Toon posts:

*.jpg opent in Photoshop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Mac schijnbaar 2 soorten "jpg's". Een ervan heeft een wit icoontje met de tekst JPEG, en een soort foto er op.

De andere "jpg-soort" die ik heb heeft als icoon een thumbnail van de afbeelding zelf. Deze afbeelding is meestal(/altijd?) gemaakt in Photoshop.

Hier een screenshot van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/9146/tweakersjpgprobleemlz7.png

(De applicatie die je hier ziet is RCDefaultApp 2.0.1)

Nu het probleem:
De jpg met de thumbnail als icoon opent standaard in photoshop, terwijl ik dat nergens heb aangegeven. Ik wil graag dat hij gewoon in Voorvertoning/Preview opent.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die heeft dan een HFS+ creator code van photoshop, en dat override de standaardinstellingen. Get info -> open with.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:05:
Ik wil graag dat hij gewoon in Voorvertoning/Preview opent.
Vul je dat toch in :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:06:
Die heeft dan een HFS+ creator code van photoshop, en dat override de standaardinstellingen. Get info -> open with.
Ah, opgelost!

Verwijderd

Wat is dat voor een prefpane eigenlijk?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 18:21 ]

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-11-2025
Ik heb al vaak ingesteld dat hij alle jpegs met Voorvertoning moet openen, ook diegene die photoshop opslaat (het icoontje verschilt dan met het standardicoontje). Toch blijft hij afbeeldingen die in photoshop zijn opgeslagen altijd met dat programma openen, is gewoon enorm irritant en veel valt er blijkbaar niet aan te doen?

'k Heb wel al gelezen dat er andere programma's zijn waarmee je de default apps mee kunt instellen, maar 't is toch echt te gek om daar een apart programma voor te gebruiken, apple moet het maar gewoon laten werken zoals het hoort.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10-2025
Zero Grav schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:08:

'k Heb wel al gelezen dat er andere programma's zijn waarmee je de default apps mee kunt instellen, maar 't is toch echt te gek om daar een apart programma voor te gebruiken, apple moet het maar gewoon laten werken zoals het hoort.
Je kan wel gewoon right click > option ingedrukt houden > Always Open With > en maak je keuze. Zelf gebruik ik de default app prefpane ervoor, werkt iets handiger imo.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Pagina: 1