan leveren of krijgt geleverd (door bvb veel elektrische apparaten in huis die tegelijk aanstaan)
Oke, dat zou kunnen verklaren waarom hij vorige week wel goed was en nu dus niet meer,

Ik draai ATM al orthos tot morgen tot ik wakker word ( uurtje of 11 waarschijnlijk ) dan heeft hij lang genoeg gedraait of hij op alle stock settings stabiel is. Is hij dan stabiel, ga ik weer rustig OC'en om te kijken of ie dan nog stabiel is, is ie niet stabiel dan trekt m'n voeding het niet meer ( so far so good ? )

Edit: Ik heb eens gekeken bij het gigabyte progje, zie hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://i70.photobucket.com/albums/i104/Fatal_Mind/volts2.jpg

Hier is m'n 12volt wel goed, en de rest ziet er ook niet slecht uit, hoe dan ook, morgen ffies meten met een real life meter

[ Voor 6% gewijzigd door Fatal Mind op 15-11-2007 22:47 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

draai vanacht eens eerst memtest tot morgenvroeg, en zet morgenvroeg orthos aan
dan weet je iig morgenvroeg al dat je geheugen of dan wel of dan niet het probleem is !

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Fatal Mind
  • Niet online
Hmm, ben net wakker, maar de pc heeft z'n truukje weer vertoond, beeldschermen wouden niet aan. maar voor de rest liep hij normaal ( alles draaide qua fans hdds etc )

Zou het nuttig zijn om zo'n watt meter aan m'n stopcontact te hangen en om dan te kijken wat m'n systeem trekt ? want als dat rond de 350 ligt dan is gewoon m'n voeding niet toereikend ?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als je een 300W voeding hebt zal die geen 350W van het stopcontact vragen, lijkt me zo.

Verwijderd

hmmm, heb je toevallig een andere grafische kaart die je kan gebruiken om eens te testen, want het feit dat je schermen uitvallen, wil toch zeggen dat ze geen signaal meer ontvangen en dus misschien dat de grafische kaart het laat afweten... of te heet wordt, of niet goed is aangesloten...

zeker die memtest eens doen.

• Fatal Mind
  • Niet online
@ CheranderGuard: Tis ook geen 300 maar een 400 watt

@ Krikke: Tja, ik heb nog een ander liggen, zou het kunnen proberen, maar ik wacht eerst eventjes het testen van m'n voeding af, anders probeer ik 20 verschillende dingen en dan is het uiteindelijk opgelost zonder dat ik weet waar het nou aan lag, oftewel, dan ben ik nog niks verder gekomen.

• Claymore
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-10-2021
Is je maat al langs geweest? om je voeding door te meten

• Fatal Mind
  • Niet online
Oke, de volt / watt test is voorbij...

Ik heb met zo'n muur meter ( meet watt, volt, ampere )

Max aantal wat gemeten: 230
Max aantal ampere gemeten: 1.xx
Max aantal volt gemeten: 225

Gemeten lijnen in de computer: 12 is ook gewoon 12 volt...
5 is 5.3.35 ( maar die lijn gebruik ik niet, floppy toch ? )

Dusja, voeding lijkt onschuldig.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

CherandarGuard schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:36:
Als je een 300W voeding hebt zal die geen 350W van het stopcontact vragen, lijkt me zo.
Als de voeding een rendement van 75% heeft, dan trekt die idd 350watt uit de "muur" .
Elke voeding kan meer uit de muur trekken dan het max. wattage dat er wordt aangegeven, moet die wel 100% belast zijn natuurlijk.....

TS: kan je controleren of er geen brakke condensators zijn ? Eventueel ook in je voeding ? Tijdens het kapot gaan van die dingen gebeuren er nml. ook van dit soort "onverklaarbare" zaken.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 17-11-2007 07:39 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Fatal Mind
  • Niet online
Ik ga kijken voor wat jij zegt, bedankt madrox.

Ik heb btw vanacht m'n geheugen getest met memtest en die voor een goeie 10 uur laten lopen, hij heeft geen errors gevonden.

Ik heb de rest van de dag ( tot nu toe ) orthos laten draaien, ook deze is stabiel na 11 uur.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:29

Theo

moederbord

Fatal Mind schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 21:19:
Oke, de volt / watt test is voorbij...

Gemeten lijnen in de computer: 12 is ook gewoon 12 volt...
5 is 5.3.35 ( maar die lijn gebruik ik niet, floppy toch ? )

Dusja, voeding lijkt onschuldig.
Hoe bedoel je dit? De 5 volt lijn mag een afwijking hebben van 5% warmee hij nooi meer mag zijn dan 5.25 volt. Is hij dat wel dan kan hardware stuk gaan. De 5 volt wordt trouwens op het moederbord gebruikt en de electronica in de HD's/dvd's werken op de 5 volt.

Als jij 5.335 volt heb gemeten dat is dat _niet_ goed. Heb je dit aan een vrije molex gemeten met een goede multimeter (een ding van 5 euro is geen goede meter, deze kunnen gemakkleijk een afwijking hebben van 5%)) dan rest mij geen andere conclusie dat de voeindg stuk is...

Nu met WP, PV, EV en PC

• Fatal Mind
  • Niet online
Ah, bedankt voor het lezen van m'n pm :D

Tja, ik heb gemeten een molex die ik er voor vrij had gemaakt, met een multimeter van een eurie of 20 / 30, dus mag aannemen dat hij een niet al te grote afwijking heeft.

Ik heb trouwens op meerdere molex stekkers gemeten, eentje die eigelijk voor m'n fancontrol is, en eentje voor m'n dvd drives. Om toch een beetje een gemiddelde te kunnen krijgen ( meer = beter qua meten, maar kon niks anders loshalen )

Dus jouw welgeleerde conclusie is eigelijk dat m'n voeding dus gewoon zo goed als naar z'n grootje is ?

Jammer maar helaas, dan wordt het dus gewoon een nieuwe kopen, toch wel een kritiek onderdeel van je computer lijkt me zo, misschien dat dat ook wel verklaard waarom ik 3 hdd's gesloopt heb in nog geen 2 maanden ( allemaal prima met garantie geruilt btw ) ( en ze waren echt kapot, windows errors en bij de winkel hebben ze ffies gechecked )

Ik was al bang voor deze conclusie eigelijk, dus ik was al bezig om een andere voeding uit te zoeken.
Ik denk dat ik voor deze voeding ga:

Reden: Hij is stil, krachtig, modulair, in principe alles wat ik nodig heb.
Linkie: http://www.informatique.n...gi?M=I&A=130551&V=enermax

• Theo

Theo

moederbord

Ik denk dat je beter voor de Zalman ZM600HP kan gaan. Deze is net zo goed, hij is alleen 20 euro goedkoper en kan meer leveren (eventueel is ook de ZM500HP geen slechte keuze, deze is 10 euro goedkoper dan de 600 watt versie)

Trouwesn, jouw systeem zal zonder overklok rond de 330 watt nodig hebben. Klok jijde videokaart 20% over en de cpu 25% dan zal er totaal een kleine 370 watt nodig zijn. Een voeindg van 420 watt is daarom al voldoende. De Antec NeoHE430, een 430 watt modulaire voeindg van roind de 70 euro is dan ook al ruim voldoende.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Fatal Mind
  • Niet online
Oke, bedankt voor het advies,! _/-\o_ maar waar het mij ook vooral om gaat is dat het een stil ding is, en dat het bij m'n vaste leverancier te verkrijgen is. Maar ik ga eens rondkijken.

Edit:

Hmmz, de zalman heeft leds onboard, op zich wel leuk, maar niet echt handig als je er naast moet slapen.

De Antec klinkt wel goed, is alleen niet modulair, en heeft bovendien niet genoeg aansluitingen voor SATA apparatuur, ik heb nu al 3 sata hdd's, en 1 sata brander. kortom, geen ruimte voor uitbreiding.

De Nexus die ik had uitgekozen, heeft 6 aansluitingen, maar is idd ontiegelijk duur ( in vergelijking tot de andere mogelijkheden )

Eventjes verder zoeken :P :9

[ Voor 58% gewijzigd door Fatal Mind op 17-11-2007 22:22 ]

• Theo

Theo

moederbord

De NeoHE430 is superstil volgens deze roundup.

Nu met WP, PV, EV en PC

• Fatal Mind
  • Niet online
Inderdaad erg stil, maar nog steeds 4 sata aansluitingen, 'k heb liever wat ruimte voor uitbreiding.

Nja, ik denk dat ik maar blijf m'n originele keuze blijf, hij heeft voor mij alles wat ik nodig heb, genoeg power on board, erg stil, en ruimte voor uitbreiding, en natuurlijk modulair ( nu is modulair niet perse nodig, maar wel handig )

Ik denk dat ik nu eerst maar een voeding moet gaan halen, en dan verder moet kijken, ik ga m'n pc vanaaf weer gewoon aanlaten, en dan kijken of hij morgen wakker wil worden...

[ Voor 67% gewijzigd door Fatal Mind op 17-11-2007 22:45 ]

Verwijderd

Ik heb een Be Quiet Straight Power 600W voeding... Die heeft 6 of 8 (weet het nu niet van buiten) SATA-connectors. Is iets beter dan de Zalman 600HP (2A meer op de 12V, niet dat het veel scheelt)...

• Fatal Mind
  • Niet online
ik vond deze ook nog: http://www.alternate.nl/h...1046359&showTechData=true

Ziet er ook goed uit volgens mij.

Verwijderd

Fatal Mind schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 17:01:

Ik heb btw vanacht m'n geheugen getest met memtest en die voor een goeie 10 uur laten lopen, hij heeft geen errors gevonden.
Memtest is pas betrouwbaar als hij 24u aaneengesloten getest heeft he, dus dat zou ik toch nog even langer laten draaien.
Bij mij is er laatst na 22 uur draaien nog een fout ontdekt... O-)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 08:11 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Corsair 450watt.... ?

• Fatal Mind
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 08:11:
[...]

Memtest is pas betrouwbaar als hij 24u aaneengesloten getest heeft he, dus dat zou ik toch nog even langer laten draaien.
Bij mij is er laatst na 22 uur draaien nog een fout ontdekt... O-)
Daar is helaas geen tijd voor, de pc word veel gebruikt,

Things to do: Mobo checken voor vage bolstaande elektrische onderdelen
voeding uitzoeken en kopen... ( nexus is nog steeds the way to go )
voeding openen en kijken voor vage verlepte componenten.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:45

Sebazzz

3dp

Voeding openen = garantie kwijt, vergeet dan niet. ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Fatal Mind
  • Niet online
Snap ik, maar als ik toch een nieuwe moet kopen, dan maakt dat ook niet uit, en ik heb toch al geen garantie op dit ding, ding was toendertijds 40 euro ofzo,

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Ik heb niet alle posts gelezen, maar reageer omdat ik een vergelijkbare situatie had, en die nu weg is.
Vanwege alle nieuwe games die uitkwamen (en nogal wat vragen van de pc) had ik mijn CPU (e6600) overclocked van 2.4 naar 3.0 Ghz. Ook de videokaart (7950GT) was iets overclocked. De temps waren ok (altijd onder de 60 van de CPU en altijd onder de 80 van de GPU), maar na een maand kreeg ik hangers in games. Computer viel "stil" waarbij het beeld stil bleef staan en het geluid bleef hangen, vergelijkbaar met deze openingspost.

Ook ik heb van alles geprobeerd, maar het enige dat uiteindelijk hielp was het terugclocken van de cpu. Sindsdien geen vastlopen meer gehad. Dat op een 500watt Nexus.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

3.0 Ghz is dan blijkbaar toch iets teveel, wellicht draait het op 2.8 ofzo wel goed ;-)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:04
Madrox schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:36:
3.0 Ghz is dan blijkbaar toch iets teveel, wellicht draait het op 2.8 ofzo wel goed ;-)
Ik was niet van plan om het topic te kapen, maar ik zag geen bottlenecks voor de 3Ghz, en ook bij mij kwamen de problemen pas na een tijd opzetten (maand). Vanwege alle overeenkomsten met de TS wilde ik het toch even delen ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-03 15:01

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb ook de enermax liberty 500 watt! heel stabiele voeding!
Ik heb daarvoor een tagan 480 gehad en altijd tevreden over geweest.
620w is overkill. ik heb een stroom meter gekocht en kwam tot de conclusie dat tijdens crysis de pc 320watt continu trekt.

op deze stekkerdoos zit:
- pc: X2 4800+ Toledo, 7900GTO, 2x250G WD
- monitor sansung 2232BW
- philips stereotoren 75W.

dus 500 is meer dan genoeg. de tagans zou ik ook zeker overwegen, maar ik dacht dat enkel de 480watt meer dan 22A op de 12V rail had...de andere tagans weet ik niet zo 1,2,3.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Fatal Mind
  • Niet online
Oke, de transplantatie ( eenwweg :P ) is gelukt, ik heb nu de nexus die ik eerst had bedacht, het ding werkte gelijk zonder geouwehoer ( zoals het hoort )

Meer dan voldoende stekkers, en ik heb nog ruimte zat voor uitbreiding.

Ik ga van de week weer eventjes kijken met een multimeter voor de spanningen, maar ik denk dat het wel goed zit.

Nu is natuurlijk de vraag, heeft deze voeding het probleem verholpen

Ik heb ook gekeken naar vage bolstaande dingen op mobo, maar aangezien dit mobo geen condensatoren meer heeft, kunnen die ook niet bol staan.

Voeding heb ik nog niet open gemaakt, maar dat zal niet lang meer op zich laten wachten. ( morgen maybe ) ik ga vanacht weer eens gewoon m'n pc laten aanstaan, en kijken of het ding morgen normaal wakker word.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

cheiron schreef op maandag 19 november 2007 @ 14:20:
[...]

Ik was niet van plan om het topic te kapen, maar ik zag geen bottlenecks voor de 3Ghz, en ook bij mij kwamen de problemen pas na een tijd opzetten (maand). Vanwege alle overeenkomsten met de TS wilde ik het toch even delen ;)
Ook ik heb van alles geprobeerd, maar het enige dat uiteindelijk hielp was het terugclocken van de cpu.
:?

• Fatal Mind
  • Niet online
Oke, weer eventjes een update, ik heb de voeding geopend, maar ik zie geen bolstaande condensatoren etc. Ik zie alleen een spoel met een paar verschillende kleuren. ( foto maken ? )

En de 4 pins stekker die natuurlijk aan de voeding vastzit, heeft een 1 van de 4 pinnen die er anders uitziet als de andere, een vieze bruine kleur, klopt dus niet helemaal :?

Wat wel zeker is dat de voeding naar de sloop gaat binnenkort, en dat ik fan die erin zit mooi ff gaat jatten :P

Edit: foto's komen eraan, ff wat software updaten...

Sorry voor de kwaliteit van de foto's.... ik tril blijkbaar nogal als ik net wakker ben :P
Modbreak:Zo wakker ben je blijkbaar niet :o

Deze pics zijn werkelijk lomp groot en veel groter dan de max 600p breed die we hier op GoT hanteren. Ik heb de images weggehaald en links van gemaakt Voortaan aub zelf resizen naar max 600p breed, danwel clickable thumbs ervan maken (zowel url als img tags)

http://i70.photobucket.co...4/Fatal_Mind/DSC00169.jpg
http://i70.photobucket.co...4/Fatal_Mind/DSC00166.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 26-11-2007 23:10 ]

Verwijderd

Hmmm, een bruine kleur, dat wijst op oververhitting tot zelfs verbranding, nooit goed !
Ik vrees dan eigenlijk wel een beetje voor je mobo/proc. De kabel heeft blijkbaar meer stroom gekregen dan hij kan vervoeren, nu maar hopen dat uw proc/mobo daar wel tegen konden!

anyway succes

• Fatal Mind
  • Niet online
M'n vorige systeem blijkbaar niet :P die is zo goed als de pijp uit denk ik ( moet nog testen met hirens boot cd of het nog beetje wil werken, maar aangezien ik met memtest op die computer een error kreeg op test 5 ( als het goed is de cpu test ) is de cpu dus zowiezo al gaarish

Deze computer is gewoon in orde als ik de boel mag geloven, morgen ga ik weer aan de stress test, eerst eens normaal proberen te slapen... ( moet nog custom made fancontrol maken... )

• Fatal Mind
  • Niet online
Update:

Het probleem heeft zich sinds het installen van m'n voeding niet meer voorgedaan, boosdoener is dus gevonden en geelimineerd

Verwijderd

Dat beeldschermen uitvallen heb ik 2x gehad, 1x was het voedingsrelateerd (voeding te klein), 1x zat de graka niet goed in het slot.

Dat blijven hangen kan te maken hebben met het geheugen, draai de reepjes eens om (slot 2 in slot 1 stoppen en vice verca), wie weet veroorzaakt de laatste GB op de laatste chip de fouten, maar wordt deze maar zelden aangesproken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2007 18:04 ]

• Fatal Mind
  • Niet online
Zoals je kan zien in m'n update is het probleem ondertussen verholpen, maar bedankt voor je input :D

Verwijderd

Fatal Mind schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 22:07:
Zoals je kan zien in m'n update is het probleem ondertussen verholpen, maar bedankt voor je input :D
Ja inderdaad, beetje dom :D
Maar gelukkig is het verholpen, maar de info is ook nog wel handig voor mensen die hetzelfde probleem hebben :)

• Fatal Mind
  • Niet online
Godalle jezus... nu zit ik er weer 3 min achter sinds vanochtend en de boel gebeurd weer, beeldschermen gaan op het gemakkie uit, en ik kan weer geen ruk uitvoeren, en dit terwijl het al 2 weken goed is gegaan, ik snap niet meer waar het aan kan liggen....Misschien ook m'n videokaart maar RMA gaan sturen ofzo, maar die rampen dingen bestaan helemaal niet meer....

Ik ga maar eens kijken of ik een nieuwe kan krijgen via xfx...
Pagina: 1