STT20000a seagate wordt gezien in bios maar zie geen station

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
De harddisk van mijn kennis is gecrashed en nu zijn zijn meeste bestanden verloren gegaan.
Nu gebruikt hij bepaalde programma's die hij wel heb gebackupt op een tape streamer.
Dat is de seagate stt20000a.

Nu heb ik een nieuwe harddisk gekocht en opnieuw windows xp erop gezet en wil zijn backup bestanden terugzetten.
Alleen krijg ik geen station van de tapestreamer.

De tapestreamer wordt wel in de bios gezien, maar in windows zie ik hem niet. In apparaatbeheer staat hij wel.
Dat was voorheen ook het geval alleen was er een stukje software op zijn computer geinstalleerd om de Tapestreamer te benaderen. Deze software is ook verloren gegaan.

Wat zou voor ons nu de beste methode zijn om de tapestreamer weer aan de gang te krijgen en de meeste bestanden terug te zetten. Heb via google gezocht op tapestreamer software, maar daar kwam ik niet echt verder.

thx

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Is de tapestreamer te zien in Diskmanagement*? Hier kan je sommige apparaten een driveletter geven. Misschien dat dat bij de tapestreamer ook kan via deze weg. :?

*Control Panel->Administrative Tools->Computer Management->Disk Management

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Zie je de tapestreamer wel bij "disk management"? (schijfbeheer in de NL versie)?

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Volgensmij krijg je tapestreamers alleenmaar in backup software te zien. Ik gebruik zelf ook een Seagate Tape Streamer icm Symantec Backup Exec 11. Ik kan de tapestreamer niet zien in windows maar wel met Backup Exec. Maar ik kan mijn tape gemaakt met Backup Exec niet uitlezen met een ander backup programma.

Ik weet niet of dat bij je oude backup software ook zo is. Anders zou ik proberen het oude programma te vinden en te installeren.

• Tuglio
RemonLP schreef op donderdag 15 november 2007 @ 15:56:
Volgensmij krijg je tapestreamers alleenmaar in backup software te zien. Ik gebruik zelf ook een Seagate Tape Streamer icm Symantec Backup Exec 11. Ik kan de tapestreamer niet zien in windows maar wel met Backup Exec. Maar ik kan mijn tape gemaakt met Backup Exec niet uitlezen met een ander backup programma.

Ik weet niet of dat bij je oude backup software ook zo is. Anders zou ik proberen het oude programma te vinden en te installeren.
@RemonLP
Ik zie hem wel in diskmanagement staan. So far so good.

Ik zag dat je voor Symantec Backup Exec 11 moet betalen. Zelf stond er al software op en wil niet nog een keer betalen.
Mocht iemand een mooi alternatief hebben hoor ik het graag.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Tuglio schreef op donderdag 15 november 2007 @ 16:15:
[...]

@RemonLP
Ik zie hem wel in diskmanagement staan. So far so good.
En wat gebeurt er als je de streamer daar een drive letter toekent?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Start->Uitvoeren: ntbackup

Maar of je daarmee ook de bestanden kan terughalen is de vraag, want daarvoor zul je waarschijnlijk de orginele (of eventueel nieuwe versie) van de software moeten hebben.
Met ntbackup van Windows kun je in ieder geval de tapestreamer benaderen, maar hoe de gegevens op de tape zijn weggeschreven verschilt vaak per backup applicatie.

• Tuglio
volgens mij gaat het goed werken met:
start->programma's->bureau acc->systeem werkse->backup

bedankt iedereen.
Pagina: 1