Werken bij Mycom

Pagina: 1
Acties:
  • 2.119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• robostrot88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-09 11:40
Beste lezers,

Binnekort heb ik een sollicitatie gesprek bij Mycom.

Nou vroeg ik mijn zelf af of er hier mensen zijn die er al eens hebben gewerkt of er werken.
Waarom?

Omdat ik graag wil weten wat de salarisen zijn voor een 40 uur contract.
Wat voor vragen ik kan verwachten op mijn solicitatie gesprek?

En algemeen hoe het daar is om te werken.

Alvast bedankt.

Mijn leeftijd 19 jaar
Opleidingen: Vmb-kader / MBO 2 Vrede en Veiligheid
Ervaring: Computers Hardware software/Administratief/Restaurant/Supermarket
Functie: Verkoop medewerker

[ Voor 19% gewijzigd door robostrot88 op 15-11-2007 17:03 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

robostrot88 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:55:
Omdat ik graag wil weten wat de salarisen zijn voor een 40 uur contract.
Goede vraag om te stellen op je sollicitatiegesprek :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat dat ook een beetje aan je functie enzo ligt, en je dat beter 'binnenkort' kunt vragen op dat gesprek.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:04

rg-mohwa

Phoe Hé

Waar als ik vragen mag ?

kan je wel vertellen dat het geen vetpot is

[ Voor 48% gewijzigd door rg-mohwa op 15-11-2007 16:59 ]

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:23

William/Ax3

We are Starstuff

TheZeroorez schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:56:
Ik denk dat dat ook een beetje aan je functie enzo ligt, en je dat beter 'binnenkort' kunt vragen op dat gesprek.
Goed punt.

TS het ligt gewoon zoals in iedere baan aan een aantal punten:

Hou oud ben je?
Wat voor opleiding heb je?
Wat voor ervaring heb je al?
Wat voor functie gaat het om?

Google anders ff wat rond zijn zat sites (Loonwijzers etc) om je salaris indicatie naar voren te krijgen.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• robostrot88
William/Ax3 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:58:
[...]

Goed punt.

TS het ligt gewoon zoals in iedere baan aan een aantal punten:

Hou oud ben je?
Wat voor opleiding heb je?
Wat voor ervaring heb je al?
Wat voor functie gaat het om?

Google anders ff wat rond zijn zat sites (Loonwijzers etc) om je salaris indicatie naar voren te krijgen.
Zie edit :)

• robostrot88
rg-mohwa schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:58:
Waar als ik vragen mag ?

kan je wel vertellen dat het geen vetpot is
In
Utrecht, jij werkt er begrijp ik? En wat is geen vetpot?

*Sorry voor me dubbelpost.

[ Voor 5% gewijzigd door robostrot88 op 15-11-2007 17:10 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zet in tussen de 4 (zou laag zijn) en 7 (is vrij hoog voor winkelwerk op die leeftijd) euro per uur.

Dat komt neer op tussen de 700 en 1200 euro bruto per maand. Kan alle kanten op gaan. Hangt ook van hun eisen af en hoe goed je bent (hoe sterk denk jij van nature vanuit een klantsituatie, snap je welke termen je (niet!) moet gebruiken en kan jij echt verkopen).

Soms willen ze een echte verkoper (op mensen afsrtappen, goede vragen stellen, goed luisteren, precies het goede aanbieden, klanten 'laten ontdekken' wat ze moeten hebben). Die mensen zijn redelijk schaars en kunnen ook bij telecomwinkels werken en daar betalen ze beter (KPN betaalt minimaal 7,50 op je 19e). Soms zoeken ze iemand die meer een baliemedewerker is, snapt wat computers zijn en gewoon niet wegkruipt als-ie aangesproken wordt. Dat is een profiel dat iets vaker voorkomt en daar zijn veel meer mensen voor te vinden.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
Met alle reorganisaties momenteel bij hun is het inderdaad geen vetpot. Overuren die je niet meer uitbetaald krijgt, reiskostenvergoeding doet men niet meer aan..... Geeft ook meteen de oorzaak aan waarom dat er veel vacatures zijn bij hun.... :)

Verder is het wel een mooi bedrijf om te werken, qua werkdruk en behandeling van klanten is er niks mis. Maar dat zouden de meesten hier wel moeten kunnen weten.

[ Voor 26% gewijzigd door stylezzz op 15-11-2007 19:15 ]

• robostrot88
dominator schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:01:
Met alle reorganisaties momenteel bij hun is het inderdaad geen vetpot. Overuren die je niet meer uitbetaald krijgt, reiskostenvergoeding doet men niet meer aan..... Geeft ook meteen de oorzaak aan waarom dat er veel vacatures zijn bij hun.... :)

Verder is het wel een mooi bedrijf om te werken, qua werkdruk en behandeling van klanten is er niks mis. Maar dat zouden de meesten hier wel moeten kunnen weten.
Maar goed wat voor bedrag is geen vetpot?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:59
Ik denk dat de gulden middenweg van JVS wel realistisch is. 950-1000 euro bruto..... (overigens geen slecht salaris voor een 19 jarige winkelmedewerker)

wat ik overigens bedoelde met geen vetpot is meer de secundaire arbeidsvoorwaarden...

[ Voor 24% gewijzigd door stylezzz op 15-11-2007 19:36 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

€ 950,- - € 1000,- euro bruto? Voor 40 uur werken? :X

Wat hou je dan over netto? Zo'n € 700,- toch? Dan zou ik mezelf achter de oren krabben en misschien niet gaan solliciteren maar verder gaan leren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• robostrot88
dominator schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:34:
Ik denk dat de gulden middenweg van JVS wel realistisch is. 950-1000 euro bruto..... (overigens geen slecht salaris voor een 19 jarige winkelmedewerker)

wat ik overigens bedoelde met geen vetpot is meer de secundaire arbeidsvoorwaarden...
Heb je gelijk in is idd niet slecht.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

Ik werk zelf niet bij de Mycom maar wel bij een van de grotere computer winkels in Nederland. Qua salaris hoef je echt niet veel te verwachten. Het is de retail sector en dat betaald best slecht. Zelf zit ik (24 jaar) op ongeveer 8,30 per uur bruto.

Het werken op de winkelvloer is best ok trouwens. Als je het leuk vind om mensen te helpen bij hun keuze qua computer en als je het omgaan met verschillende soorten klanten leuk vind ga je het best naar je zin hebben. Echter, mede doordat het qua salaris gene vetpot is,moet je het vooral goed kunnen vinden met je collega's. Als die leuk zijn zul je ook veel meer plezier in het werk hebben.

Ga er trouwen niet heen met de gedachte dat je ICT werk doet want tenzij je technische dienst werk gaat doen heeft dat er echt heel weinig mee te maken.

wellicht dat dit nu wat te negatief overkomt, maar ik heb het best naar me zin.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
MBO 2 Vrede en Veiligheid??? Wat is dat voor rare opleiding?

Maar goed, heb je ervaring in computers bouwen, het bouwen van websites. Kun je goed omgaan met klanten (geduld hebben, sommige zaken begrijpelijk uitleggen aan mensen)...

Ik denk niet dat je nu al al te veel eisen kan stellen qua salaris :)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-09 18:09
Ik heb op de vestiging eindhoven op 17-18 jarige leeftijd daar gewerkt (bijbaan). Ik meen me te herinneren dat ik toen rond de 6,50 per uur kreeg, maar het is er vast niet beter op geworden met alle concurrentie :)

Kortom: geen vetpot, zoals anderen aangeven :P

PS: is inmiddels alweer 8 jaar geleden :) Klein voordeeltje: Je kreeg destijds 5% korting op spullen die je daar kocht :) - maar webshops zijn nog een stuk goedkoper ;)

• robostrot88
Frankie02 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:17:
MBO 2 Vrede en Veiligheid??? Wat is dat voor rare opleiding?

Maar goed, heb je ervaring in computers bouwen, het bouwen van websites. Kun je goed omgaan met klanten (geduld hebben, sommige zaken begrijpelijk uitleggen aan mensen)...

Ik denk niet dat je nu al al te veel eisen kan stellen qua salaris :)
Orientatie jaar Defensie kort samengevat.

Ik heb ervaring in computers bouwen(uitgebreid),en het bouwen van websites(basic).
razorhead schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:22:
Ik heb op de vestiging eindhoven op 17-18 jarige leeftijd daar gewerkt (bijbaan). Ik meen me te herinneren dat ik toen rond de 6,50 per uur kreeg, maar het is er vast niet beter op geworden met alle concurrentie :)

Kortom: geen vetpot, zoals anderen aangeven :P

PS: is inmiddels alweer 8 jaar geleden :) Klein voordeeltje: Je kreeg destijds 5% korting op spullen die je daar kocht :) - maar webshops zijn nog een stuk goedkoper ;)
6,50 euro of gulden :P in 8 jaar kunnen er veel dingen veranderen.

Maar als alles meezit en ik neem de baan,of als ik de baan krijg, is het goed voor de ervaring enz..

We wachten het wel af.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

[ Voor 41% gewijzigd door robostrot88 op 15-11-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

robostrot88 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:29:
[...]

Orientatie jaar Defensie kort samengevat.

Ik heb ervaring in computers bouwen(uitgebreid),en het bouwen van websites(basic).
[...]

6,50 euro of gulden :P in 8 jaar kunnen er veel dingen veranderen.

Maar als alles meezit en ik neem de baan,of als ik de baan krijg, is het goed voor de ervaring enz..

We wachten het wel af.

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe!
Voor het geld raad ik je liever aan om helpdesk werk te doen als je goed bent in computers bouwen zit meer geld in dan bij mycom ;)

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
Waarschijnlijk krijg je voor op een helpdesk zitten ook niet meer dan 1000 - 1100 bruto op 19 jarige leeftijd zonder relevante opleiding of certificeringen. (Zie bijvoorbeeld salarissen uit het topick "Ervaringen werken bij Peak-IT") Daar zitten een hoop mensen van rond de 20 ook op zo'n 1200 bruto.

Maar. . .

Toch denk ik dat als je op een ict helpdesk gaat beginnen via een detacheerder ofzo meer mogelijkheden voor de toekomst hebt dan dat je in een winkel gaat beginnen. Ik heb zelf nooit in een winkel gewerkt, maar ik zie daar eerlijkgezegt niet veel doorgroeimogelijkheden. Als je op een helpdesk zou gaan beginnen kun je misschien wel weer certificaten gaan halen op kosten van de baas, en op die manier behoorlijk snel doorstromen naar andere functies zoals werkplekbeheer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 22:16
robostrot88 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:55:
Wat voor vragen ik kan verwachten op mijn solicitatie gesprek?
Dat is een moeilijke vraag als beginner op de arbeitsmarkt, en dat is gewoon een kwestie van ervaring opdoen met solicitatiegesprekken. Waar uiteraard naar gevraagd kan worden is dingens als:

- Loon
- Reiskostenvergoeding
- Korting bij aanschaf van spullen als werknemer.
- Vakantiedagen
- Doorgroeimogelijkheden
- Loonsverhoging voor ervaringsjaren / of als je leeftijd hoger word
- Wat de afspraken zijn voor het werken op koopavonden en zaterdagen etc aangezien je in een winkel werkt
- Krijg je de mogelijkheid opleidingen / certificaten / cursussen te volgen

Etc, denk in iedergeval even goed van te voren na, dat is heel belangrijk imo. En bedenk even wat je gaat vertellen als je vragen krijgt als

- Vertel eens wat over jezelf
- Waarom wil je bij ons komen werken
- Waarom ben je gestopt met school, je bent pas 19
- Wat wil je gaan verdienen

Je kan een hoop vragen verwachten en het is zo lullig als je dan met je mond vol tanden staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Han schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:39:
€ 950,- - € 1000,- euro bruto? Voor 40 uur werken? :X

Wat hou je dan over netto? Zo'n € 700,- toch? Dan zou ik mezelf achter de oren krabben en misschien niet gaan solliciteren maar verder gaan leren.
Veel meer hoor, iets van 850-900 ofzo.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het minimumloon voor een 19-jarige is ongeveer 700 euro bruto per maand voor een 40-urige werkweek. Als verkoper zul je daar wel iets boven komen te zitten, maar niet veel. Ga dus maar uit van een bedrag van rond de 950 euro per maand bruto. Dan hou je ongeveer netto 900 euro per maand over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Loon
- Reiskostenvergoeding
- Vakantiedagen
- Doorgroeimogelijkheden
- Wat de afspraken zijn voor het werken op koopavonden en zaterdagen etc aangezien je in een winkel werkt
Deze zaken zou ik niet bespreken bij een eerste sollicitatie gesprek. Dit hoort bij een arbeidsvoorwaardengesprek (2e gesprek). Zorg eerst maar eens dat je wordt uitgenodigd voor zo'n 2e gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Je zal geen 40-uurs contract krijgen vermoed ik. De MyCom is doordeweeks 42 uur open. En dan heb ik geen pauze's meegerekend. Dus je zal iets van 36-uur krijgen gok ik.
robostrot88 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 23:29:
Die dingen heb je absoluut niet nodig voor het beroep van verkoop medewerker. Ik ben zelf ook verkoper in een computerwinkel (Paradigit) en bij ons wordt er af en toe wat open geschroefd om een dimmetje erin te zetten of een kaart even snel in te bouwen, maar het meeste werk wordt door de technische dienst gedaan. Dus hele pc's bouwen zal je niet gaan doen. Zeker aangezien het, volgens mij, bij de MyCom nog meer gescheiden is (TD en winkel) dan bij ons. :)
Dus om kort te gaan, focus je tijdens het gesprek echt vooral op het verkopen van computers. En in mindere mate op jouw kennis van hardware en software.
hypz schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:52:
Dat is een moeilijke vraag als beginner op de arbeitsmarkt, en dat is gewoon een kwestie van ervaring opdoen met solicitatiegesprekken. Waar uiteraard naar gevraagd kan worden is dingens als:

- Loon
- Reiskostenvergoeding
- Vakantiedagen
- Doorgroeimogelijkheden
Als je dat gelijk op een eerste gesprek vraagt, terwijl je zelf zeer weinig ervaring hebt, werp je eigenlijk al een barriere op. Ik zou zelf wachten tot een tweede gesprek met dat soort dingen.
Etc, denk in iedergeval even goed van te voren na, dat is heel belangrijk imo. En bedenk even wat je gaat vertellen als je vragen krijgt als

- Vertel eens wat over jezelf
- Waarom wil je bij ons komen werken
- Waarom ben je gestopt met school, je bent pas 19
- Wat wil je gaan verdienen

Je kan een hoop vragen verwachten en het is zo lullig als je dan met je mond vol tanden staat.
Het mooiste is voor dit soort dingen steekwoorden te verzinnen in plaats van complete volzinnen te stampen. Spontaniteit werkt vaak positief met dat soort vragen.

[ Voor 50% gewijzigd door _the_crow_ op 16-11-2007 14:18 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jaar in de vestiging in Utrecht gewerkt. Dat was van mei 2004 tot mei 2005. Ik was toen 17 en verdiende (volgens mij) €5,50 per uur. Hoe het verder met fulltimers zat qua salaris weet ik niet, ik weet wel dat er wel elk jaar verhoogd werd zolang je onder de 21 was (ivm minimumloon, waar ze overigens wel boven zaten geloof ik).

Bij mij stelde het gesprek overigens niks voor. Eén vraagje om voor de vorm m'n technische kennis even te toetsen en dan was ik er nog voor een functie op de (open) TD. Het klopt overigens dat er een vrij strikte scheiding is tussen verkoop, open TD en TD. Als open TD-medewerker kun je nog wel ingezet worden op verkoop of gewone TD als het druk is, maar als verkoper op de TD of andersom kwam niet vaak voor.

Overigens waren de personeelsfeesten altijd vrij goed te doen :Y) En als personeel kreeg je altijd 10% korting op de verkoopsprijs, weet niet zeker of dat nog zo is, though.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2007 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
De hoogte van je salaris wordt beinvloed door je kwaliteiten als verkoper. Hoe goed kan je jezelf verkopen?

[ Voor 12% gewijzigd door Roenie op 16-11-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Roenie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:05:
De hoogte van je salaris wordt beinvloed door je kwaliteiten als verkoper. Hoe goed kan je jezelf verkopen?
Dat valt best tegen hoor, voor jou 10 anderen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25
Denk ook dat je rond de 900 - 1000 bruto terecht komt.
Ben zelf 18 en werk ook in een supermarkt en verdien daar meer dan in een normale winkel. Maar een vetpot is het niet, ik kan nu laten zien iig wat ik waard ben en ik heb een interne MBO studie.
Kijk eens of hun naast die baan nog wat extra's te bieden hebben zo niet kies wat uit met een studie ernaast of ga doorleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
Bedankt voor jullie reacties nogmaals.

Had me gesprek vandaag verliep vond ik voor me gevoel wat stroef maar goed. Hoor dinsdag of ik op en 2e gesprek mag komen. Omdat ik dit wat onzeker vind heb ik volgende week ook een afspraak bij een ander bedrijf. Had gesolliciteerd bij veel bedrijven, een hele tijd niets van ze gehoord en nou komen ze in 1 keer allemaal tegelijk op me af voor een afspraak.

Maar goed alleen maar beter!

[ Voor 5% gewijzigd door robostrot88 op 17-11-2007 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Atlas schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:08:Dat valt best tegen hoor, voor jou 10 anderen :)
Dan weet je jezelf dus niet te verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:04

Phydomir

Dennis

Roenie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:12:
[...]
Nee, zo werkt het nou eenmaal in de retail.

Kan je zo een aantal verhalen vertellen van hele goede mensen die weg zijn gegaan omdat het bedrijf niets meer (vooral qua salaris) kon bieden. Terwijl ze wel veel meer verantwoordelijkheid moesten dragen dan de gemiddelde winkel medewerker. Het is echt voor jou 10 andere.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom betaald in hun eigen winkels (niet de franchise vestigingen) uit comform de minimale (jeugd)lonen... ik werk er al een paar jaar (ben nu ook 19 en werk er parttime) en zit er iets boven maar groot geld verdienen kan je daar vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robostrot88
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:25:
Mycom betaald in hun eigen winkels (niet de franchise vestigingen) uit comform de minimale (jeugd)lonen... ik werk er al een paar jaar (ben nu ook 19 en werk er parttime) en zit er iets boven maar groot geld verdienen kan je daar vergeten ;)
Welke vestiging zit je als ik vragen mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Roenie schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:12:
[...]
No way :)
Op het moment dat jij aan je baas om loonsverhoging vraagt (hoe subtiel ook) sta jij op de schop lijst. Ondanks wat je allemaal kan enzo ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robostrot88 schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:46:
[...]

Welke vestiging zit je als ik vragen mag.
Alkmaar :)

Reden dat ik hier werk is overigens niet het geld (goed natuurlijk doe je het daar ook voor) want ik kan bij andere bedrijven wel meer verdienen (niet in detailhandel maar in de ICT) maar dat doe ik niet, vind het contact met de klanten leuk... werk al lang bij MyCom waardoor ik een goede contact heb met mijn collega's en managers :)

Nou moet ik zeggen dat elk filliaal anders is maar hier wordt best veel gedaan met elkaar (wel op eigen rekening), vaak is het casino maar paintball staat ook nog is een keer op de planning :)

Bovendien vind ik hier niet echt nerd-achtige mensen werken, gewoon sociale jongens die ook tijdens het uitgaan wel is tegen kom. Ik zou er snel weg zijn als er allemaal van die nerds werken die alleen maar kunnen lullen over wat ze met hun PC gedaan hebben in het weekend (y)

Maar goed dat zijn mijn ervaringen met Alkmaar, hoe het in andere fillialen is durf ik niet te te zeggen... vorig jaar was ik met een hoop mensen naar de HCC geweest (om te werken) en dat was echt gezellig! Dus in andere fillialen zal het niet anders zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Phydomir schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:15:
[...]

Nee, zo werkt het nou eenmaal in de retail.

Kan je zo een aantal verhalen vertellen van hele goede mensen die weg zijn gegaan omdat het bedrijf niets meer (vooral qua salaris) kon bieden. Terwijl ze wel veel meer verantwoordelijkheid moesten dragen dan de gemiddelde winkel medewerker. Het is echt voor jou 10 andere.
Als je goed bent in verkopen moet je gewoon niet bij zo'n winkel blijven werken. Ga dan ook weg! Er is een schreeuwend te kort aan echte goede retailverkopers. Zoals ik in mijn post al aangaf. In de telecomwinkels verdien je (veel) meer! Daar staat tegenover dat je ook echt wat moet kunnen. En daar geldt simpelweg *niet* "voor jou tien ander".

Kijk gewoon uit naar winkels waar je niet alleen een beetje moet staan, maar ook echt klantgericht gaat verkopen. Luxe kleding, pakken en schoenenzaken, AV winkels als Expert, Mediamarkt, RAF, echt zat. En geloof me, daar geldt dat 'voor jou tien anderen' dus helemaal niet (tenzij je gewoon niet kan verkopen, daar zijn er wel heel veel van :P).
Atlas schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:48:
[...]
No way :)
Op het moment dat jij aan je baas om loonsverhoging vraagt (hoe subtiel ook) sta jij op de schop lijst. Ondanks wat je allemaal kan enzo ;)
Slechte baas, ook voor zichzelf. Een jongen die goed kan verkopen, vertrouwen van klanten wint door echt te luisteren en ook nog eens slim genoeg is om op de juiste manier het juiste product aanbiedt, verkoopt gewoon meer en levert de winkel en meer resultaat en een betere reputatie.

[ Voor 19% gewijzigd door JvS op 17-11-2007 12:21 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk er wel parttime en dat is een groot verschil, zou hier nooit fulltime gaan werken, studiefinanciering met lening levert nog meer op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

JvS schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:18:
Slechte baas, ook voor zichzelf. Een jongen die goed kan verkopen, vertrouwen van klanten wint door echt te luisteren en ook nog eens slim genoeg is om op de juiste manier het juiste product aanbiedt, verkoopt gewoon meer en levert de winkel en meer resultaat en een betere reputatie.
Helaas werkt het zo niet bij computerwinkels. Vragen om loonsverhoging wordt niet snel gehonereerd. Zeg maar gerust nooit. Voor sommige dingen geldt provisie, dus in die zin kan je met goed verkopen je eigen loon iets verhogen. Maar voor 98% van de producten staat helemaal niks en maakt het dus eigenlijk amper uit of je veel of weinig verkoopt. De hoge bazen houden je wel in de gaten qua verkoopcijfers. Dus als je echt slecht verkoopt, dan is dat vast niet zonder gevolgen. Voor goede verkopers is er soms een iets grotere loonsverhoging dan de rest. Dat is echter minimaal te noemen. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:53
als je als 17 - 18 jaar +- 7 euro verdiend is het niet heel slecht als winkelmedewerker...

ik ben 19 en kom voor net geen 5 euro mijn bed uit.. (is wel part time)
Pagina: 1