Ik heb mijn LG drive verwisselt met een pioneer maar mijn pc herkend het niet als een drive
Hij gaat wel normaal open en dicht
Hij gaat wel normaal open en dicht
☻/
/▌
/ \
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zo koud was het nou ook nietCodeCaster schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:18:
Master/slave?
Verder is m'n glazen bol vannacht helaas kapotgevroren, dus voor het krijgen van meer suggesties zul je toch echt eerst over de brug moeten komen met meer informatie.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
☻/
/▌
/ \
[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 15-11-2007 16:43 ]
☻/
/▌
/ \
Ah, the basics of PATA. Het enige dat je moet doen is je Pioneer slave maken. Kijk naar de aansluitingen: je ziet daar een brede IDE connector (mannelijk), een molex-aansluiting (stroom, vrouwelijk), 1 of 2 kleinere aansluitingen en vast ook nog wat pinnetjes. Via die pinnetjes stel je in of een apparaat master of slave is. Hoe je de jumper (zo'n kapje dat over 2 pinnetjes past) moet zetten opdat hij slave is staat aangeduid op het toestel zelf. Meestal is dat (van links naar rechts) Cable Select/Slave/Master. Jij moet 'm op dus in het midden zetten. Kijk naar de afbeelding van Kixtart.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:41:
nee, ook niet
alleen de master
Waar stel je master/slave in? bij de kabels of bij de brander zelf? want de lg drive was een slave en de pioneer was master op mn oude computer
Hij heeft de Pioneer (die master was) verhuisd naar deze PC waar ie slave moet zijn.Kixtart schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:43:
Op de drive zelf dmv een jumper, voorbeeldje: (je moet hem dus master zetten in dit geval)
[afbeelding]
[ Voor 31% gewijzigd door YellowOnline op 15-11-2007 19:09 ]
Probeer dan gewoon wat uit, kapot gaat ie toch niet. En waarschijnlijk is het zoals de foto hierboven.Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:11:
Ik heb de jumper gevonden maar mijn pioneer heeft niks op de achterkant staan van waar ik hem moet neerzetten
Ik tel er 5...Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 17:17:
Mijn pioneer heeft er meer dan 6
[afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door warcow op 15-11-2007 17:20 ]
Lol, foutjeYellowOnline schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:47:
...knip...
Hij heeft de Pioneer (die master was) verhuisd naar deze PC waar ie slave moet zijn.
☻/
/▌
/ \
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq