Toon posts:

Geen beeld met POV 8800GT

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,
ik heb sinds gisteren een POV 8800GT gekocht en was erg enthousiast, te vroeg gejuicht blijkbaar. Ik heb de kaart op mijn MSI K8N NEO4 platinum moederbord geinstalleerd (past perfect). Ik heb de stroomkabeltjes aangesloten (2 molexconnecters op aparte lijnen). De pc boot, ik krijg echter geen beeld... Mijn moederbord is ondertussen een 2-tal jaar oud en is SLI-compatibel. Ik las in het grote 8800GT topic dat er GEEN problemen zouden mogen zijn met PCI-e 1 en 1.1...
Ik heb de kaart reeds in een andere pc gestoken en daar doet hij het wel. De kaart zelf is dus niet stuk. Wat kan ik nog proberen of waar zou de fout kunnen liggen? :'(

Verwijderd

Even een heel simpele gedachte :z welke voeding gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
550 WATT voeding van Tagan. Op de doos staat dat je 400 watt nodig hebt.

edit: ik lees net op enkele andere fora dat vele mensen dit probleem hebben... de meeste raden aan een nieuw moederbord te kopen maar dat is geen optie. Dan moet ik tevens een nieuwe processor en ram kopen! Een ander antwoord heb ik nog niet gevonden:(

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 15:17 ]

Verwijderd

Je hebt de kaart op twee molexen aangesloten, dus geen pci-e stekker beschikbaar aan de voeding?
Op zich zou de kaart moeten opstarten, 2d is natuurlijk niet zo veel vermogen.........

[krabt eens aan zijn hoofd]
En je monitor is ook okè?

Verwijderd

Topicstarter
monitor werkt prima. Alles werkt prima, het begint er op te lijken dat het een moederbordcompatibiliteitsprobleem is=[

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 17:55
Verwissel eens van aansluiting aan de achterkant van je videokaart ;) je moet de linker gebruiken he, niet de rechter, en probeer eens op te starten zonder je drives aangesloten. _/-\o_
Natuurlijk zou dat het probleem niet zijn, maar probeer het dan door alles los te koppelen, cd, fans, enz en begin met alleen je mobo en je graka + hdd aangesloten.

[ Voor 30% gewijzigd door beunhaasbaas op 15-11-2007 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeerd, werkt niet. Enkel nog molexen op grafische kaart zodat er zeker genoeg voeding is. Geen beeld links noch rechts.

• beunhaasbaas
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-06 17:55
Ik denk dat het dan wel een compatibiliteits probeem is, zie -->

Wat een probleem leek, maar in de praktijk niet blijkt voor te komen, is de compatibiliteit van de 8800 GT met PCI-e 1.0, 1.0a en 1.1 sloten.
De 8800 GT werd namelijk aangekondigd met ondersteuning voor PCI-e 2.0.
Volgens eerdere berichten zouden PCI-e 2.0 kaarten niet of niet goed werken in een PCI-e 1.0a of 1.0 slot, maar waarschijnlijk wel in een PCI-e 1.1 slot.
Er blijkt echter nog niemand te zijn die hier problemen mee heeft ondervonden, en we hoeven ons blijkbaar niet ongerust te maken.

http://gathering.tweakers...messages/1257010///8800gt
http://tweakers.net/nieuw...ess-2.0-niet-perfect.html
rechtstreeks uit het 8800gt topic gejat.

Verwijderd

Topicstarter
nou ja ik heb dus PCI-e 1.0a ... great, ik neem aan dat een bios update hier niet veel aan kan verhelpen?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op de MSI site staan verschillende BIOS updates met betrekking tot nVidia kaarten, zoals:
- Support nVIDIA 7900X2 PCI-E VGA card.
- Improve compatibility problem with nVidia graphic card.
Dus ik zou zeker even controleren of je een oud BIOS gebruikt...

This can no longer be ignored.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een BIOS update kan zeker geen kwaad. Zou net iets in kunnen zitten dat voor betere support zorgt voor andere GPU's. Bij een hoop moederborden moet je de ook BIOS flashen om Qaud-core CPU's te kunnen gebruiken.

Wat Erik Jan aangeeft zou best eens kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
heb blijkbaar laatste versie. Ik ben ondertussen nog wat aan het zoeken geweest en blijkbaar heeft een groot deel van de mense met een ouder moederbord hier problemen mee. This sucks ;(

Verwijderd

Hmm heb hier een Msi K8N sli platinum met PCI-e 1.0a met niet de nieuwste bios

Heb een Msi 8800GT erin zitten en de kaart werkt perfect op deze PCI-e 1.0a slot

Had ook eerst problemen met de voeding ,een Be Quiet 520 W
Computer wou ook niet goed opstarten..fannetjes draaide maar geen beeld enzo :/
De 8800GT trok toch iets meer stroom dan mijn oude 6600gt ;)
Heb nu een Antec TruePower Trio 650 Watt er in zitten en mijn systeem start weer goed op
Kan best zijn dat het toch je voeding is...

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mense, het probleem is ondertussen opgelost...tussen mijn 2 PCI-e zit er een klein "chipje" dat je moet steken naargelang je SLI hebt of niet...aangezien ik ATI-kaart had was dit niet nodig...met nvidia dus nu terug wel...en het stak er gewoon niet goed in. Stommiteit mijnerwege dus. Kaart werkt nu perfect, pc loopt enkel af en toe vast bij zware belasting maar dat is hoogstwaarschijnlijk de voeding. Hartelijk dank in elk geval toch voor de moeite! O-)
Pagina: 1