Toon posts:

[wlan] boosten / extra antenne

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het volgende probleem:

In verschillende studentenhuisen hebben we draadloos inet zitten. In de meeste zit een speedtouch router, en nu ook twee zyxel. Maar het probleem is dat het signaal te zwak is.

Nu heb ik geprobeerd om dit te vergroten met accesspoints (asus wl300g), maar door een of andere reden worden deze dingen gesloopt of zoiets. Want als ik hem daar werkend achterlaat hebben ze na een week geen contact meer met deze dingen.

Ik zit nu rond te kijken voor een antenne (lijkt me het simpelst) gewoon deze op de router aansluiten en overal een goed bereik. En niet overal losse kastjes staan.

Maar welke antenne kan ik hiervoor gebruiken? Welke sterkte moet ik aan denken? Moet ik een Omni / flatpanel / Criculair gepolariseerd nemen.
Ik zie namelijk nergens een bereik staan.

Het zijn normale vrijstaande woningen waar een student of 15 inzit.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:36

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bereik is afhankelijk van de omgeving maar het aantal dbi geeft een indicatie. onmiis misschien het handigst.
Maar je kan het misschien beter slimmer aanpakken: laat het huis investeren in de accespoints en stel een beheerder aan die de boel kan configgen.

Verwijderd

Topicstarter
Mr_gadget schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:56:
Bereik is afhankelijk van de omgeving maar het aantal dbi geeft een indicatie. onmiis misschien het handigst.
hoeveel dBi moet ik dan aan denken? is 5 al genoeg of 7 / 9/ 12 ??? ik neem aan dat er al iemand is die hiermee prtaktijk ervaring heeft? (zijn oudere woningen, niet veel beton wel veel metselwerk)
Maar je kan het misschien beter slimmer aanpakken: laat het huis investeren in de accespoints en stel een beheerder aan die de boel kan configgen.
dat van die beheerder gaat niet lukken, zijn allemaal iets minder slimme mensen die net de computer aan kunnen krijgen. Dus het moet ook een beetje hufter proef wezen (aanzetten en gaan met die banaan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 15:21 ]