Boot virus op harde schijf?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:23
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
De PC van mijn buurman wil niet meer normaal opstarten.
Als je de PC aanzet start hij op tot de helft van het laadscherm van windows 2000 professional (die gebruikt hij nog...) maar blijft dat hangen en krijgt een blauw scherm (BSOD) waarin staat dat hij geen toegang kan krijgen tot de harde schijf.
Vanaf dat moment reageert hij nergens meer op en kan je hem alleen maar hard uitzetten.

Ik zit zelf te denken aan een boot virus, aangezien de computer al best oud is, zal de bios hier wel niet tegen beveiligd zijn.
Nu zijn mijn vragen:

1. Is het inderdaad een boot virus, zo nee, wat is het dan?
2. Zo ja, hoe kan ik het verwijderen?
3. Ik heb op internet gelezen dat je dat met een opstartdiskette en wat gekopieerde programmaatjes uit de windows map van je computer moet doen, maar ergens anders weer dat dat juist heel slecht is, wat is waar?

De buurman zou als het even kan zijn bestanden willen houden, is dit ook mogelijk?

Heel erg bedankt alvast!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hou het even op één topic:
Hoe een Boot Virus verwijderen

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:23
Oké, sorry, wist niet waar hij moest staan, daarom maar even in 2 toppics gezet.
Is die andere de goede?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ALS het een virus is, staat het daar goed. Ik sluit deze wel omdat ik daar al heb gereageerd :+

Al vermoed ik dat het wel eens terug naar OM zou kunnen gaan als het toch hardware blijkt te zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.