Printer en bestanden delen via 2 routers.

Pagina: 1
Acties:
  • 511 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Hoi,

Een kennis van me heeft een kpn aanslutien en heeft een heel mooi kastje gekregen.
De SX552 van siemens.
Het is het modem, router en wlan in 1.
Nu staat zijn hoofdcomputer direct op de router aangesloten en achter deze router staat ook een linksys wrt54g aangesloten.
We hebben de linksys aangeloten omdat er een beter bereik is dan de KPN wlan verbinding.

Het ip nummer van de KPN router is: 192.168.2.1
Het ipnummer van de Linksys is: 192.168.1.1

Via alle computers kunnen we internetten en terminal server werkt ook.

Nu wil ik alleen nog bestanden delen en een printer delen van de computer die direct op de KPN kast is aangesloten.

Alleen het lukt me voor geen meter.
Ook al hebben alle computers de zelfde workgroup. Ik krijg ze toch niet te zien onderling en de printer zoeken via netwerk help ook niet.

Graag hulp.

Als ik alles laat gaan via de kpn kast werkt het waarschijnlijk wel, maar ik heb echt de linksys nodig vanwege het bereik.

Thx.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 09:29
Zet in je Linksys je DHCP is uit. Dan zou het wel moeten lukken.

• Tuglio
Wanneer ik dhcp uitzet en vervolgens ip adres handmatig invoer of automatisch krijg ik geen connectie meer.

Beperkte mogelijkheden.

De kabel die van het kpn modem/router gaat staat in de Internet ingang van de linksys.

Ik zou eventueel ook een plaatje van het menu van de linksys kunnen uppen, maar dhcp staat echt op disabled.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 09:29
Als je de kabel vanaf je modem in 1 van de 4 netwerkpoorten prikt en niet in de WAN poort. Dan je DHCP disablen en dan zou het gewoon moeten werken. Je Linksys werkt dan alleen nog maar als AccesPoint en niet meer als router.

Verwijderd

Wat is je subnetmask? Ik zou proberen om je linksys het adres 192.168.2.2 te geven, en dan wel dhcp uitzetten (als de kpn router tenminste wel dhcp heeft).

• joostvanpinxten
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-03 20:53
Ik zou zeggen, stop de WAN-verbinding op een LAN-poort (op de linksys dus) dan werkt je router alleen nog maar als AP en heb je geen problemen meer. Het lijkt hier niet nuttig om de routing capabilities van de Linksys aan te houden.

Houdt dan wel DHCP uit en alle andere services die er nog mogelijk op de Linksys draaien.

Als het goed is heeft die KPN router inderdaad DHCP, dus zou geen probleem moeten zijn.

• Tuglio
Het werkt :)

Hij print lekker en alles staat op internet

• club3d4850
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06-2021
hoi,

ik heb hetzelfde probleem, maar wil van de 2e router nog wel de routing capabilities aanhouden.

wat moet ik dan voor instellingen gebruiken?
Pagina: 1