Je hoort mij toch nergens beweren dat je zonder kan?

Het zijn alleen verdraaid onderhoudsintensieve dingen om te onderhouden.
Ik zit in de leuke situatie dat ik een slordige 60 verschillende printermodellen mag ondersteunen op 1 farm, en ondanks gebruik van enkel MS certified drivers hebben we nog steeds regelmatig problemen.
Beetje onzinnige opmerking van je dus...
Van iemand die een TS omgeving beheert en in PNS post verwacht ik enig gezond verstand.
Even goed had ik dat al gemeld...
Als de printers op een aparte printserver staan is dat zo gebeurd (moeten alleen op dat moment geen gebruikers op zitten)
Die utility draai je uiteraard op de terminal server waar je printerconnections op staan, waarna de drivers opnieuw van de printserver gekopieerd worden
Koffie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:17:
Als je 2 Citrix servers gebruikt, ga ik er vanuit dat je toch wel ergens een printserver gebruikt.
[...]
Duid er toch behoorlijk op dat hij aangeeft cleanspl te draaien richting de printserver. En dan is het dus

naar al je aangemaakte printers.
Pardon? Moet ik alles letterlijk gaan voorkauwen?
Er staat dus letterlijk dat hij cleanspl moet draaien op
die server, als in de server die de TS beschrijft, wat hier dus op de terminal server slaat.
Vandaar ook dat het met een aparte printserver zo gedaan is.
Lokale printers opnieuw aanmaken duurt wat langer, maar met complete documentatie en en alle drivers bij de hand is dat ook niet onoverkomelijk.
Bovendien bied cleanspl ook nog keurig de optie om de hele spoolerconfig eerst naar een file te dumpen voor het cleanen.
Overigens vind ik de termen 'Onzinnige opmerking' en 'Briljante tip' - 'Zwaaien naar je printers' van bedenkelijk niveau...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -