Toon posts:

Moederbord ondersteunt 667 Mhz geheugen, maar draait slomer?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Alweer mijn zoveelste topic op tweakers waar ik om hulp vraag (alle lof naar de tweakers die er altijd zijn om mensen te helpen!), maar laat ik het probleem maar even omschrijven:

Ik heb een MS 7204 Moederbord, oud ding ondersteunt ook geen nieuwe processoren e.d., maar AFIJN: Ik heb gecheckt in de manual van mn moederbord welk geheugen hij ondersteunt (tot 667 Mhz), dus heb ik 2 gigabyte kingston van 667 Mhz gekocht en inmiddels al geinstalleerd in mijn PC.

Het geheugen loopt nu als een zonnetje (samen met mijn nieuwe Cooler Master 430W :P), maar toen ik via een progje (cpu-z) bekeek hoe mijn geheugen draaide, kwam ik achter het volgende:
Allebei de bankjes (van 1 gig per bankje) draaiden beide op 333.3 Mhz (ik dacht misschien dat dat zo hoort), maarja ik vond het een beetje vaag.

Nu is mij wel al opgevallen dat 2x 333.3 Mhz ongeveer 667 Mhz, maar ik was er toch niet zeker van. Dus vroeg ik me af: Kan ik het nog verstellen naar 667 Mhz PER bankje (misschien beetje nooby vraag). Ik moet er trouwens wel bijzeggen dat mijn BIOS de verrotste is die de computerindustrie ooit heeft voortgebracht. Ik kan niet overklokken, laat staan voltages aanpassen voor iets anders.

Dus eigenlijk beetje dubbele vraag of ik:
A - zonder mijn BIOS het geheugen omhoog kan schroeven naar 667 Mhz Per bankje
B - een nieuwere BIOS kan downloaden (zonder mijn computer te vernachelen), waarmee ik hetzelfde kan doen.

Van tevoren bedankt voor je hulp!,

Hielke

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het is DDR RAM, dus dat verdubbelen zou wel het double verklaren in Double Data Rate RAM :P
Wikipedia

[ Voor 37% gewijzigd door Rigi op 15-11-2007 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat verklaat een hoop, weer wat geleerd :). Thx voor de info ^^

2e vraag echter: Als ik later mijn videokaart wil overclocken, is er dan wellicht een BIOS die ik kan downloaden om die oude BIOS te replacen, of wellicht up te daten? (vraagje B van de startpost :P)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:32
If it aint broke don't fix it. Videokaart OC gaat niet via je BIOS dus zolang je BIOS prima werkt kun je er beter niet aanzitten. Voor je videokaart heb je programma's als RivaTuner of ATITool nodig.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
GENETX schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:49:
If it aint broke don't fix it. Videokaart OC gaat niet via je BIOS dus zolang je BIOS prima werkt kun je er beter niet aanzitten. Voor je videokaart heb je programma's als RivaTuner of ATITool nodig.
Videokaart kun je wel overclocken via het BIOS, van de videokaart zelf. Kan met Nibitor.

Maar dat bedoelde je vast niet, en ik ben er vrij zeker van dat je dat al wist ;) Maar idd gewoon met software doen, dat is wat handiger bij videokaarten.

Verwijderd

Topicstarter
okido, zijn er toevallig op dit forum ergens userguides voor programmas als rivatuner of Ati? Ik ga niet aan een programma beginnen waarbij ik mijn systeem kan verneuken als ik maar wat invul.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 18:48:
okido, zijn er toevallig op dit forum ergens userguides voor programmas als rivatuner of Ati? Ik ga niet aan een programma beginnen waarbij ik mijn systeem kan verneuken als ik maar wat invul.
Nja, het is vrij simpel en met zelf eerst er naar kijken kun je al een heel eind komen. Al kun je met google ook wel 'tutorials' vinden.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

Dima_2005

T.net-verslaafde

Medion PC?
Heb deze ook :)
Heb ook 2x Kingston 667Mhz gekocht :) (2x1Gig)
En idd, 333.3 Mhz DDR RAM is de pure snelheid, 667Mhz is de DDR snelheid.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is vrij basic, staat o.a. in de RAM FAQ

GoT is een prima forum voor vragen waar je na het lezen van de FAQ niet uitkomt, maar in dit geval stond het er gewoon in :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.