Toon posts:

Dvd drive word niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn LG drive verwisselt met een pioneer maar mijn pc herkend het niet als een drive
Hij gaat wel normaal open en dicht

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Waar herkend hij hem niet? (Bios of Windows/Linux/Mac)
In geval van OS, welke?

☻/
/▌
/ \

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Master/slave?

Verder is m'n glazen bol vannacht helaas kapotgevroren, dus voor het krijgen van meer suggesties zul je toch echt eerst over de brug moeten komen met meer informatie.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Klinkt als een kwestie van Zoekt En Gij Zult Vinden. Oftewel, policy.
Master/slave probleem zal het wel weer zijn.
CodeCaster schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:18:
Master/slave?

Verder is m'n glazen bol vannacht helaas kapotgevroren, dus voor het krijgen van meer suggesties zul je toch echt eerst over de brug moeten komen met meer informatie.
Zo koud was het nou ook niet :+

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp

De pioneer zat eerst in mn oude computer
Ik heb nu de lg in mn oude computer(ook xp) gedaan en die werkt wel gewoon

De LG is ook een brander

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

In de bios ziet hij hem dus wel?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook niet
alleen de master

Waar stel je master/slave in? bij de kabels of bij de brander zelf? want de lg drive was een slave en de pioneer was master op mn oude computer

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Op de drive zelf dmv een jumper, voorbeeldje: (je moet hem dus master zetten in dit geval)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1215/08-optical-jumper.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 15-11-2007 16:43 ]

☻/
/▌
/ \

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Met een jumper op de drive zelf.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:41:
nee, ook niet
alleen de master

Waar stel je master/slave in? bij de kabels of bij de brander zelf? want de lg drive was een slave en de pioneer was master op mn oude computer
Ah, the basics of PATA. Het enige dat je moet doen is je Pioneer slave maken. Kijk naar de aansluitingen: je ziet daar een brede IDE connector (mannelijk), een molex-aansluiting (stroom, vrouwelijk), 1 of 2 kleinere aansluitingen en vast ook nog wat pinnetjes. Via die pinnetjes stel je in of een apparaat master of slave is. Hoe je de jumper (zo'n kapje dat over 2 pinnetjes past) moet zetten opdat hij slave is staat aangeduid op het toestel zelf. Meestal is dat (van links naar rechts) Cable Select/Slave/Master. Jij moet 'm op dus in het midden zetten. Kijk naar de afbeelding van Kixtart.

Het werkt zo: op je moederbord heb je 2 IDE kanalen. Op elk kanaal past 1 master en 1 slave. Als je maar 1 iets aansluit is die altijd master. Als je op één kabel 2x master of 2x slave aansluit zal het nooit werken. Dat is wat bij jou nu het geval is: zowel je harde schijf als je Pioneer staan als master ingesteld op hetzelfde kanaal.
Kixtart schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:43:
Op de drive zelf dmv een jumper, voorbeeldje: (je moet hem dus master zetten in dit geval)
[afbeelding]
Hij heeft de Pioneer (die master was) verhuisd naar deze PC waar ie slave moet zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door YellowOnline op 15-11-2007 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de jumper gevonden maar mijn pioneer heeft niks op de achterkant staan van waar ik hem moet neerzetten

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:11:
Ik heb de jumper gevonden maar mijn pioneer heeft niks op de achterkant staan van waar ik hem moet neerzetten
Probeer dan gewoon wat uit, kapot gaat ie toch niet. En waarschijnlijk is het zoals de foto hierboven.
Had je zelf ook kunnen vinden met de search of met google. (dit is toch echt erg basic)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pioneer heeft er meer dan 6

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/3645/01012007008tk9.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 17:17 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik tel er 5... :P

gewoon even uitproberen, zodra er in het bios je dvd als slave bij komt te staan, is het dus goed.

edit: En die foto had je ook door imageshack kunnen laten resizen. We hebben geen 2048 * 1536 pixels nodig om je jumper dingetjes te kunnen zien.

[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 15-11-2007 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iedereen _O_
Nu die op slave staat werkt de pioneer perfect

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

YellowOnline schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:47:
...knip...
Hij heeft de Pioneer (die master was) verhuisd naar deze PC waar ie slave moet zijn.
Lol, foutje :P
Dacht precies het omgekeerde. Gelukkig weer een user happy gemaakt.

☻/
/▌
/ \

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ook weer mooi opgelost.
Maar dit soort zaken zijn wel vrij basic, en moet met wat eigen inzet makkelijk te vinden zijn. Volgende keer dus eerst even een beetje inlezen in de materie, dan zijn dit soort topics onnodig :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.