Oude IDE kabels??

Pagina: 1
Acties:

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 14:45
Ik heb hier nu een goor escom computertje staan, dx4-100, videokaart, 540mb hd, floppy, that's it. Lijkt me perfect om een linux ipmasq server van te bouwen, maar wou er dus ff een cdrom aan hangen, linux van dikette's heb ik geen zin in. Er zit dus 1 ide kabel in, maar die heeft maar 1 aansluiting die dus door de hd gebruikt wordt. Geen probleem, heb nog wel een ide kabel liggen, plug dat ding in de 2e ide controller, gooi de cdrom speler eraan, ding boot niet meer. Dan de hd es aan die kabel hangen, weer geen boot. Zo gauw ik dus wat aan die nieuwere ide kabel (GEEN ATA66) hang boot die niet meer, wat is dat voor een vaag gedoe? Heeft iemand hier een oplossing voor? hoeft niet permanent want de cdrom gaat er toch af als linux geinstalled is, maar heb hem dus wel nodig...

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
uhm.. zit er geen ide stekker verkeerd om?

als je dus die nieuwe kabel in dezelfde situatie als de ouwe gebruikt, gaat het mis? misschien is de nieuwe kabel kapot.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

IDE kabels met een behoorlijke leeftijd willen wel eens "lam" raken door het vele gerommel van de tweaker.

Het kan zijn dat een beetje "heen en weer bewegen" helpt, zelf heb ik een tijdje op die manier gerommeld.

Later gewoon 2 nieuwe gekocht voor 8,-

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Ritch
Kapot is die niet, hij werkt nu namelijk in m'n gewone comp, maarja, ik kloot nog wel wat verder ;)

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Staat er wel wat op die 2e IDE controller in je Bios ?

Heb het wel meegemaakt dat de PC het niet doet als daar niks ingevuld staat, of als er iets verkeerds ingevuld staat.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

de rode kant van de ide kabel moet aan de hardware (cd-rom/dvd/harddisk) altijd naar de voeding wijzen en op het moederborde moet de rode kant van de ide kabel naar boven wijzen en vergeet ook niet de hardisk moet altijd op ide 1 of nul vast zitten ander doet deze het
niet

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:15
de rode lijn moet aan de kant van pin1 zitten, dit is niet altijd naar de voeding of naar boven.

• Ritch
Die rode lijn hield ik dus ook aan, tot ik erachter kwam dat die escom lui de ide kabel er verkeerd om in hadden gedaan (maakte nix uit, was zo'n kabel met 1 aansluiting) en mijn kabel er dus ook verkeerdom in zat, maar alles werkt nu.

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Heb dat ook wel eens gedaan uit ruimtegebrek:
aan 2 kanten andersom aansluiten.
Werkt prima, maar is wel oppassen met upgrades.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Pagina: 1