[Citrix] Acrobat kan bij enk gebr geen printers vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 824 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-01 17:22
We hebben hier twee Citrix servers. Hierop is o.a. Adobe Acrobat Reader 7.09 op geinstalleerd. Dit heeft altijd goed gewerkt tot een maand geleden. Toen kon er 1 gebruiker niet printen vanuit Acrobat. Er waren geen printers gevonden. Vanuit de andere programma's kan hij wel printen. De error die hij kreeg is

"Before you can perform print-related tasks such as page setup or printing a document, you need to install a printer".

Sinds deze week hebben 3 gebruikers dit probleem.

Via Google ook niets kunnen vinden.

W2K3 server met MetaFrame 4.0

[ Voor 3% gewijzigd door TheSiemNL op 15-11-2007 16:20 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Publish je Acrobat Reader als app of maakt deze onderdeel uit van een published desktop? Indien dit laatste, dan kan vanuit de andere beschikbare app's van deze zelfde dekstop wel afgedrukt worden?
  • Wat zijn de eventuele errors in de eventlog?
  • Hoe worden de printers aangeboden (bv met. client printer redirection)?
  • Printerdrivers al eens vervangen?
  • Wat is de instelling op de published app/desktop mbt printers creëren, met name het vinkje bij "start this application without printers to be created" als eens omgezet?
Kortom ontzettend veel mogelijke oorzaken, zonder meer info is niet aan te geven waar dit aan ligt :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26

Asteroid9

General Failure

Printers.... ondingen, zeker met Terminal Server!

Ik zou alle printers en printerdrivers eens verwijderen van die server en ze opnieuw toevoegen.
Als de printers op een aparte printserver staan is dat zo gebeurd (moeten alleen op dat moment geen gebruikers op zitten)
Meestal lost dat dergelijke problemen wel op.

Er is een MS resource kit utility voor echt verknoeide printspoolers: cleanspl.exe

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• TheSiemNL
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Er wordt enkel met published applications gewerkt.
Alle overige programma's kunnen gewoon printen.
Andere gebruikers op dezelfde servers kunnen in Acrobat wel printen.

We hebben ook een Unix omgeving die gebruik maakt van de Windows printerques, voor het aanpassen daarvan moeten we externe hulp inhuren, vervangen van de drivers is geen optie dus. En tot voor kort werkte het printen bij deze drie gebruikers zoals het hoorde.

Ik zal de cleanspl.exe eens testen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:43
Er zijn in het verleden ook wat updates van citrix geweest die volgens mij dit soort printproblemen konden verhelpen. Wij hebbeen een soortgelijk probleem ook gehad met Outlook en Adobe. Waardeloos, maar na die update is het toch wat beter geworden. Ik kan je alleen zo niet meer helpen welke het was.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:06

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je heb in de eigenschappen van je published application een optie: Start this application without waiting for printers to be created.

Deze opties staat waarschijnlijk aan en die moet uit. Sommige applicaties controlleren op printers bij het opstarten, zijn deze er niet dan zie je ze dus ook niet in de applicatie. Als je hem uit vinkt dat wacht hij met opstarten van de applicatie totdat alle printers gemapt zijn.

Case closed. >:)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TheSiemNL
Toch niet helemaal, dit heb ik geprobeerd, maar dat werkte niet.

Binnen Acrobat kan deze persoon wel naar de printerinstellingen gaan, dan komt daar netjes een lijstje te staan met de aanwezige printers. Maar printen zelf gaat niet, dan komt de error.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Asteroid9 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:
En hoe gaan je gebruikers printen dan ? Beetje onzinnige opmerking.
Er is een MS resource kit utility voor echt verknoeide printspoolers: cleanspl.exe
Briljante tip, is hij meteen al zijn printers kwijt op de printserver.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:43

Duinkonijn

Huh?

Koffie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:00:
[...]

per email naar de repro :+
sorry kon het niet laten
[...]

mha als hij dedicated printer server gebruikt, zou het niet kwaad kunnen om de drivers op die citrix te wissen..

hoop toch voor hem dat hij geen printer server van die citrix gemaakt heb

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:43

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je 2 Citrix servers gebruikt, ga ik er vanuit dat je toch wel ergens een printserver gebruikt.
Asteroid9 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:43:

Ik zou alle printers en printerdrivers eens verwijderen van die server en ze opnieuw toevoegen.
Als de printers op een aparte printserver staan is dat zo gebeurd (moeten alleen op dat moment geen gebruikers op zitten)
Meestal lost dat dergelijke problemen wel op.

Duid er toch behoorlijk op dat hij aangeeft cleanspl te draaien richting de printserver. En dan is het dus :w naar al je aangemaakte printers.

Tijd voor een nieuwe sig..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jantje.vlaam schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:35:

Binnen Acrobat kan deze persoon wel naar de printerinstellingen gaan, dan komt daar netjes een lijstje te staan met de aanwezige printers. Maar printen zelf gaat niet, dan komt de error.
Er is een kans dat je default printer niet goed gaat en dat het daarom mis gaat, omdat te testen zou je het volgende eens kunnen proberen.
  • Start je published app
  • Start DefPtr.exe op of een ander tooltje dat je default printer juist zet
  • Zet je default printer juist
  • Kill vervolgens je AcroRd32.exe in de sessie (door dat je die tool nog hebt draaien blijft je published app draaien)
  • Start nu AcroRd32 opnieuw op
  • Try again
Helpt dat? Zo ja - gaat er ergens iets mis met het zetten van je default printer :)

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:26

Asteroid9

General Failure

[...]

Je hoort mij toch nergens beweren dat je zonder kan? :?
Het zijn alleen verdraaid onderhoudsintensieve dingen om te onderhouden.
Ik zit in de leuke situatie dat ik een slordige 60 verschillende printermodellen mag ondersteunen op 1 farm, en ondanks gebruik van enkel MS certified drivers hebben we nog steeds regelmatig problemen.

Beetje onzinnige opmerking van je dus...
[...]

Van iemand die een TS omgeving beheert en in PNS post verwacht ik enig gezond verstand.
Even goed had ik dat al gemeld...
Die utility draai je uiteraard op de terminal server waar je printerconnections op staan, waarna de drivers opnieuw van de printserver gekopieerd worden
Koffie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:17:
Als je 2 Citrix servers gebruikt, ga ik er vanuit dat je toch wel ergens een printserver gebruikt.

[...]

Duid er toch behoorlijk op dat hij aangeeft cleanspl te draaien richting de printserver. En dan is het dus :w naar al je aangemaakte printers.
Pardon? Moet ik alles letterlijk gaan voorkauwen?
Er staat dus letterlijk dat hij cleanspl moet draaien op die server, als in de server die de TS beschrijft, wat hier dus op de terminal server slaat.
Vandaar ook dat het met een aparte printserver zo gedaan is.
Lokale printers opnieuw aanmaken duurt wat langer, maar met complete documentatie en en alle drivers bij de hand is dat ook niet onoverkomelijk.
Bovendien bied cleanspl ook nog keurig de optie om de hele spoolerconfig eerst naar een file te dumpen voor het cleanen.

Overigens vind ik de termen 'Onzinnige opmerking' en 'Briljante tip' - 'Zwaaien naar je printers' van bedenkelijk niveau...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Verwijderd

enablen van UPD policy (MPS4 en hoger) ism Citrix ICA client 10+ op het werkstation kan ook wonderen doen om print problemen op te lossen...

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:26
jantje.vlaam schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:35:

Bij ons hebben gebruikers een enkele keer precies hetzelfde, meestal is het dan zo als ze een keer als hun Citrix sessies sluiten en weer starten dat ze dan wel weer kunnen printen uit acrobat. Het gaat bij ons om Acrobat Reader 7.08 en MPS 4.0 met Hotfix Rollup Pack PSE400W2KR03 op W2K.
Pagina: 1