[HDD opslag] en verlies data door oersted velden

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Buren hebben nu al 4 x het zelfde probleem en die mensen hebben sinds vlak voor de eerste maal een 3 antennige snelle (ik denk een 300 mbit) wifi router er naast staan (zeg 30 cm van de hdd af dus ook) kan dat iets doen inzake oersted magnetisch veld op de harddisk?
WIFI velden zo sterk en dichtbij waardoor de bootsector elke keer 'er na een week of 2 mee stopt', windows start niet op alleen witte cursor na POST (veilige windows modus wil dus ook niet) tot er weer een format over heen gaat?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

(Een probleemformulering in netjes Nederlands helpt)

Ik heb hier nog nooit van gehoord, hoewel ik talloze setups ken van N-routers die vlak bij de PC staan. De meest voor de hand liggende oplossing lijkt me het verplaatsen van de router (UTP-kabel is niet duur). Maar mij zou het verwonderen dat die router hier hoegenaamd iets mee te maken heeft. Indien de straling van die WiFi-antenne een invloed zou hebben op de werking van de harddisk zou dit ook problemen geven bij alle zogenaamde "storage routers".

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me heel sterk dat je WiFi dit veroorzaakt. Hdds bevatten zelf krachtige magneten, om die te beinvloeden moet je wel een gigantisch magnetisch veld opwekken.
Ik denk eerder dat die gewoon een virus of software/hardwareprobleem is met een van de componenten.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

En daarnaast zit je hd waarschijnlijk in een metalen kast en de hd zelf heeft ook nog een metalen behuizing..
Zet je pc / router eens ergens anders neer, denk dat het door blijft gaan.

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ok, allemaal bedankt voor de input.
Ik zal hen een utp kabeltje lenen, langer dan 1 meter of zo welke er nu in zit.

Het was een wilde gok, maar inderdaad, er zijn ook draadloze HDD's die niet daardoor dus data verliezen... (ook al in 300+ mbit?)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)