Toon posts:

opstart probleem koude start

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers..

sinds een paar dagen heb ik een probleem met het opstarten van mijn pc.
Ik heb deze pc nu ongeveer 4 maanden en heb toen alles nieuwe gekocht.
specs zijn:

- Recom Behuzing
- Tagan TG-480-U15 480 Watt
- asus p5w deluxe mobo
- E6700 processor
- Freezer 7 cooler
- 2 x 1GB Kingston Extreme CL4
- 2 x Seagate 320 GB HD in Raid 0
- XFX Geforce 8800 GTX (xxx)
- Samsung 226BW beeldscherm
- Asus dvd writer

alles werkte goed al die maanden maar sinds kort start ie heel moeilijk op
normaal gesproken start ie al op als ik op een knop van het toetsenbord druk
en als de stroom eraf is geweest gaat ie eerst even aan dan gelijk uit en als ik dan op een knop druk start ie op en krijg ik beeld maar sinds een paar dagen niet meer dan moet ik em echt 4 5 keer uit en aan zetten en hoor ik alleen de ven blazen en verder geen beeld...
uiteindelijk gaat ie dan wel aan en dan werkt alles prima....
als ik hem dan even uitzet en weer aan start ie ook meteen op.

iemand een idee??

thx al vast

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je je voeding eens kunnen nalopen? Ik denk dat dit de boosdoener is omdat hij te weinig stroom levert voor een koude start.

Wauw, een sig!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-05 15:48

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Outerspace schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 08:29:
Zou je je voeding eens kunnen nalopen? Ik denk dat dit de boosdoener is omdat hij te weinig stroom levert voor een koude start.
effen een voltmeter aansluiten aan een molex kabel en de pc starten. Als je voltage flink schommelen of de voltages niet voldoen aan de onderstaande waardes is het niet in orde.
geel + zwart niet gelijk is aan: 12.6 - 11.4,
geel + rood niet gelijk is aan: 7.4 - 6.6
rood + geel niet gelijk is aan: 3.2 - 2.8

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet zo'n elektrisch wonder heb niet zon apparaat in huis hahaha maar jij denkt dus dat het aan de voeding kan liggen... heb je het dan over het vermogen kwa wattage of meer aan een slechte kwaliteit voeding?? ik dacht namelijk dat 480 watt wel genoeg zou zijn. Ik had eerst namelijk een betere van 550 watt maar die had maar 1 pci express aansluiting en die videokaart vanm ij had er 2 nodig.. en in de beshcrijving staat duidelijk vermeld dat ik geen verloop stukje mag gebruiken vandaar dat ik deze voeding toen gekocht heb

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

480W is op zich wel voldoende, maar dat wil niet zeggen dat de voeding niet gewoon stuk kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
hmm hken nu de stroom erop gehouden vannacht en nu start ie wel op als ik hem aanzet vreemd :S maar goed ik hou het inde gaten andres probeer ik wel een andere boeding bedankt zo ver
Pagina: 1